Mistachterlicht op aanhangwagen

Jimmy2017

Nieuw lid
Goedemiddag,

heb een trekhaak op mijn Fabia laten zetten.
Bij aansluiten van aanhanger werkt alles behalve mistachterlicht op aanhanger.

Mistachterlicht op auto gaat uit zoals het hoort maar tegelijkertijd gaat mistachterlicht op aanhanger aan en direct uit.
Aanhanger op ander auto aangesloten en geen problem. Mistachterlicht blijft aan.
Andere aanhanger op mijn auto aangesloten en hetzelfde probleem.

Is auto verkeerd ingeleerd?

Jim
 

Canon-Eye

Forumguru
Dubbeltest: moderne fietsdrager (of andere aanhanger) aansluiten en kijken of die dezelfde fout oplevert; dan weet je zeker dat er iets niet klopt aan de auto.
 
Laatst bewerkt:

ronald_j

Actief lid
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat het misterlicht op de aanhanger meer stroom neemt dan de auto verwacht, en daardoor uit veiligheidsoverwegingen afgeschakeld wordt.
 

Jimmy2017

Nieuw lid
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat het misterlicht op de aanhanger meer stroom neemt dan de auto verwacht, en daardoor uit veiligheidsoverwegingen afgeschakeld wordt.

Maar bij mijn vorige auto's was er geen problem.
Hetzelfde zou dan ook moeten gelden als ik de aanhangwagen op een andere auto aansluit en dit is geen problem.
Dan blijft hij gewoon branden.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik zou zeggen ga even langs bij het bedrijf dat je trekhaak gemonteerd heeft met de aanhanger en laat het even nakijken..
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar bij mijn vorige auto's was er geen problem.
Hetzelfde zou dan ook moeten gelden als ik de aanhangwagen op een andere auto aansluit en dit is geen problem.
Dan blijft hij gewoon branden.
Dan ligt het dus inderdaad aan deze specifieke auto en zou de trekhaakinstallateur het moeten oplossen.
Op voorwaarde dat...: het niet te moeilijk voor hem is, want anders zul je vermoedelijk bij een van de VCDS/VAG-com goeroes van het forum te biecht moeten. Die weten namelijk al dat de trekhaak op meerdere plekken moet worden aangemeld.
Als je die niet in de buurt hebt, dan is een goede Skodadealer ook nog een mogelijke uitweg, maar niet alle dealers zijn op dit punt helemaal betrouwbaar vrees ik.
 

hemi24

Forumguru
Verder geen melding op het dashboard?

Enig idee welke type kabelset gemonteerd is? 13 polige of 7 polig?
 
Bovenaan Onderaan