Mn eerste "nieuwe" Octavia

Hallo, van het weekend mn Octavia opgehaald en meteen een ritje van 150km erop zitten.
het is een 1.0 DSG, en wat rijd dat soepel zeg. Er staat 104k op de teller, dus even kijken wat er aan onderhoud aan zit te komen (distributie bijv?). Verder wil ik wellicht de audio upgraden.

brepus13

Forumguru
Van harte met je Octavia, je riem hoeft volgens mij pas bij 240k gecontroleerd te worden. Vervolgens moet hij elke beurt gecontroleerd worden en indien nodig pas vervangen. Hier kun je nog even mee vooruit lijkt me.

Timmer

Forumguru
Welkom , mooie kleur wagen !
Veel veilige km's gewenst.

maar wat versta je onder 'audio upgraden'?
  • nieuwe speakers?
  • Nieuwe headunit (Oem/aftermarket)
  • Dikke versterker om alles te laten trillen?
  • ...

ik heb me er nog niet echt in verdiept. maar ik vind het huidige geluid niet echt super. Ik hoef niet de hele wijk wakker te beuken, die tijd heb ik wel gehad. Ik vermoed dat er alleen ronde 2 weg speakers in de 4 deuren zitten en dat dat het is.
het liefst zou ik ergens een setje ovale 3 weg speakers kwijt kunnen. maar ga me er de komende tijd eens in verdiepen.
Mocht je ideeen of tips hebben hoor ik het graag.

Timmer

Forumguru
Vind ik in men o3fl ook niet super, zeker niet als die via CarPlay verbonden is. Maar om er zoals vroeger alles uit te halen zie ik niet meer zitten :koffie:

ik heb me er kort in ingelezen, en er bestaan 3wegsetjes die je kan plaatsen met adapterringen, en eventueel een mini versterkertje (achter het scherm heb je een massa ruimte, de eigenlijke radio zit in het handschoenvak) waarmee je beter geluid haalt.
Andere optie is canton retrofitten, maar ik heb het nog niet gezien of het mogelijk is (ook niet opgezocht tbh).

JeSko

Forumguru
Is de audio in een O3 dan minder dan in een S2? Of ben ik niet veel gewend qua audio? Vind het bij mijn ouder model wel ok, het geluid ( zonder Soundsystem btw ), vooral op BT en CD is de kwaliteit ruim voldoende en kan je hem ook lekker hard zonder verlies van kwaliteit zetten, standje 10 en hoger met aangepaste equalizer settings voor meer bass en diepere tonen gaat prima. Vergeleken met de B&O in een kameraad zijn oude Audi S4 station is mijn systeem uiteraard minder, maar kan me niet inbeelden dat het geluid in een O3 zoveel minder is als bij mijn Superb, al zal een Superb wellicht wat beter geïsoleerd zijn, dat doet ook veel met geluidskwaliteit dmv resonanties verschillen.

brepus13

Forumguru
Ik ben best tevreden met mijn canton systeem. Als je dat zou kunnen retrofitten zou dat mooi zijn. Dan heb je ook een kleine sub in de kofferbak en alles is origineel :-)

Bovenaan Onderaan