Mini Countryman

Okki

Donateur
Tussen de middag rondje gelopen en even bij een autodealer naar binnen. Staat me daar toch deze guitige auto mij aan te staren.

Had er nog nooit ingezeten, maar het viel niet tegen. Stuur zou iets meer naar me toe mogen en de ruimte op de achterbank (met stoel nog niet helemaal naar achter) viel wel wat tegen. Kofferbak mooi groot.

Automaat, 3 jaar oud 52.000 km.........maar ja, ook deze 'SUV' moet duur betaald worden. Stiekem wel een beetje verliefd.

IMG_20201208_124055_resized_20201208_053717430.jpg
 

Kanerr

Forumguru
Ik vind dit echt 1 van de meest nutteloze autos... Mooi (subjectief) is ie niet, snel is ie niet, comfortabel of ruim ook niet. Enige selling point is dat het een Mini is, maar dan neem je toch een cooper? En 50k als je eerste leasebudget... Ook vind ik de schrijfstijl erg cringe, maar dat is opzettelijk denk ik :)

Nogmaals, nutteloze dure auto..
 

VAG-man

Forumguru
Ik vind het juist een leuke auto. Lekker afwijkend van de 12 in een dozijn auto, maar oei wat een lelijke koplampen.
 

Okki

Donateur
Smaak is persoonlijk natuurlijk, maar:

snel is ie niet,

Zou die langzamer zijn dan mijn Rapid?

ruim ook niet.

Voor met z'n tweeën wel, en als je niet langer dan 1.80 bent ook voor 4 personen. Bagageruimte is meer dan gemiddeld.

dan neem je toch een cooper

Ik heb niet zomaar iets te nemen. Het zijn zuurverdiende eigen centjes, daar kan ik er niet zomaar ff € 10.000 bij leggen.


Comfortabel weet ik niet, ik heb er nog niet mee gereden.
 

Kanerr

Forumguru
Begrijp me niet verkeerd hoor @Okki maar ik ga uit van de countryman S. Deze vergeleek ik met een mini cooper s welke ruim 10k goedkoper is.
Mijn reactie was dan ook gericht op de rijtest, niet jouw bericht sorry voor de verwarring :)

als je een snelle crossover wilt in de 50k klasse, ga ik (en ook mijn carrieretijgerin :laugh:) liever voor een T-Roc R met 300pk.

Ook ik hou van een auto wat er anders uitziet en dingen anders doen, maar ik vind de countryman s wel erg mislukt. Een normale countryman is dan wel leuker omdat hij veel goedkoper is en ook meekomt in het verkeer.
 

Okki

Donateur
Aha....dat verklaard e.e.a.
Ik begreep dat van die schrijfstijl ook al niet :laugh:

We grappig dat we nu op een topic van ruim 1,5 jaar geleden reageren waar nog geen reactie op gekomen was....
 
Laatst bewerkt:

Michel

Forumguru
Er rijden intussen zoveel van die (al dan niet omhooggevallen) carrieremiepjes in Mini's rond dat het allesbehalve stoer is om in zo'n ding te rijden. Je onderscheidt je niet meer van de massa met zo'n vehikel, maar zelf vinden ze het "cool" "fashionable". Brrr, die modewoorden alleen al....
 

haassie

Forumguru
Mooi de reacties hier.....Is op het zicht wel een leuke auto om te zien en snap best dat mensen (dames) m op het uiterlijk kopen. De prijs (50K!?echt?) zal wel worden opgestuwd vanwege het feit dat er een snufje BMW achter zit (niet in zit). Weet niet hoe het tegenwoordig met de versnellingsbakken gesteld is maar die zijn (of waren) niet de beste en moeten vroeg of laat gereviseerd worden. Niet dat de doorsnee leaserijder hiermee geconfronteerd wordt maar meer diegene die hem daarna privé koopt is het bokje.

Buurman in de wijk had er een gekocht en binnen twee weken weer teruggebracht omdat hij het helemaal niets vond. Slechte zit (rugpijn), niet lekker rijden.....had m ook gekocht zonder ermee proef te rijden (raar???). Was ook wel een beetje verpest door de X6(5.0M) die hij rijdend moest houden voor z'n zwager die in Amerika zat voor langere tijd:maakmegek:.....maar goed die trok de opslagtank van de benzinepomp uit de grond.
 

leon-cupra

Forumguru
sportversie in een hoge uitvoering. Tja spijtig van het vermogen want dat ga je toch nooit ten volle kunnen benutten. Dan veel liever een gewone mini S. Dat rijdt tenminste zoals een kart en is het vermogen nuttig.

Ik heb zo mijn vrouwelijke kanten....
Je mag dan mee , samen met een paar andere leden, naar het Libelle forum :D
 

Kanerr

Forumguru
"Beetje g*y is okay" :deuk:

Ik vind de fiat 500 abarth of de mini cooper s helemaal geweldig, zijn echte handtassen autos maar vind ze echt heerlijk rijden.

@Okki is me niet eens opgevallen :arghh: Maar goed vind de kleur op de foto van de joune dan wel weer echt iets om bij weg te smelten... hou van groen!
 

Okki

Donateur
Ben ook een liefhebber van groen....en een mini is pas een mini als deze in Britisch Racing Green is...

Beetje gay? Och...ik hou bijv. erg van mode en kleding winkelen en kan (mijn) vrouw(en) meestal goed adviseren op het gebied van kleding.

Trouwens grappig dat een Mini zich door de jaren heen zich blijkbaar heeft ontpopt tot een "vrouwen auto" (waar ik het uiteraard volkomen mee oneens ben)
 

JeSko

Forumguru
Je weet op voorhand dat een Mini hier gekruisigd gaat worden, zo'n Mini ( vind het zelf best tof maar belachelijk duur ) staat ver van de doorsnee Skoda af.
 

sitechris

Donateur
Probleem van de Countryman is dat het een compromisauto is. Zoals al dit soort kleine SUV achtige auto's. Specifiek over deze auto: comfort is voldoende, maar wat me bij Mini's stoort is het bovenmatige windgeruis door de steile voorruit. Dat is echt een issue. Verder is het voldoende maar niet meer dan dat. 50k nieuwprijs - koop dan een VW Arteon Shooting Brake als je voor mooi gaat.
 
Bovenaan Onderaan