Moe nie gekker worden...

Noord26

Forumguru
Vrij logisch. Voor mensen opvallende kleuren springen eerder in het zicht. Zo hoor ik nu regelmatig sinds ik een andere motorhelm heb dat ik erg opval. Vanwege de effen signaal-rode kleur. Dezelfde kleur als waarmee de Belgische politie rond rijdt. In NL is dat signaalgeel.

Aangezien veel ongevallen te maken hebben met iets over het hoofd te hebben gezien is dat weer te relateren aan de kleur waardoor iets wel of net niet op tijd opgemerkt wordt.

kansberg

Forumguru
Zal eens informeren of ik ook recht heb op teruggave van premie, toch 12,5 jaar premie betaald voor zwarte 2 auto's in totaal vanaf 2008. (Univé).

EdZ

Donateur
Hier een zwarte RR. Nou niet een auto waarmee petjes gaan rondscheuren, denk ik.
Daarnaast 7 jaar in een zwarte Focus gereden en ooit in een met een verfroller zwart geverfde Kadett C1. Hoewel die volgens het kenteken rood was. En na 14 jaar in het echt roze. Ik heb ook nog wat tegoed :-)

Blackokkie2

Forumguru
Was een paar maanden geleden toch ook in het nieuws dat verzekeringsnemers die op bijvoorbeeld 3A wonen meer premie betalen ten opzichte van de onderburen op 3.

Blackokkie2

Forumguru
images

Cordoba

Forumguru
Ik vraag me af of het écht alleen de zwarte kleur is, of dat andere zaken zoals metallic lak, extra accessoires, dikker aangekleed het echte premie-verschil veroorzaken. Wat me in het verkeer al een aantal jaren opvalt, is dat auto's in minder opvallende kleuren ook vaak juist de auto's zijn, die onder matige zicht-omstandigheden juist zonder licht rijden.

edero

Forumguru
Pfoeh :nailbiting:, wat ben ik blij dat ik niet die 22 jarige jongere ben die in een Zwarte Mazda rijdt, op 3A ergens in Zuid-Holland woon, en op vrijdag de 13e een zwarte kat aanrijdt :sterretjes:
Uuhh :pieker:, ben ik nog wat vergeten... :deuk:

Bovenaan Onderaan