Mijn voorstellingsbeurt

Hans_RS

Forumguru
Even mee gewacht met dit topic... mijn gloednieuwe Skoda werd immers getroffen 1 maand na de levering door een gigantische hagelstorm. Gezien de vele schade was de kans groot dat het een totaalverlies ging worden. Maar goed, vandaag de berichtgeving gekregen dat hij zo goed als zeker hersteld wordt. Dus ik heb even mijn inleidend tekstje vanop een ander forum gekopieerd waar ik actief ben:

Waarom de Skoda? Simpel, ik zocht een opvolger voor de 9-5. Deze werd al wat ouder en minder betrouwbaar maar was toch vrij snel en zeer ruim. 2 kenmerken die de nieuwe ook moest hebben. Verder was ik het beu om en een mp3-speler en een bluetooth carkit en een losse gps te hebben rondslingeren in het interieur. Een mooi ingebouwd "infotainment-systeem" was dan ook een vereiste. Verder nog goede zetels (komende van de Saab...) en een vlotte automaat (veel km's en dus files). En dat natuurlijk allemaal in een betaalbare verpakking.

Eind november na enkele reviews/tests te lezen, was het dan ook zo goed als duidelijk. Met de Octavia RS moest en zou ik een testrit doen. Dit leek op papier de ideale wagen. Het was dan nog even wachten tot er in Kortenberg terug een RS TSI vrij was om te testen, maar op zich niet erg, ik wou toch de saloncondities afwachten.

De testrit op 14 januari voldeed volledig aan de verwachtingen, compleet wat ik wou. Dus de zaterdag er na dan ook de bestelbon ondertekend. Geweldig!

Hoe ziet de config er uit?
TSI DSG
Raceblauw
Black design pack
Stof/leder met grijze stiksels
18" gemini anthracite

Naast de uitgebreide standaard uitrusting met o.a. Xenons, cruise control en Climatronic, zijn de volgende zaken nog aangevinkt:

- 230V stopcontact
- alarm
- elektrische achterklep
- navi Colombus met DAB en bluetooth
- variabele koffervloer (anders had je geen vlakke laadvloer blijkbaar)
- licht assistent
- kessy
- performance mode selection
- scheidingsnet voor de bagage
- verlichte voetruimte voor -en achter
- verwarmde zetels vooraan
- verwarmde vooruitsproeiers
- verwarmde vooruit (had ik op de Focus, musthave)
- panoramisch dak
- trekhaak

Bijgevoegde foto's zijn getrokken 1 dag voor de hagelstorm! En binnenkort heeft de mevrouw ook een witte Fabia Combi 1.2TSI, dat maakt dan 2 Skoda's op de oprit (en een gelukkige verdeler natuurlijk) ;)
 

Bijlagen

  • IMAG0754.jpg
    IMAG0754.jpg
    874,1 KB · Weergaven: 43
  • IMAG0755.jpg
    IMAG0755.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 42
  • IMAG0756.jpg
    IMAG0756.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 41
  • IMAG0760.jpg
    IMAG0760.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 39

Octavia32

Forumguru
Mooie wagen hans en mooie opties , echter ik ken de 9-5 dat zijn zeer ruime wagens met wereld stoelen. Hierin ga je qua stoelen wel op achteruit de stoelen in de 9-5 zijn zetels. Als je dan iets gelijkwaardigs wilt hebben was een superb beter geweest.
Hoe dan ook vele fijne kilometers toegewenst met deze mooie auto.
 
Bovenaan Onderaan