Mist achterlicht, Mistlampen voor en ruitenwisser achter doen het niet

Harry K

Nieuw lid
Goedeavond,

Ik heb een Skoda Fabia uit 2001 waarvan de mistachterlicht , mistlampen voor en de ruitenwisser achter het niet doen.
Als ik deze lampen inschakel branden er wel lampjes op mijn dashboard. Ik heb de lampen vervangen, zekeringen nagekeken ( deze zijn goed) maar ze doen het niet.
Wie heeft hier een oplossing voor?
 

Canon-Eye

Forumguru
En hoe heb je de zekeringen gecontroleerd? Alleen visueel, of daadwerkelijk doorgemeten?
Als je het zeker wilt weten, zul je ze door moeten meten. Er kan een voor het blote oog onzichtbare breuk in zitten.
 

Harry K

Nieuw lid
En hoe heb je de zekeringen gecontroleerd? Alleen visueel, of daadwerkelijk doorgemeten?
Als je het zeker wilt weten, zul je ze door moeten meten. Er kan een voor het blote oog onzichtbare breuk in zitten.
Ik heb de zekeringen met een multimeter doorgemeten.
 

hemi24

Forumguru
Doormeten óf uitwisselen met eenzelfde zekering op een positie waarvan je zeker weet dat deze wel goed is.
Als het probleem daarmee meeverhuisd weet je dat het aan de zekering ligt.
 

EdK

Forumguru
En ook met de lampen aan ( op dashboard) de lamp fitting gemeten over massa of je 12V hebt ?
Indien geen 12V dan grote kans dat er een andere zekering stuk is dan dat de manual aangeeft, zal niet eerste keer zijn dat dit niet klopt
 

Thijs4motion

Forumguru
voor mistachterlicht achter, zit er geen verloopstekker in de 13 polige vd trekhaak

hebben ze het wel gedaan?

en aangezien je een multimeter hebt, krijg je wel 12v bij de lampen?
 

Harry K

Nieuw lid
En ook met de lampen aan ( op dashboard) de lamp fitting gemeten over massa of je 12V hebt ?
Indien geen 12V dan grote kans dat er een andere zekering stuk is dan dat de manual aangeeft, zal niet eerste keer zijn dat dit niet klopt
Als ik de mistlampen aanzet brand het lampje op het dashboard maar de lamp zelf brand niet
 

EdK

Forumguru
maar de lamp zelf brand niet
Ja dat was al duidelijk, maar meet je bij lamp zelf wel 12VDC ?
En beste is om alle zekeringen even over massa aan beide zijde te meten !
In algemeen zit er aan bovenzijde van zekering een gaatje oid om een meetpen op te zetten.
Dus zwarte meetpen vast leggen aan Massa en met de rode pen dus elke zekering even tweezijdig meten.
Zoals ik al vertelde, de tekening van de zekering kast met de gebruikers word niet altijd juist weergegeven.
Kan dus best zijn dat er toch ergens op andere positie wel een defecte zekering zit die de veroorzaker is en dus uiteindelijk van mistlampen is....
 

kobus1960

Nieuw lid
Uitwisselen is de methode, multimeter meting geeft geen zekerheid
over de deugdelijkheid van een zekering (uit eigen ervaring).
 
Bovenaan Onderaan