Montage handleiding Sonniboy's Superb

KlaasP

Senior Member
Zoals de titel luidt, ik ben op zoek naar een montage handleiding of video voor de montage van Sonniboy's op mijn Superb 2011.
 

Canon-Eye

Forumguru
De Sonniboys die ik had in mijn O2c (2007-2011) en F2c (2011-2018) bleven prima en geheel strak zitten zonder clipjes, gewoon door de randen ervan netjes rondom tegen de raamrubbers te drukken. De eigen veerspanning van die randen hield ze prima op hun plek, ook met de zijruiten open op de snelweg op een hete dag.
Ik heb ze ook weer sinds 2018 op de LeonLeon; daar werden wel clipjes bijgeleverd maar die heb ik alleen los ingestoken bij de rubberen rand aan de bovenkant van de achterruit. Die dingen vastlijmen, zoals genoemd in die handleiding, gebeurt bij mij echt niet en is tot nu toe ook nooit nodig gebleken.
 

KlaasP

Senior Member
Ok gelukkig want heb een setje via marktplaats gekocht en dacht dat dat lijmen dan niet meer zou kunnen.
 

EdK

Forumguru
Lijmen en sonniboys ?
Lijmen was bij mijn weten bij dat merk met het achterruitscherm in twee delen.
Sonniboys is bij mijn weten bij de 3keer dat ik deze had alleen voorzien van de metalen klem beugels.
 

KlaasP

Senior Member
Ja klopt, maar ik las ergens dat je andere steuntjes moest lijmen op je deur ofzo. Maar die steuntjes zaten er niet bij. Ik heb bij de achterportieren totaal 6 klemmetjes. Dus 3 per portier. En de zijramen naast de hoedenplank zitten zonder klemmen.
 

TDI_DSG

Senior Member
KlaasP ik heb ook een superb II gehad met sonniboys. Uit mijn hoofd moet je die naast de houdenplank er gewoon inklemmen zonder gebruik te maken van klemmetjes en die op de achterportieren daar gebruik je 3 klemmetjes per scherm. Ik dacht 2 bovenaan en 1 op het schuine stuk.
 

EdK

Forumguru
Hier een manual voor een Karoq
En per wagen ontloopt dit niet zoveel is mijn ervaring in de RR en de Yeti
In de Fab3 heb ik het nu niet omdat de ramen al verduisterd zijn en het dan wel heel ergg donker in de wagen word
 

Bijlagen

  • sunnyboy_10132abc.pdf
    1,3 MB · Weergaven: 1

EdK

Forumguru
Oh sorry hoor @hemi24 dat ik je passeerde !
Maar blijkbaar de belangrijke file van jou geheel gemist....
Tsja zonde weer van me tijd geweest , of misschien vooruitziende blik voor de Karoq rijders die anders gekomen waren ?? :koffie:
:D
 

KlaasP

Senior Member
KlaasP ik heb ook een superb II gehad met sonniboys. Uit mijn hoofd moet je die naast de houdenplank er gewoon inklemmen zonder gebruik te maken van klemmetjes en die op de achterportieren daar gebruik je 3 klemmetjes per scherm. Ik dacht 2 bovenaan en 1 op het schuine stuk.
Dan zou het helemaal kloppen.
 
Bovenaan Onderaan