mobiliteits service

wesley2004

Nieuw lid
Sinds afgelopen dinsdag zijn wij de trotse bezitters van een skoda fabia combi uit 2006.
Nou vroeg ik me wat af over de mobiliteitsservice die verleend wordt.
Stel mn vrouw (of ik) staat met een lekke band.
Wordt je dan ook geholpen door Skoda?
Ik kon het niet echt ergens vinden.

Zo ja...prima, zo nee, dan moet je er dus toch een anwb lidmaatschap bijnemen lijkt me?

Graag hoor ik of iemand iets weet.
 

Fabia

† In Memoriam
Als het goed is heb je tussen je papieren ook een blaadje met info over de mobiliteitsservice. Ze helpen je volgens mij niet bij een lekke band, verkeerde benzine. Mijn mapje lig in de auto die heb ik ff niet bij de hand.
 

Fabia

† In Memoriam
Bij elke nieuwe Škoda hoort een gratis service. Mocht uw Škoda ooit dienst weigeren, dan zorgen wij ervoor dat u zo snel mogelijk weer verder kunt. De kosten van de hulpverlening komen voor onze rekening. De Mobiliteitsservice geldt voor elke nieuwe Škoda die na 01-01-2000 is geleverd. Krijgt u pech als gevolg van een technisch defect, dan kunt u dankzij deze unieke service uw reis in Nederland snel weer voortzetten.

Wat houdt de Mobiliteitsservice precies in?

Hulpverlening in Nederland
Stel dat u met pech komt te staan, ongeacht of dat nu bij u thuis voor de deur is of ergens ¨in the middle of nowhere¨. In dat geval hoeft u alleen maar 0800 - 023 00 24 te bellen. Op de snelweg kunt u gebruik maken van de bekende gele praatpalen. De alarmcentrale schakelt vervolgens de dichtstbijzijnde Škoda-dealer of een professionele hulpverlener in. Die komt zo snel mogelijk naar u toe en helpt u, zodat u snel weer op weg kunt. Het gratis nummer is 24 uur per dag, 365 dagen per jaar bereikbaar. Zo bent u altijd verzekerd van de service van de Škoda-dealerorganisatie.

Hulpverlening in het buitenland
Via de informatie uit het boekje ¨Service Adressen¨ van uw boordliteratuur kunt u de dichtstbijzijnde Škoda-dealer bereiken. Deze buitenlandse Škoda-dealer zal u dan weer op weg helpen.

Hulpverlening indien directe reparatie niet mogelijk is
Het kan gebeuren dat een reparatie ter plekke niet mogelijk is en de auto naar het dichtstbijzijnde dealerbedrijf moet worden vervoerd. Is de reparatie binnen redelijke termijn niet mogelijk, dan overleggen we wat voor u de beste oplossing is: een andere vervoersmogelijkheid, een hotelovernachting voor u en uw passagiers of een vervangende auto (maximaal drie dagen). De kosten van deze hulpverlening zijn voor rekening van Škoda en u hoeft de kosten niet eerst zelf te betalen. Indien in het buitenland de hulpverleningskosten toch in rekening worden gebracht, kunt u de rekening naderhand bij uw dealer inleveren en worden deze kosten van de hulpverlening alsnog aan u vergoed.

Welke kosten zijn voor eigen rekening?
Pech veroorzaakt door eigen toedoen of door oorzaken van buitenaf, valt niet onder de Mobiliteitsservice. Voorbeelden hiervan zijn onder meer:



Lege accu door eigen toedoen

Naderhand verkeerd ingebouwde accessoires

Sleutel in afgesloten auto achterlaten

Verkeerde brandstof in tank

Ongeval

Lekke band

Geen brandstof in tank

In zo'n geval kunt u natuurlijk wel een beroep doen op de hulpverlening van Škoda. De kosten van de feitelijke hulpverlening zijn dan echter voor eigen rekening of vallen, bij een ongeval, in het algemeen onder uw verzekeringsdekking. Na afloop van de officiële garantietermijn zijn de kosten voor eventuele reparaties en de benodigde onderdelen voor uw rekening.

De Mobiliteitsservice. Een Škoda-leven lang.
De Mobiliteitsservice geldt in ieder geval gedurende het eerste jaar na aflevering van uw nieuwe auto. Wilt u ook de daaropvolgende jaren een beroep kunnen doen op de Mobiliteitsservice? Dan hoeft u slechts aan één simpele voorwaarde te voldoen. Het reguliere onderhoud dient door een officiële Škoda-dealer te worden uitgevoerd, evenals de geadviseerde onderhouds- en reparatiewerkzaamheden. Dat is alles! Kortom, als u uw auto gewoon volgens de fabrieksvoorschriften laat onderhouden bij de Škoda-dealer, bent u gratis verzekerd van adequate hulp bij pech onderweg. De mobiliteitsservice geldt dan een ¨Škoda-leven¨ lang. Met andere woorden: de service geldt ook voor degene die later uw Škoda koopt.

De stempels in het Serviceplan.
Als de dealer de geadviseerde reparatie- en onderhoudswerkzaamheden heeft uitgevoerd, worden er twee stempels in het Serviceplan van uw Škoda aangebracht. Die stempels vormen het bewijs dat uw auto aan de voorwaarden voor de Mobiliteitsservice voldoet. Zodat u, waar u ook bent, altijd kunt rekenen op de meest betrouwbare service die er bestaat.
 

wesley2004

Nieuw lid
ok bedankt voor jullie antwoorden!
Ik denk dat ik er dus toch maar voor de zekerheid een anwb aboo bij kan nemen?
 

joergarms

Senior Member
Kies dan voor Route Mobiel.
De ANWB is nou niet bepaald een bond die nog superveel voor automobilisten doet.
Ik krijg het idee dat ze samen met Wouter Bos koffie zitten te drinken.
 

LenK

Forumguru
Als je een beroep doet op de mobliteitsservice dan komt de wegenwacht.
De monteur bepaalt of je wel of niet gratis geholpen wordt.
Bij mijn vrouw was er iets tussen de v-snaar gekomen, duidelijk een onheil van buitenaf. Dit werd zonder problemen en kosten afgehandeld.
Je kunt hier natuurlijk geen harde conclusies aan verbinden.
Het levert zo in ieder geval tevreden Skoda bestuurders op !!
 
Bovenaan Onderaan