Columbus Mobridge problemen en locatie (niet onder de stoel)

Spinal

Forumguru
Ik heb een Octavia II (bj 2011) met een Columbus navigatie systeem (RNS 510) en een mobridge Bluetooth module.
Ik heb twee telefoons gepaird (2x IPhone 6), dat ging goed. Alleen pakt hij standaard de laatst gepairde telefoon, dit is zoals het hoort. Echter als deze telefoon niet aanwezig is dan schakeld hij niet automatisch over naar de 1e telefoon. Deze moet ik dan handmatig via Bluetooth weer connecten via de BTinstellingen van de telefoon. Dit is zeer vervelend en dit zou de morbide module automatisch moeten doen.
Hoe is dit te verhelpen?


Ik heb al geprobeerd de mobridge te updaten. Echter kan ik hem niet vinden, hij bevind zich niet onder de bijrijderstoel. Daar zit niks. Onder de bestuurderstoel zit alleen een soort DC converter (dat staat erop ieg).
waar kan de module zich dan bevinden?
 

Rallye

Forumguru
Vreemd dat hij niet overschakelt. Dat is immers standaard voor een carkit. Is er iets in te stellen op de Mobridge? Kun je de Mobridge niet via bluetooth updaten?
 

Spinal

Forumguru
Dat is probleem 2: Ik weet niet waar de module gemonteerd is. Onder de bijrijderstoel kan ik niks vinden. En mijn laptop heeft Bluetooth alleen niet de juiste, de mobridge update wizard kan mijn Bluetooth op de laptop niet vinden.

Als ik wist waar de module ergens zit dan kan ik hem via een SD kaart updaten
 

Rallye

Forumguru
Bij een update via bluetooth zou dat niet hoeven. Ik weet niet of een Mobridge standaard onder de bestuurdersstoel zit, ik dacht het wel. Andere carkits, zoals de Kufatec zaten achter het dashboard.
 

Monteurtje

Forumguru
Mobridge is achteraf gemonteerd. Kastje zit ergens achter dashboard. Ik monteer altijd achter climatronic paneel. Spul loshalen en kijken waar die zit.
Heb je die 2de telefoon wel goed gekoppeld en bevestigd dat die automatisch verbinding maakt?
 

Spinal

Forumguru
Ok bedankt, dan heb ik een idee waar hij kan zitten.
Ik heb bij beide telefoons nergens een optie gezien om automatisch te verbinden.
Ik heb op de telefoon via Bluetooth contact gemaakt met de module, de pin code ingevoerd en na het verbinden kan ik verder niks instellen. Ook niet in het maxi dot telefoon menu, daar kan ik enkel zien hoeveel telefoons gekoppeld zijn en die kan ik dan evt verwijderen.
 

Spinal

Forumguru
Ik heb de mobridge module gevonden, achter het climatronic paneel. Ik kan nu dus updaten via de USB poort van de module. Rest nu alleen de vraag welke versie ik heb.
Is dit de mobridge M2 connect? Via het model nr kan ik niks vinden en de M2 connect ziet er volgens de mobridge website ook ander uit


FullSizeRender_1.jpg


FullSizeRender.jpg
 

Spinal

Forumguru
Ja die had ik al gevonden, probleem is dat je dan eerst de update file moet downloaden en via de wizard installeren. Maar op M1000G2VW is geen update file te vinden.
 

Spinal

Forumguru
Dan heb ik de keuze uit het volgende :

mobridge.jpg


Mijn model nr staat er niet bij. Via dezelfde site ben ik een update van de M2 connect tegengekomen. Ik heb de beschrijving van deze unit gelezen en die komt 100% overeen met de functies van mijn unit. In de laatste update is een pairing probleem van IPhone opgelost, dus waarschijnlijk is mijn eerste probleem dan ook opgelost.
Als het gelukt is dan laat ik het weten
 

Spinal

Forumguru
De update van de M2 connect pakt hij niet, de USB stick was geformateerd in NTSF format, vanavond even formateren in FAT en dan nogmaals proberen. Als dat ook niet werkt probeer ik bovenstaande optie.
 

Spinal

Forumguru
Nog steeds geen succes, beide updates pakt hij niet. Als ik de USB stick erin stop gebeurd er helemaal niks :nono:
Iemand nog ideeën?
 

Monteurtje

Forumguru
De software versie van Mobridge kun je in het scherm van instrumentenpaneel zien. Moet je even zoeken in menu van phone.
Heb weleens update gedaan. Maar twijfel of dat een parrot met schermpje of een Mobridge was. Maar laptop met Bluetooth gekoppeld. Lukte niet in een keer. Ging niet makkelijk dat kan ik mij nog wel herinneren.
 

Spinal

Forumguru
Mijn huidige software versie heb ik gevonden. Ik heb het idee dat updaten alleen via Bluetooth kan, mijn USB stick daar reageerd de unit helemaal niet op. Maar de update wizard herkent de Bluetooth van de laptop niet.
 
Bovenaan Onderaan