Mogelijkheden mediahouder / media pakket e.d

@Mods, misschien is het handig om deze discussie even af te splitsen. We gaan enorm :ot: en als ik zelf een nieuw topic ga starten slaat dat als een tang op een varken.

Ik heb wat foto's gemaakt om mijn verhaal over de mediahouder uit het mediapakket te verduidelijken.

Dit is mijn huidige situatie: ik heb een iPhone-houder opgehangen, waar tijdens het rijden mijn iPhone zich bevind. Vlakbij de 12V-aansluiting en op een goede plaats zodat ik in het donker geen last heb van het licht van mijn iPhone. Momenteel verbindt mijn iPhone via bluetooth met de Move & Fun, die dan zowel als carkit functioneert alsmede als media-streamer.
foto 1.jpg

Het media-menu van de Move & Fun ziet er op dat moment als volgt uit:
foto 2.jpg

Radio Funky (wat een rampzalige, lachwekkende naam is het toch....) kan via de Media-knop naar 'NAV' worden geschakeld. Het scherm laat dan 'Portable' zien. De [ < ][ > ]-knoppen werken als volgende-vorige. De radio kan van volume worden gewijzigd. Volume = 0, zet de iPhone op pauze. Wanneer je wordt gebeld staat er 'Phone' op het scherm. Voor een navigatie-aanwijzing wordt de muziek gedempt. (Ik zie nu dat mijn verwarming op standje bakoven stond... Ik had het vast koud :rolleyes:)
foto 3.jpg


Op de volgende foto heb ik de niet-bijster-nuttige mediahouder van Skoda geplaatst. Het is niets anders dan een beker met een rubberen dop die in de bekerhouder past. Er zit geen enkele aansluiting aan of op. Het enorme nadeel van dit ding is dat, wanneer je iPhone erin zit, je 'm niet meer kan bedienen, zie de volgende foto.
foto 4.jpg

Voor de vorm heb ik een foto gemaakt met een iPod erin. Omdat zowel de laad-aansluiting als de AUX-aansluiting (de hoofdtelefoon-aansluiting, die je met een kabeltje aan je Radio Funky kunt verbinden) onderop zit moet de iPod op de kop staan. De AUX-aansluiting dien je te gebruiken wanneer je iPod geen bluetooth heeft. Voor zover als ik weet kun je op dat moment geen gebruik maken van de volgende/vorige-toetsen. Met een iPhone is het helemaal een drama; de laad-aansluiting zit onderop, de AUX-aansluiting bovenop. Ergo, je kunt niet laden en muziek luisteren tegelijk, zonder een kabeltje te gebruiken.
foto 5.jpg

(N.b. voor de foto's heb ik een iPod Touch gebruikt. Normaliter sluit ik een iPhone 4S aan via bluetooth aan de Move & Fun en luister ik muziek via Spotify.)
 

Inge

Lid
Hallo Michel,

Grote dank voor de foto's. Dat maakt eea inderdaad een heel stuk duidelijker - begrijp nu dat de oplossing waar jij voor hebt gekozen veel handiger is dan het mediahouder ding van Skoda en bijkomend voordeel je kunt je beker nog steeds makkelijk kwijt - ook fijn! Bij mijn classic MP3 zitten de aansluitingen net als bij jouw iphone. Alleen heb ik dus nog een extra kabeltje nodig naar de aux uitgang van de radio - ivm geen bluetooth, toch?

Ik zie bij jouw in de 12 volt adapter een stekker zitten met usb poorten - waar kan ik die vinden? Ik moet dan gaan voor eentje met een dubbele aansluiting (1 voor de Garmin en 1 met usb poorten) zodat beidde tegelijk kunnen opladen.

Dan moet ik ook maar gaan voor een iphone houder/ classic MP3 houder. Suggesties voor welk type - welke heb jij? Hoe heb je de iphone houder bevestigt - met een paar schroeven?
 

Tino

Senior Member
is wel of toppic maar wel even leuk om te zien houder Skoda is inderdaad niet veel
 
Bij mijn classic MP3 zitten de aansluitingen net als bij jouw iphone. Alleen heb ik dus nog een extra kabeltje nodig naar de aux uitgang van de radio - ivm geen bluetooth, toch?

Klopt!

Ik zie bij jouw in de 12 volt adapter een stekker zitten met usb poorten - waar kan ik die vinden? Ik moet dan gaan voor eentje met een dubbele aansluiting (1 voor de Garmin en 1 met usb poorten) zodat beidde tegelijk kunnen opladen.

Ik heb een lader met 2 poorten op DealExtreme (link) gekocht. Werkt goed, kost niks. Het enige nadeel is dat het wel eens een aantal weken kan duren tot je je spulletjes binnen hebt. Als je haast hebt kun je dit soort ladertjes ook wel halen bij bijvoorbeeld Halfords.

Suggesties voor welk type - welke heb jij? Hoe heb je de iphone houder bevestigt - met een paar schroeven?

Ik heb geen idee waar deze houder vandaan komt of welk type het is. Hij was van mijn inmiddels overleden opa. Ik vind een enorm voordeel dat hij zo compact is. De houder wordt bevestigd met een zuignap. Omdat het plastic in dit vakje van de Citigo niet vlak is, heb ik er een rond, glad plaatje plastic met dubbelzijdig kleefband tegenaan geplakt. Schroeven in mijn auto is verboden ;)
 

Inge

Lid
Hallo Michel,

Dank voor al je reacties.

