Montage Spoiler Rapid Spaceback

TurboT

Forumguru
Hi Skoda members, mijn oog is gevallen op de originele Spaceback spoiler van Superskoda.com.

Heeft iemand vervaring met het monteren? De site en mailwisseling van Superskoda verloopt niet optimaal.

1 ding is duidelijk, zij beweren dat je het met lijm dient te monteren. Maar handleiding, ho maar. Althans de professional moet het doen volgens hun. Hopelijk zijn er mensen die dit al gedaan hebben en hun ervaringen willen delen.

Ik ga sowieso de zwarte gril omlijsting en dorpellijsten bestellen. Maakt het een beetje af
 

TurboT

Forumguru
Ik zit op het punt om een spoiler te kopen via SuperSkoda monte carlo black. Aangezien ik een witte kleur auto heb met panoramisch dak lijkt het me handig dat het achterste gedeelte ook zwart wordt. Stel dat ik het vooraf zwart warp en dan de spoiler met lijm aanbreng. Gaat dit goed? Ik ben ben dat de hechting op de duur niet goed gaat. De spoiler kan dan op den duur er af vliegen .

Vooraf de wrap aanbrengen is makkelijker dan achteraf.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Zelf zou ik eerst de spoiler bevestigen zoals voorgeschreven.
Een klein beetje Wrapper snijd de folie onzichtbaar aan de spoiler.
 

TurboT

Forumguru
Ik zou dit ook zo zeggen. De wrapper gaf aan dat dit niet zo veel uitmaakt. Het zou gewoon goed moeten hechten. Als je de spoiler vooraf dr op zet dan zie vast en zeker altijd een klein randje wit.....
 

Skoda-MAN

Forumguru
Het gedeelte : zou goed moeten hechten :banghead: bevalt me niet zo erg. Dat is dus geen garantie dat de hechting goed is. :nailbiting:
Een klein wit randje zou niet nodig moeten zijn maar daar kan altijd nog een heel dun randje (ruiten) kit opgelegd worden.
Dit is misschien een vraag voor @s-line maar die is volgens mij op vakantie.
 

s-line

Forumguru
Je kan voor de zekerheid toch ook alleen de randjes ff laten folieen dan heeft het midden genoeg hechting hoor! Zeker als je ruiten kit gebruikt ga jij hem niet meer verliezen hoor!
Maar een goede wrap zit echt goed vast hoor zelfs daarop zou ik het nog wel aandurven.
 

TurboT

Forumguru
Ja vooraf helemaal goed wrappen voorkom je nog witte naden. Daarna de spoiler lijmen. Je gaf aan met een ruitenkit. Ik dacht iets van de skoda PU lijm via Superskoda.com.

Ik dacht dat het wrappen maar iets van 8 jaar goed houdbaar is?
 

s-line

Forumguru
Of toch alleen de zichtranden wrappen en op de rest dus lijmen. Ben je helemaal zeker dat het goed vast zit
 

TurboT

Forumguru
IMG_5892.JPG Enig idee hoe ik de huidige semi spoiler incl remlicht af kan halen? De wrapper gaf aan dat het mooist is om op deze manier los te gaan wrappen.
 

TurboT

Forumguru
Hmmmmm vreemd. Kan het bijna niet geloven want er is een ingebouwde derde remlicht . Ik heb een grote bestelling klaar liggen . SuperSkoda heeft zo nu en dan een kortingsactie toch?
 
Ik denk lijmen:
http://eshop.skoda-auto.com/cz/en/b2c/roof-spoiler-5jj071646x

In addition to favorable airflow behind the vehicle throws this little detail on the tailgate of your car great aesthetic appeal. The roof spoiler reduces the amount of dirt getting on its rear part.
It is made of high-quality plastic (PUR). The spoiler is designed for Rapid Spaceback and is fitted to the upper part of the tailgate, using glue which can be ordered under the 5L0071780 part number. The spoiler is supplied in primer.

Material: PUR


Products associated with installation: 5L0071780 – Terostat MS930 (1 piece = 310 ml cartouche)

Designed for cars: Rapid Spaceback (produced since 2013 - present)

Notice:
We recommend a professional installation service partners at SKODA AUTO.

Voor zover ik zelf kon zien is de "semi spoiler" een vast onderdeel van de achterklep, indien het echt zo is maakt het plakken of spuiten wat lastig. Maar alles kan naturlijk :-)
 

TurboT

Forumguru
Ik denk lijmen:
http://eshop.skoda-auto.com/cz/en/b2c/roof-spoiler-5jj071646x

In addition to favorable airflow behind the vehicle throws this little detail on the tailgate of your car great aesthetic appeal. The roof spoiler reduces the amount of dirt getting on its rear part.
It is made of high-quality plastic (PUR). The spoiler is designed for Rapid Spaceback and is fitted to the upper part of the tailgate, using glue which can be ordered under the 5L0071780 part number. The spoiler is supplied in primer.

Material: PUR


Products associated with installation: 5L0071780 – Terostat MS930 (1 piece = 310 ml cartouche)

Designed for cars: Rapid Spaceback (produced since 2013 - present)

Notice:
We recommend a professional installation service partners at SKODA AUTO.

Voor zover ik zelf kon zien is de "semi spoiler" een vast onderdeel van de achterklep, indien het echt zo is maakt het plakken of spuiten wat lastig. Maar alles kan naturlijk :-)

De dakspoiler moet je idd lijmen en deels plakken met de aanwezige plakstrips. Ik heb overigens de handleiding ontvangen.

Ik kan mn vrouw maar niet overtuigen. Ze vindt het maar
patserig haha.
 
Ik heb zelf ook met het idee gespeeld maar vond dat het best veel moeite kostte (wrappen/spuiten & plakken), terwijl het nog steeds geen style/montecarlo effect oplevert, je mist immers de volledig glazen klep.

Anyway, succes!
 
Bovenaan Onderaan