Mini Howto: Sproeier achterruit gerepareerd

Tijg

Actief lid
Onze net gekochte Roomster uit 2008 produceerde maar een klein flutstraaltje uit de sproeier voor de achterruit. Hier op het forum kon ik er niets over vinden, maar bij de Britse buren hebben ze al vaker met het bijltje gehakt.
Er zat in ieder geval een scheur ergens in het (hard en geribbeld) plastic slangetje naar achteren. Als de reservewielruimte niet onder water stond (en hij was gelukkig kurkdroog) zou ik eens bij de mof tussen D-stijl en achterklep moeten kijken.
Bingo! Op twee plekken gescheurd, ik kon er zo een stuk van 5 cm tussenuit halen. omdat er een dikke slang omheen zat, bleven de uiteinden nog min of meer op elkaar zitten en vandaar dat flutstraaltje.
En passant zag ik ook nog dat een van de 8 a 10 elektradraden die naar de klep gaan niet meer 100% geïsoleerd was dus dat heb ik ook even aangepakt.
De bouwmarkt heeft geen slangetjes en verder was er niets open op zondag, maar gelukkig hadden we nog een stuk siliconenslang van een medisch hulpmiddel liggen. Paste mooi over de bestaande slang heen.
Ik heb eerst een ruim stuk afgesneden zodat ik het door de mof heen kon steken, toen de onderkant vast gezet met een tie-wrap, de slang op ruime maat geknipt en daarna de bovenkant vastgezet. Oppassen dat dit buigzame siliconenrubber niet knakt bij het terugstoppen en klaar is Tijg!
 

EdZ

Donateur
Dit heb ik met mijn Focus ooit gehad. Het viel ineens op dat de achterruit van binnen nat werd en niet buiten...
Opgelost met materiaal van een aquarium :-)
 
Bovenaan Onderaan