Mistachterlicht aanhanger

HarryL

Lid
Wij hebben een kleine aanhanger gekocht...
Hier moet nog een mistachterlicht op.
Nu is het zo, lees ik overal, dat pool 2 tegenwoordig gebruikt wordt voor het mistachterlicht.

Weet iemand of dit ook het geval is bij de Fabia 1 (2003)?
Anders wordt het nog wel een projectje denk ik...
 

Canon-Eye

Forumguru
Toen die verplichting van kracht werd, had ik een kleine bagageaanhanger met 7-polige aansluiting en simpele vierkante achterlichtunits. In de wetenschap dat we die alleen in de zomerkampeervakantie gebruikten waarbij de kans op minder dan 50m zicht onderweg minder dan 0,001 procent is, heb ik een opbouwmistachterlicht tegen de achterkant geschroefd en het daarbij gelaten. Bedrading vernieuwen of aanpassen werd me veel te bewerkelijk.
Voor het oog zag het er in elk geval keurig uit, zonder lijkt het al gauw verdacht...

Inmiddels zijn we natuurlijk wel verder, met mistachterlicht en zelfs (goede!) achteruitrijlichten op zowel de caravan als de fietsdrager...
 

HarryL

Lid
Je gaat nat op het ontbrekende controlelampje, en (denk ik, heb het niet opgezocht) op de bediening die niet vanachter het stuur kan tenzij je heeeel erg lange armen hebt.
Klopt :) En die met een afstandbediening, zit een controle lampje op de afstandbediening, dan kan je dus zien dat ie aan staat.
 

Hakar

Donateur
Heb al jaren zo'n lamp met ingebouwde schakelaar zonder afstandbediening op de Panda aanhanger.
Kan je uit ervaring vertellen dat het verdomd lastig is wanneer je (ook in de zomer 'nachts met mistbanken ) door bijvoorbeeld het Sauerland rijdt, en je om de haverklap moet stoppen om dat licht aan en uit te schakelen.

Toen we de Fabia kochten en daarna de Panda er achter koppelden, kreeg ik met geen mogelijkheid die mist achterlamp uit.
Uiteindelijk draadje losgehaald en lamp zit er wel op, maar werkt niet.

Ben wel benieuwd hoe vlot je eentje met AB op je karretje monteert, en hoe soepel het werkt.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
13-polige-stekker-aansluiting-schema-1.jpg


729937.jpg
 
Bovenaan Onderaan