Mis de knopjes op het stuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

bert44

Senior Member
Vandaag proefgereden bij S-Point met de 75pk drie deurs versie
Helemaal tevreden, alleen er zitten geen knopjes op het stuur :biggthumpdown:
Ik bedoel zit een leuke radio in evt navigatie met bluetooth handsfree allemaal toppie
Maar dan niet bedienbaar vanaf stuur :shocked:
Dat is toch niet handig lijkt mij
Enfin de automaat versie kost max 1500 euro meer [=meerpijs bij de VW up] :tongue:
Dat dan weer wel
Nu nog maar ff wachten op de automaat, ik rij dan ook alleen maar korte stukjes en in de stad
Wordt ws pas begin volgend jaar, ondanks foto van de automaat in de folder
 

CharlesTucker

Forumguru
Voor wat het waard is, het is allemaal nogal persoonlijk natuurlijk. Maar ik heb op mijn O2 ook geen knopjes op het stuur en heb ze in 35.000km nog geen seconde gemist. Hiervoor heb ik 4 jaar een auto gereden waar wel knopjes op het stuur zaten, dus je zou wel kunnen zeggen dat ik er aan gewend was. Ik heb echter geen navi (gebruik heel zelden een TomTom, stel het ding in voordat ik ga rijden en blijf er verderaf), alleen radio/CD (Swing), en die is uitstekend te bedienen zonder knopjes op het stuur.
 
Ik ben het wel met Charles eens. Ik heb sinds kort een Yeti, mét "knoppen op het stuur" voor de radio/CD Swing en voor de multidot display, maar ik gebruik ze nauwelijks. Vaak bedien ik de radio/CD zelfs gewoon op de middenconsole. Terwijl mijn vorige auto ook stuurbediening had. Als je veel korte stukjes in de stad rijdt (veel aan het stuur draaien),dan lijkt me stuurbediening juist minder praktisch. Uiteindelijk een kwestie van gewenning c.q. persoonlijke voorkeur. Succes met de keuze (en het wachten .... )
 

sitechris

Donateur
Ik heb in mijn Golf ook knoppen op het stuur, maar ik betrap me erop dat ik toch vaak op de radio klik. Ik vind echter een kaal stuurwiel (die heb ik in Octi) wel stuk lelijker om te zien. Dus in kader van uitstraling zeg ik wel weer ja.
 

hemi24

Forumguru
Tja, je kunt er argumenten tegenin brengen, dat je waarschijnlijk toch vaker naar de knoppen op de radio zelf grijpt, maar wat ik mij afvraag is of deze mensen ook liever de ramen omlaag slingeren en de deur openen met de sleutel in het slot...

Allemaal een kwestie van luxe, maar het went zo snel..!
 

Sparkie

Forumguru
Heerlijk om zonder je handen van het stuur en ogen van de weg te halen een andere zender te kiezen, het volume aanpassen of een telefoongesprek aan te nemen.

Afgezien van het gemak is het ook een stuk veiliger.
 

Darkside

Forumguru
Ik zou ze ook niet meer willen missen. Even volume aanpassen. Volgend nummer. Maxidot bedienen. Mijn vorige auto had het ook. En mijn volgende auto krijgt het ook zeker.
 

Zephir

Lid
Bij mijn 02 RS was het niet eens een optie om die bediening zonder DSG te bestellen. Echt stom. Dat is voorlopig het enige minpuntje aan de verder totaal sublieme wagen.
 

Rallye

Forumguru

Chatslet

Forumguru
Ach knopjes op het stuur, of het nu handig is... Ik heb het ook op mijn nieuwe Faab, vooral ook erg handig gedaan met dat volume wieltje op het stuur :biggthumpdown:
Bij wat intensief stuurwerk bij krappe binnenweggetjes of bijvoorbeeld bij het keren ga ik regelmatig met mijn hand over dat wieltje heen met als gevolg dat de radio ineens op kernkraft staat. Het is maar goed dat er geen dakraam in zit anders was ik er regelmatig door heen gevlogen. Dus... of je het zal missen? Misschien als kiespijn.
 

Rallye

Forumguru
Mijn pr'e-FL O2 (EAB) had geen DSG, maar wel standaard een multifunctioneel stuurwiel.

Klopt, zonder DSG geen knopjes geldt (en gold) alleen voor de RS.

Raken we niet wat ver verwijderd van de Citigo? Of zou een mooi sportstuur daar ook in passen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan