Jodocus
Lid
Na drie en een half jaar met volle tevredenheid gereden te hebben met mijn Yeti 1.2 TSI Ambition, had ik zin in een andere auto.
Na een bezoek aan de IAA in Frankfurt was mijn interesse gewekt in de gefacelifte Yeti. Toen was al wel duidelijk dat ik voor een Outdoor zou willen gaan. Ziet er naar mijn mening stoerder uit.
Toch maar wat (halve) concurrenten geprobeerd voor het vergelijk. De auto's die ik heb bekeken / gereden zijn o.a.:
Peugeot 2008
Renault Captur
Suzuki SX-4 S-Cross
De Peugeot 2008 heeft naar mijn idee toch veel minder ruimte in het interieur en ook de 1.6 had te weinig trekkracht onderin.
De Renault Captur viel af vanwege dat de 1.2 Turbo alleen met automaat leverbaar is en die vond ik niet prettig rijden. De 0.9 turbo is echt te licht voor mijn gebruik ( vakantie naar bijv. de Alpenlanden ) en het driecilinder geluid.
De Suzuki S-Cross beviel eigenlijk best goed. Het is een prima auto voor een supergoede prijs. Wel wat getwijfeld om hiervoor te kiezen, maar ik vind de looks van de Yeti beter als van de S-Cross en ook de zitkwaliteit van de stoelen vond ik minder.
Na de Yeti Clubdag van 18 januari jl. was ik overtuigd dat het toch weer een nieuwe Yeti moest worden.
Dus mijn zesde Skoda wordt een Yeti 1.4 TSI Outdoor Ambition in de kleur Metal Grey met als extra's:
De ambition uitvoering is op punten luxer geworden, ik heb voor de carkit moeten kiezen stuurbediening van de radio. Deze zat niet meer in het standaarpakket.
En nu maar 8 weken wachten.
Na een bezoek aan de IAA in Frankfurt was mijn interesse gewekt in de gefacelifte Yeti. Toen was al wel duidelijk dat ik voor een Outdoor zou willen gaan. Ziet er naar mijn mening stoerder uit.
Toch maar wat (halve) concurrenten geprobeerd voor het vergelijk. De auto's die ik heb bekeken / gereden zijn o.a.:
Peugeot 2008
Renault Captur
Suzuki SX-4 S-Cross
De Peugeot 2008 heeft naar mijn idee toch veel minder ruimte in het interieur en ook de 1.6 had te weinig trekkracht onderin.
De Renault Captur viel af vanwege dat de 1.2 Turbo alleen met automaat leverbaar is en die vond ik niet prettig rijden. De 0.9 turbo is echt te licht voor mijn gebruik ( vakantie naar bijv. de Alpenlanden ) en het driecilinder geluid.
De Suzuki S-Cross beviel eigenlijk best goed. Het is een prima auto voor een supergoede prijs. Wel wat getwijfeld om hiervoor te kiezen, maar ik vind de looks van de Yeti beter als van de S-Cross en ook de zitkwaliteit van de stoelen vond ik minder.
Na de Yeti Clubdag van 18 januari jl. was ik overtuigd dat het toch weer een nieuwe Yeti moest worden.
Dus mijn zesde Skoda wordt een Yeti 1.4 TSI Outdoor Ambition in de kleur Metal Grey met als extra's:
- Panoramadak
- parkeersensoren voor en achter
- Bluetooth carkit
- instaplijsten
De ambition uitvoering is op punten luxer geworden, ik heb voor de carkit moeten kiezen stuurbediening van de radio. Deze zat niet meer in het standaarpakket.
En nu maar 8 weken wachten.