Dit gaat mijn 1e project worden - is te overzien. Heb deze adapter gevonden - zou dus in samenwerking met de Garmin goed moeten werken.
HQ 2-VOUDIGE AUTO VERDEELADAPTER 12V + USB - Aansteker Plug - Auto - Kabelmaxx.nl . Deal extreme duurt inderdaad meestal erg lang. Laatste keer dat ik er iets bestelde een week of 8 en dat is me deze keer net even te lang.

Heb deze houder + bevestiging gevonden. Wat denk je hiervan? Brodit houder met 12v. sig. plug 907651 Apple iPod Classic 80 GB - CarkitStunter.nl en bevestiging CarkitStunter.nl - Brodit montage Producten Skoda Citigo

Slimme oplossing om het geruwde oppervlak te omzeilen - moet toegeven dat ik ook geen voorstander ben van schroeven in de auto.

Met bovenstaande combi + aux kabeltje zou ik de speler dus moeten kunnen bevestigen en aansluiten. Komende weekend maar eens het kostenplaatje opmaken en tot bestelling overgaan.
 
Ik vind die verdeeladapter nogal groot, daar zou ik goed op letten. Dat was voor mij de reden om een extra kleine 12V-lader met twee usb-poorten te zoeken.

De Brodit-houder ziet er goed uit! Denk vooraf wel na hoe en waar je 'm gaat bevestigen, want deze lijkt op de plaatjes verticaal bevestigd te worden. Ook vind ik 'm redelijk dik.

Gelukkig zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden :xyxthumbs:
 
Ik zit ineens te denken: als je toch zo'n Brodit-houder wilt installeren, kan je dan niet beter de stroomvoorziening vast aansluiten? Dan heb je het hele gehannes met de autoladers niet. Het is iets meer werk maar het resultaat is dan mooier, en je kunt een kabeltje wegwerken..
 

Inge

Lid
Dat klinkt als een goed plan - alleen ben ik totaal niet technisch en heb geen idee hoe dat dan moet. Zou inderdaad wel gaaf zijn - geen kabel gedoe en een mooie aansluiting.
 

Inge

Lid
Verdeel adapter is inderdaad nogal groot (heb nog geen kleinere gevonden) - ben ik met je eens alleen heb ik en usb nodig en "gewone" aansluiting ivm de Garmin
 
@Mods, misschien is het handig om deze discussie even af te splitsen. We gaan enorm :ot: en als ik zelf een nieuw topic ga starten slaat dat als een tang op een varken.

Ik heb wat foto's gemaakt om mijn verhaal over de mediahouder uit het mediapakket te verduidelijken.

Dit is mijn huidige situatie: ik heb een iPhone-houder opgehangen, waar tijdens het rijden mijn iPhone zich bevind. Vlakbij de 12V-aansluiting en op een goede plaats zodat ik in het donker geen last heb van het licht van mijn iPhone. Momenteel verbindt mijn iPhone via bluetooth met de Move & Fun, die dan zowel als carkit functioneert alsmede als media-streamer.
Bekijk bijlage 16022

Het media-menu van de Move & Fun ziet er op dat moment als volgt uit:
Bekijk bijlage 16023

Radio Funky (wat een rampzalige, lachwekkende naam is het toch....) kan via de Media-knop naar 'NAV' worden geschakeld. Het scherm laat dan 'Portable' zien. De [ < ][ > ]-knoppen werken als volgende-vorige. De radio kan van volume worden gewijzigd. Volume = 0, zet de iPhone op pauze. Wanneer je wordt gebeld staat er 'Phone' op het scherm. Voor een navigatie-aanwijzing wordt de muziek gedempt. (Ik zie nu dat mijn verwarming op standje bakoven stond... Ik had het vast koud :rolleyes:)
Bekijk bijlage 16024


Op de volgende foto heb ik de niet-bijster-nuttige mediahouder van Skoda geplaatst. Het is niets anders dan een beker met een rubberen dop die in de bekerhouder past. Er zit geen enkele aansluiting aan of op. Het enorme nadeel van dit ding is dat, wanneer je iPhone erin zit, je 'm niet meer kan bedienen, zie de volgende foto.
Bekijk bijlage 16025

Voor de vorm heb ik een foto gemaakt met een iPod erin. Omdat zowel de laad-aansluiting als de AUX-aansluiting (de hoofdtelefoon-aansluiting, die je met een kabeltje aan je Radio Funky kunt verbinden) onderop zit moet de iPod op de kop staan. De AUX-aansluiting dien je te gebruiken wanneer je iPod geen bluetooth heeft. Voor zover als ik weet kun je op dat moment geen gebruik maken van de volgende/vorige-toetsen. Met een iPhone is het helemaal een drama; de laad-aansluiting zit onderop, de AUX-aansluiting bovenop. Ergo, je kunt niet laden en muziek luisteren tegelijk, zonder een kabeltje te gebruiken.
Bekijk bijlage 16026

(N.b. voor de foto's heb ik een iPod Touch gebruikt. Normaliter sluit ik een iPhone 4S aan via bluetooth aan de Move & Fun en luister ik muziek via Spotify.)


Kijk!! Dat wilde ik weten. Of je via de Move & Fun spotify kunt luisteren. En, niet onbelangrijk, hoe doe je dat?
 
Bovenaan Onderaan