Milotec Karoq accessoires

Beste Tinus,
Ik heb de rode reflecterende streep gekocht bij Milotec. Na een aantal weken kreeg ik keurig een mail van Milotec dat de kwaliteit van het reflecterende strip te wensen overliet. Ik ben toen gaan kijken en zag dat de reflecterende sticker die op de kunststof strip zit begon los te laten, helaas zette het proces zich snel voort met resultaat dat ik nu zelf maar een andere reflecterende sticker er op geplakt heb, maar het is niet naar mijn wens.
Natuurlijk heb ik contact gezocht met Milotec maar tot op heden nog geen reactie op mijn 4 mailtjes waarin ik gevraagd heb voor een oplossing.

Ik bestel dus niks meer bij Milotec.
 

Beauri

Forumguru
Mooi onderwerp voor het opsmuksels topic, maar dat terzijde.

Dacht toch dat het er duidelijk staat, maar de rode strip van Milotec is dan wel 3D maar NIET reflecterend.

In het opsmuksels topic wel een voorbeeld van een rode Karoq met een wel reflecterende rode strip in de achterbumber. In mijn geval is het een zelf gefabriceerde strip, nadeel is dat het materiaal om de 3 maanden vervangen dient te worden, na 3 maanden begint het te verkleuren. Momenteel wel weer een strip klaar liggen van een andere fabrikant om te gaan plakken, maar het weer werkt niet echt mee om te gaan plakken, beetje te koud om een goede hechting te krijgen.

Als je niet zeker bent of het je wel zou bevallen kun je zelf ook een strip maken, bij Ali kost een rolletje reflecterende tape niet bepaald een vermogen. Je knipt een strip op breedte en plakt hem op de bewuste plek, als het niet bevalt is het ook zo weer weg en heb je de eigen ervaring als leermeester.

Als je het netjes doet zal het geen mens opvallen dat het niet af fabriek is, bij mijn auto is het niemand opgevallen als zijnde een extra, terwijl het toch wel mooi staat. Zeker het proberen waard.
 
Ik heb al zo’n Ali rolletje geprobeerd, maar de kleur is niet helder rood. Het verschil met de reflectoren is dan te groot en ziet daardoor niet uit. Binnenkort maar naar de winkel zodat je in het echt ziet wat je koopt
 

Beauri

Forumguru
Beste Tinus,
<<< met resultaat dat ik nu zelf maar een andere reflecterende sticker er op geplakt heb, maar het is niet naar mijn wens.>>>>
.

Ook last van verkleuring?

Bij mij bevallen de zelf uitgeknipte WEL reflecterende strips redelijk goed, jammer dat ik ze na 3 maanden moet vervangen, rijd dan ook wel eens even zonder de rode reflecterende strip. Heb nu een andere strip klaarliggen van een andere fabrikant om eens te kijken hoe lang die het uithoud, rood is helaas wat men noemt, geen sterke kleur.

Kom de strip in de achterbumper niet vaak tegen, maar heb hem ook op een zilverkleurige Karog gezien, denk dat het niet echt uitmaakt bij welke kleur Karoq je hem neemt, zolang het maar een rode reflecterende strip is.

Bedankt voor de waarschuwing:thumbsup: dat de strip van Milotec niet van geweldige kwaliteit is, dit omdat je dat vanwege de gevraagde prijs toch wel zou verwachten.
 
@iwanbruin heb je een foto van hoe het op jouw zwarte karoq eruit ziet?

Wel vreemd dat ze jou mailen om te informeren dat de kwaliteit niet goed is en dan wel het blijven verkopen op internet..
 

Beauri

Forumguru
Ik heb al zo’n Ali rolletje geprobeerd, maar de kleur is niet helder rood. Het verschil met de reflectoren is dan te groot en ziet daardoor niet uit. Binnenkort maar naar de winkel zodat je in het echt ziet wat je koopt

Heb een paar verschillende rolletjes met rode reflecterende tape gekocht, inderdaad kun je iets kleurverschil zien met de originele in de achterbumper aanwezige reflectoren zien, maar in mijn geval bij de rode Karoq is het niet echt storend, de rode Karoq heeft zelf ook de neiging om iets van tint te veranderen.

@Beauri dus jij vervangt iedere 3 maanden die strip?

Dat zie ik mijzelf niet doen :D

Rijd ik ook wel eens even zonder, momenteel al een paar maanden vanwege de ongunstige buitentemperaturen om te gaan plakken. Had zelf ook al eens naar die Milotec strip gekeken, doch 2 zaken hielden mij tegen..... de prijs en het gegeven dat die strip niet reflecterend is.

De zelfgemaakte strip oogst in het donker wel bewondering, voor wie van bewondering houd is het de moeite wel waard;)
 
Laatst bewerkt:

Beauri

Forumguru
Heb je al rode reflecterende tape geprobeerd van het merk 3M? Wellicht dat de kwaliteit daarvan wel goed is?

Voorbeeld:
https://www.amazon.nl/Diamond-Scotc...=1010484&hvtargid=pla-940900051109&psc=1&th=1

Kost ook de kop niet, lijkt op een rolletje dat ik al heb, maar dan zonder 3M in het kokertje waarop de tape zit. Grote kans dat het dezelfde tape is, maar nooit geschoten is altijd mis, dus wie weet..... zal eens een rolletje proberen.

Zal de resultaten delen, maar eerst nog een test met de reeds klaarliggende strip...... kan dus nog wel "even" duren.
 
@iwanbruin heb je een foto van hoe het op jouw zwarte karoq eruit ziet?

Wel vreemd dat ze jou mailen om te informeren dat de kwaliteit niet goed is en dan wel het blijven verkopen op internet..
Ik heb geen zwarte karoq. Ik heb ook zo 123 geen foto en mijn vrouw is met de auto weg.

Ik vond het het erg netjes van Milotec, maar dat ze nu niet meer reageren vind ik ook vreemd. Ik heb iedere keer een paar weken tussen de mailtjes gelaten, ik dacht mogelijk heeft het met Corona te maken ofzo?

Ik zal de 3M eens proberen. Ik heb zelf geen zin om iedere 3 maanden de tape te vervangen. Ik denk ook dat het wel mee valt, de onderstrip van Milotec zit er nog op. Ik heb een gladde ondergrond waar ik op plak.
 

Beauri

Forumguru
Heb er sinds een paar dagen, met de start van het warme weer, de strip die ik had klaarliggen, weer opzitten. Deze strip zit heel dicht bij de lakkleur van de auto, maar is niet echt super op het gebied van reflecteren. Op het gebied van kleurechtheid moet deze strip zich nog bewijzen, kan daar pas over een paar maanden wat over roepen.
 
Bovenaan Onderaan