Mini Electric

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, mijn buren hebben er één voor de vrouw, naast de Tesla van mijnheer. Doodzonde, er wordt praktisch nooit mee gereden. Geld speelt geen rol duidelijk

EdK

Forumguru
Tsja 2 auto's in een gezin is zo en zo al een doodzonde.....
Accu of brandstof....

een overbodig luxe probleem :koffie:

Okki

Forumguru
Ik lees in alle testen van deze Mini dat het zo'n leuk rijders autootje is. Knappe prestatie, maar....wie koop deze auto om precies die eigenschappen? Ik vermoed dat de bedrijven (uitstraling, milieu bewust) en 2e auto/boodschappen auto het grootste publiek zal zijn, en deze gaan niet ff lekker hoeken op een bochtig weggetje.

Maar, zeker een leuke auto. Alleen die iPad mini achter het stuur doet een beetje afbreuk aan het design naar mijn mening.

sitechris

Donateur
Je koopt deze eigenlijk alleen als tweede auto. Dan gebruik je de Mini Electric voor kortere ritjes en/of woonwerkverkeer. Als eerste auto is het geen optie vanwege te geringe bereik. Of mensen de auto kopen om de rij-eigenschappen? Ik denk vaak van niet. Meestal kopen mensen zo'n auto vanwege de uitstraling/imago. Maar als tester valt me wel op dat het een heel fijn rijdend autootje is en dat je er echt veel plezier mee kunt hebben. Ding rijdt snaarstrak.

Rallye

Forumguru
Eigenlijk is deze MINI van zichzelf te groot en heeft daarom het kartgevoel verloren, dat deze electric weer enigszins terugbrengt? Misschien wel. Zeker nu veel karts ook elektrisch (en altijd al automaat) zijn……….

Dan ben ik blij met onze R59. Ook niet de lichtste, maar je kunt er lekker in aan het werk op een mooie zomeravond. Zelf sturen en zelf schakelen. Plofjes uit de uitlaat. Dak open. Heerlijk. En je kunt er een weekendje mee weg zonder elke 150km te moeten stoppen.

sitechris

Donateur
Ja, das een luxe die je met de Mini Electric niet hebt. Daar kun je nooit leuke roadtrips mee maken. Echt uitgesloten.

Bovenaan Onderaan