Montage/pasvorm wind/rain deflectorset Octavia O3 combi (Superskoda.com)

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over een wind/rain deflector set voor een Octavia O3 combi. Het gaat mij met name over de montage.

Het betreft namelijk een lease-auto, dus boren of kitten is geen optie. Als ik goed kijk op de foto lijken mij de gele stukjes op dubbelzijdig tape, dat is op zich prima.

Iemand die hier al ervaring mee heeft en/of gemonteerd heeft?

Het gaat om de volgende set :
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-Combi-FULL-wind-rain-deflector-set

• Leuk
Waarderingen: Raas

Skoda-MAN

Forumguru
Ik heb ze ook daar gekocht. Het monteren is een fluitje van een cent, de pasvorm is goed, kleur en doorzicht is redelijk.
De metalen klemmetjes heb ik niet gebruikt.
Je bent af van het vervelende op wervelende water tijdens stevige regenval. Je krijgt daarvoor terug dat het raam een stukje open kan met regen, iets vermindert uitzicht en meer windgeruis.

• Leuk
Waarderingen: Raas
Ik heb ze ook daar gekocht. Het monteren is een fluitje van een cent, de pasvorm is goed, kleur en doorzicht is redelijk.
De metalen klemmetjes heb ik niet gebruikt.
Je bent af van het vervelende op wervelende water tijdens stevige regenval. Je krijgt daarvoor terug dat het raam een stukje open kan met regen, iets vermindert uitzicht en meer windgeruis.

Dankjewel voor de reactie! Zijn die gele stukjes nou dubbelzijdig tape dan?

Die 2 bijzaken neem ik voor lief. Ben niet groot, kijk er wel onderdoor en kan de Canton ook wat harder met een reden :jaja:
Wat ik vervelender vind is dat alle knoppen en mouw kletsnat is bij de minste geringste regenval.

Heb je toevallig een foto van dichtbij gemaakt? Misschien hoe ze gemonteerd zijn?

Super dankjewel! Ga binnenkort dan maar een set bestellen.

(Ziet er trouwens mooi uit met die zwarte lijn over de auto)

Skoda-MAN

Forumguru
Dank voor het compliment, de vorige auto had ook zo'n zwart streepje en dat breekt die witte oppervlakte een beetje.
Succes met bestellen.
Voor het monteren moet het wel goed droog zijn, je plakt het eigenlijk in het raamrubber. Het mooiste is bij 20+ graden plakken dan zijn die schermen ook wat soepeler want je moet ze best wel wat buigen om te monteren,
Bij de eerste had ik het probleem dat het raam onvoldoende omhoog ging en in de inklembeveiliging terecht kwam.
Na nogmaals stevig aanknijpen en een beetje naar buiten trekken was het probleem opgelost.

Nu is het streepje compleet te zien
IMG_20150428_130304.jpg

Dank voor het compliment, de vorige auto had ook zo'n zwart streepje en dat breekt die witte oppervlakte een beetje.
Succes met bestellen.
Voor het monteren moet het wel goed droog zijn, je plakt het eigenlijk in het raamrubber. Het mooiste is bij 20+ graden plakken dan zijn die schermen ook wat soepeler want je moet ze best wel wat buigen om te monteren,
Bij de eerste had ik het probleem dat het raam onvoldoende omhoog ging en in de inklembeveiliging terecht kwam.
Na nogmaals stevig aanknijpen en een beetje naar buiten trekken was het probleem opgelost.

Nu is het streepje compleet te zien
Bekijk bijlage 46539

Inderdaad het onderbreken van het geheel maakt het mooi.

Maar met droog weer en 20+ graden plakken.. Dát wordt voorlopig even afzien haha.
Ik bestel ze alvast, ze kunnen er altijd nog op.

Hoe durf je het te vragen, EEN SKODA HOORT NIET IN EEN KRASSTRAAT :banghead:
Even zonder dollen, ik weet het niet omdat ik nog nooit (met deze auto) door een wasstraat geweest ben

Haha ja ik weet het. Maarja vanuit de lease-maatschappij hebben wij een wasstraat aangewezen gekregen waar wij moeten wassen. Dus ja stiekem iets met gemak..

Maar als ik het weet zal ik het hier melden

EdK

Forumguru
Heb ze op me Yeti zitten, welliswaar niet van superskoda, maar mijn Yeti gaat regelmatig door zo'n wasstraat die niet krast en de spiegels worden soms alle kanten opgeklapt door de borstels, maar ze zijn er nog nooit afgerukt hoor de schermen...

EdK

Forumguru
En zorg dat de temperatuur niet te laag is, kan kunststof slecht tegen bij montage
Kamer temp is de mooiste temp

Bovenaan Onderaan