Mistlampen Octavia VRS

Hallo Vrs/Skoda vrienden,

Heeft iemand van jullie tips om de mistlampen van de Skoda Octavia 3 vrs 2016 te vervangen?

Het roostertje onder de lamp kan weg, maar dan heb je amper ruimte. Of is dit de enige/toch makkelijkste manier?

Ik wil ze namelijk graag vervangen voor LED lampen.

Inmiddels wel onder de spiegels vervangen voor Leds

 
Straight out of China #Aliexpress nu de montage nog.
 

Bijlagen

  • 8044951E-28F1-4DCD-B90F-8AE84DB7866B.jpeg
    8044951E-28F1-4DCD-B90F-8AE84DB7866B.jpeg
    1 MB · Weergaven: 67

StefanAR

Forumguru
Ik heb ze wel via die onderste kapjes vervangen, wel een gepriegel..

Op deze fotos rechts vervangen..
20180903_200038-2016x1512.jpg
 
Oké!!! Thanx dan weet ik dat het gewoon even friemelen is. En het klopt dat er toch maar 2 aan elke kant zitten? Lijkt wel alsof er 3 zitten.
 

Bijlagen

  • FED50EEF-73CE-4C99-A42C-9635D2C770EF.jpeg
    FED50EEF-73CE-4C99-A42C-9635D2C770EF.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 40

Antera

Donateur
En die weerstanden er tussenuit laten en omcoderen. Die weerstanden worden zo warm dat ze overal doorheen branden. Alleen op ijzer werkt het goed maar de lak komt er dan wel vanaf.
 
@Antera je bedoelt in mijn geval die oranje weerstanden?

Ik had juist begrepen dat die ervoor zorgen dat je geen foutmelding krijgt. Ben een rookie op dit gebied. Iets met canbus.

En heb er net nog even voor gelegen, maar ik tel er toch echt 3. Of moet ik serieus stoppen met drinken!?!
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 51
  • F58AE2AB-0544-4AA1-9009-F8C6111D0F78.jpeg
    F58AE2AB-0544-4AA1-9009-F8C6111D0F78.jpeg
    520,1 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:

Kempes

Forumguru
Daarom moet je ook laten omcoderen zoals Antara aangeeft.

Dus weerstanden weglaten..led erin..dan krijg je dus foutmelding..even laten omcoderen en klaar.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Inderdaad stoppen met drinken @Stefanmx112 .

Of je moet een of andere speciale uitvoering hebben met bocht-doorschijnende zij-verlichting :deuk:.

Is gewoon reflectie van één van de twee lampen in de reflector van het armatuur.

Voorkeur geniet via de bodemplaat als je het mij vraagt. Hier heb je meer ruimte, plus het feit dat je de lak van de bumper bekrast als je het via het kapje onder het mistlicht wilt doen.
 

turboturbo

Forumguru
Die blokjes kunnen idd loeiheet worden.

Ik heb een - slechts 5W (25W of 50W zijn ook nog gangbaar) - weerstand op een van de remlichten moeten installeren. Bij wijze van test heb ik wel eens direct na een rit even gevoeld (ik kan er heel makkelijk bij door een klepje vd bekleding in de wielkast achter opzij te doen) aan het element en die is dan te heet om aan te raken! En dan wordt die weerstand slechts voor korte perioden geactiveerd (alleen wanneer ik rem) :nailbiting:

Ik heb dat blokje gelukkig goed kunnen monteren tegen een chassis deel aan achter de bekleding met vrij veel ruimte (lucht) eromheen, dus ook geen risico op ‘smelten’ van isolatie materiaal oid...
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan