JP’s 2de Octavia - O3 1.4TSI Elegance Businessline

hemi24

Forumguru
Één keer een beginnende brand door vuurwerk van een ander uitgemaakt op mijn auto die toen net 2 maanden oud was; direct de eerste en de laatste keer dat ik zo’n fout maak..!
 

hemi24

Forumguru
Heel simpel @Kanerr : met zo'n klein brandblussertje kun je maar amper een natte krant uit maken, laat staan een brand onder de motorkap...
Ik zou bijna zeggen dat als het er echt op aan komt je in 9 van de 10 gevallen met een goede blusdeken meer kunt doen dan met zo'n kleine brandblusser!

Zoals gezegd: ik heb de fout gemaakt om een keer een brand aan een auto te blussen: de auto was 2 maanden oud en levertijd op onderdelen allen al was langer als levertijd van een compleet nieuwe auto...
 

JPs_OC2

Donateur
Vandaag de niet-meer-afneembare afneembare trekhaak vervangen. Weg met dat kl.te ding! :jaja:

upload_2021-10-15_21-28-17.png

Daarvoor moesten natuurlijk eerst de achterlichten er uit en de bumper gedemonteerd worden. Tijdens die werkzaamheden weer de nodige "dingen" tegengekomen die getuigen van, ik hou het netjes, slordige montage.

Naast de al eerder geconstateerde loszittende tule, rommelig uitgezaagde opening in de bumper en klem zittende bedrading het volgende geconstateerd:
- In beide wielkasten was op hetzelfde punt niet eens de moeite genomen om een schroef los te draaien. Nee, we trekken de wielkastbekleding gewoon los en dus over de kop van de schroef...
- Op twee andere punten ontbraken schroeven.
- De bedrading van de PDC zat niet op alle bevestigingspunten vast. De klemmetjes met de daarop bevestigde bedrading hing dus gewoon los achter de bumper.

Alles werkt gelukkig en echte grove schade is er niet maar het is, wat mij betreft, (ook hier weer gecensureerd) echt een staaltje superprutswerk door het bedrijf/dealer wat de trekhaak heeft gemonteerd.

Maar goed, de ontbrekende schroeven heb ik, rvs ringetjes gebruiken bij de ingescheurde bekleding en de klemmetjes van de bedrading weer op hun originele plek zetten bij de montage van de bumper en alles zit weer zoals het moet zitten.

De nieuwe Westfalia zit er nu onder. Nog ff een nieuwe stekkerdoos met een zijuitgang bestellen en het geheel kan weer gebruikt worden :yeehaa:.
upload_2021-10-15_22-0-42.png
De achterlichten ff teruggezet, PDC ingepakt en morgen weer verder want ik ben nog bezig met de bumper en een diffuser.

Huh? Een diffuser die bedoeld is voor vaste montage toch in combinatie met een afneembare trekhaak? Zekers..:jaja::jaja:
Ligt nu in de huiskamer :fool::fool:
upload_2021-10-15_22-7-53.png

upload_2021-10-15_22-8-45.png

Binnenkort meer. ;);)
 

Bijlagen

  • upload_2021-10-15_22-20-59.png
    upload_2021-10-15_22-20-59.png
    259,7 KB · Weergaven: 29

JPs_OC2

Donateur
Goed bezig, ziet er weer goed uit, ook de diffuser met de tepel.....eh...."wasknijpers" .... :D:D
Mini-lijmklemmen, @catch me ...maar goed,dat had je allang gezien....:jaja:


Getuige de foto’s was hij wel afneembaar. Beetje omslachtig alleen als je dit elke keer allemaal moet doen bij (de)montage :).
Thx @eriktv en inderdaad zeg :maakmegek::maakmegek:...."schat, we hebben de trekhaak nodig...."
O shit...daar gaan we weer....:cry::cry: ff m'n gereedschap pakken.....
 

JPs_OC2

Donateur
Daarstraks ook ff gefröbeld aan de bumper en diffuser.

upload_2021-10-16_18-29-1.png

upload_2021-10-16_18-34-51.png

upload_2021-10-16_18-29-18.png

upload_2021-10-16_18-29-56.png

AeroLoc Quarter Turn bevestigingen geplaatst om de diffuser stevig op z'n plaats te houden. Makkelijk los te halen en weer te bevestigen...:jaja::jaja:
 
Laatst bewerkt:

JPs_OC2

Donateur
Werkt inderdaad een heel stuk makkelijker. :jaja:

Kon ook eigenlijk niet anders want met de bumper nog gemonteerd had ik er niet eens bij gekund. De receptacle (de huls waarin de Quarterturn zich vergrendelt) moet in dit geval achter het grijze middendeel van de bumper bevestigd worden.

upload_2021-10-17_14-46-52.png
 

JPs_OC2

Donateur
De bumper inclusief (verwijderbare) diffuser zit weer op de auto :D

Eerst nog ff de "bezopen" gezaagde opening gefatsoeneerd. Ik weet 't, nodig is het niet, mooier wel :jaja:
upload_2021-10-17_18-21-15.png

Ff op emmers zodat ik beide handen vrij had om alle kabels nu wel op alle bevestigingspunten vast te kunnen klikken.
upload_2021-10-17_18-25-43.png

Gemonteerd..
upload_2021-10-17_18-29-49.png

Diffuser is heel gemakkelijk los te halen zodat de afneembare trekhaak eronder kan. De vier AeroLoc's, (ook bekend als quarter turn fasteners) een kwartslag draaien en los zit de diffuser.
upload_2021-10-17_18-32-4.png

upload_2021-10-17_18-33-42.png

Trekhaak eronder, klaar :jaja:
upload_2021-10-17_18-34-57.png

Daarstraks een proefrit gemaakt met de diffuser gemonteerd. Ook bij snelheden die zeer ruim boven de toegestane snelheden zijn, niets te horen, ergo, muurvast....

Blij mee, ziet er goed uit en werkt prima :jaja::jaja:
 
Laatst bewerkt:

JPs_OC2

Donateur
Handige Harry ben jij ;)
Thx. :D Alleen maar leuk dit soort details bedenken en vervolgens uit kunnen voeren.

Haha wel een uniek systeem zo, nette afdekplaat :D
Beter een uniek systeem dan een saai kapje of plaatje ;).

Dit is gaaf! Mooie oplossing hoor, vind het ook zeker niet storend uitzien.
Thx! Precies de bedoeling. Geen "geknutselde" oplossing en al helemaal niet negatief opvallen. Een oplossing die alleen Skoda kenners/fans opvalt. Of niet....
 

Kanerr

Forumguru
Ik denk wel dat als je het bumpergedeelte/"diffuser" ook glanszwart laat spuiten, dat het dan nog een mooier geheel wordt :pieker:
 
Bovenaan Onderaan