mobiliteitsgarantie buitenland

Dominica

Nieuw lid
Grrrrr. Net terug uit Zwitserland en een slechte ervaring met de mobilteitsgarantie.

We kregen pech in zeer bergzaam gebied, begin van de avond. Verder rijden was niet verantwoord. Boekje erbij gepakt: hulp onderweg. Het nummer van Zwitserland bleek niet te kloppen (landencodes in die boekjes zouden handig zijn wanneer je in het midden van nergens staat met alleen je mobieltje).

Pechnummer in NL gebeld dat in het boekje staat en die verwees ons naar een nummer in Den Haag dat de ANWB bleek te zijn. ANWB gesproken, de zwitserse pechhulp zou binnen anderhalf uur bij ons zijn om het probleem te verhelpen. Niet dus, want na 10 minuten word ik teruggebeld door de ANWB dat ze ons niet kunnen helpen omdat we mobiliteitsgarantie hebben van Skoda. Uh... was het niet Skoda die mij hun nummer gaf? Terugbellen met het pechnummer in NL had geen enkele zin, men wilde alleen doorverbinden naar de ANWB en verder absoluut niets voor ons doen.

En daar stonden we dan, in de avond in een verlaten gehucht. De volgende ochtend hebben we maar naar Pon gebeld in Leusden, die vanaf 9 uur bereikbaar was (gelukkig was het nog net geen weekend), die gaf ons een wel kloppend nummer in Zwitserland en verbaasde zich erover dat wij niet geholpen werden, dat had zeker gemoeten.

Het nieuw verkregen nummer gebeld en binnen 10 minuten was het geregeld, de pechdienst Zwitserland was onderweg. En na zijn aankomst was het probleem binnen 2 uur verholpen; afgesleept naar de garage, diagnose gesteld (er was electronica stuk dat op de bougies zit waardoor het leek alsof ie ineens op 3 cilinders liep ipv 4, erg onhandig in de bergen, je hebt geen power).

Groot was onze verbazing toen wij de tekst zagen op de wagen van de Zwitserse Pechdienst: dat was nl. dezelfde pechdienst die de ANWB de avond ervoor had ingeschakeld en evengoed weer had afgeblazen omdat ze helemaal in de war waren geraakt door de woorden Skoda en mobiliteitsgarantie......

De rekening kregen we in de garage ook nog even gepresenteerd, omdat onze auto net 2 maanden ouders was dan 2 jaar moesten we dit zelf dokken en later in NL verhalen.

Dat hebben we nu maar gedaan, we hebben Pon aangeschreven.

Maar we zijn allerminst blij met hoe dit gegaan is. Hier zit je tijdens je vakantie niet op te wachten.

Ik zal volgend jaar beslist het nummer van het vakantieland checken bij Pon voordat ik wegga!

En de ANWB? Die krijgt van mij een vette sneer. Want buiten die mobiliteitsgarantie heb ik een autoverzekering waardoor ik recht heb op hun hulp en ook via mijn reisverzekering had ik daar recht op. Maar daar had de ANWB die avond helemaal maling aan, ze waren helemaal in de war van Skoda en mobiliteitsgarantie.

Zo, moest het even kwijt.

Abo

Lid
Mijn Fabia Combi is ook van 2005 en ik had in het buitenland precies dezelfde panne zoals u omschreef. Het stukje electronica wat u omschreef betreft een bobine. Bij mij was de bobine van cylinder 3 kapot gegaan waardoor ook mijn auto op 3 cylinders ging “lopen”. Zie verder mijn verhaal in het draadje http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=4543

Overigens heb ik nu wel een nieuwe Skoda Roomster besteld, maar dit had ik ook gedaan als ik géén panne had gehad.

Bovenaan Onderaan