JP’s 2de Octavia - O3 1.4TSI Elegance Businessline

JPs_OC2

Donateur
Weer wat bestellingen binnen :D.

Als eerste een telefoonconsole van Kuda.
upload_2021-6-3_11-38-13.png upload_2021-6-3_11-39-50.png

Had ook een houder van Brodit besteld om op de console te monteren maar die heb ik net weer teruggestuurd. Mooi spul maar in dit geval wat mij betreft stak het veel te veel uit en zat hierdoor voor de knoppen van de Columbus. Hiervoor in de plaats de magnetische Magic Mount van Scoche besteld. Als het goed is morgen binnen.

En dan is er nog het verhaal van de niet afneembare, afneembare trekhaak. :arghh:

Na meerdere tevergeefse pogingen om het huidige afneembare deel zelf los te krijgen langs twee bedrijven geweest die het ook geprobeerd hebben. Beide zonder resultaat. Bij het laatste bedrijf werd nog de mogelijkheid voorgesteld om de hele trekhaak te demonteren om zo nog een poging te ondernemen. Met daarbij wel de waarschuwing dat bij eventuele beschadiging van het afneembare deel dit vervangen zou moeten worden. Kosten van het losse deel, € 240,-. Plus dan nog de kosten voor eventueel verder materiaal en het arbeidsloon voor de de- en montage.

Op zich geen gek idee ware het niet dat de stekkerdoos dan nog steeds op de rare plek gemonteerd blijft en de parkeersensor kan slopen. Dat zie ik het liefst toch anders opgelost. "Dan vervang je toch gewoon de heleboel zelf? Wie betaald bepaald, dus eigenlijk een no-brainer.... Zoek uit wat een nieuwe kost en dan beslissen we wat we doen.", aldus mijn wederhelft.

Gezocht, gevonden in Germania en vervolgens besteld. Een splinternieuwe afneembare trekhaak van Westfalia voor net
geen € 220,-. :D

upload_2021-6-3_12-36-27.png

Meteen monteren? Nee, nog ff de bestelling van Kopacek afwachten. Want? Daar zit een diffuser bij :D.

Als de boel dan toch los ligt kan ik meteen kijken hoe ik de diffuser zo kan "verbouwen" dat ie gemakkelijk te monteren en demonteren is als ik de trekhaak wil afnemen of plaatsen. Wordt vervolgt...
 

JPs_OC2

Donateur
De magnetische bevestiging voor de telefoon gisteren ook nog ontvangen. Niet spectaculair maar o zo handig :jaja:


upload_2021-6-5_17-53-17.png

upload_2021-6-5_17-55-13.png

upload_2021-6-5_17-55-35.png
 

JPs_OC2

Donateur
Het is de MagicMount Surface van het merk Scoche. Ik heb er € 22,- voor betaald.

Er zijn natuurlijk goedkopere alternatieven maar bij deze kun je extra onderdelen los bestellen. Daarom meteen extra bevestigingsplaatjes mee besteld zodat mijn ega haar telefoon op dezelfde manier op de console kan plaatsen.
 
Laatst bewerkt:

JPs_OC2

Donateur
Vergeet de console niet @JeSko . Het magneetsysteem is alleen het vierkante deel met de grote S erop. ;)
De console, het deel wat op het dashboard aansluit, kost voor de O3 om en nabij € 45,-. Voor jouw S2 kosten ze volgens mij hetzelfde.
De fabrikant Kuda maakt ze voor nagenoeg ieder merk auto en model. Het net ff geprobeerd te kijken op de site van Kuda Phonebase Gmbh voor prijzen en modellen maar de site is offline voor het weekend vanwege onderhoud...:cry:

Anyhoo, ik heb ze in bijna iedere auto gehad omdat het, net als je zegt, er OEM uitziet. Het past altijd precies en staat goed.
 

JPs_OC2

Donateur
"Ome Ali" is eerder deze week en vandaag weer eens langs geweest met hebbedingetjes ;).

Afgelopen maandag kwamen de metalen sleutelhoesjes binnen. Prima pasvorm en netjes afgewerkt.
Hoe ze zich verder houden zien we vanzelf wel.

upload_2021-6-9_15-58-18.png

upload_2021-6-9_15-58-42.png

upload_2021-6-9_15-59-12.png

Vandaag kwam de TSI Engine Cover binnen. Na deze cover gezien te hebben bij de O3 van @HarrieSkoda had ik ook zoiets van, weg met met die rare kale plek boven het luchtfilter. Ook hier een welkome, vooral optische, aanvulling :jaja:

upload_2021-6-9_16-7-18.png

upload_2021-6-9_16-8-43.png
 

JPs_OC2

Donateur
Kort geleden genoemd dat ik OBDEleven wel geinig vond en wat krijg ik ondere andere als verjaardagscadeau ....precies....een Next Generation OBDEleven Pro Pack. :jaja:

Net ff zitten "spelen": Needle Sweep en Scandinavian DRL's aangezet en dat gare Start/Stop systeem staat UIT....:D
 

JPs_OC2

Donateur
Kom ik een reclamefilmpje van de "nieuwe Octavia" uit 2013 tegen. Laten ze de kofferbak van de combi zien en demonstreren de variabele laadvloer. Zit aandachtig te kijken en als ze de variabele vloer optillen slaat in één keer de twijfel toe....

"....daar ligt in mijn O3 toch ook nog een mat, bovenop het reservewiel, de standaard mat zoals die in alle O3 combi's ligt.....???? Kweenie...... ik weet 't echt niet....wel, niet, wel, niet...."
Naar buiten, in de kofferbak kijken. "Huh??? Nee dus! Lekker dan. Totaal niet opgevallen....lekker suf...."

Goed, dat kan natuurlijk niet zo blijven. Zoeken en snel het onderdeelnummer gevonden. Maar ja, welke van de 13 versies die ieder ook nog in twee kleuren leverbaar zijn....nergens staat bij dat ze te combineren zijn met de optie 3GN.
"@catch me heeft toch ook het Bagagepakket?" PB gestuurd, onderdeelnummer gekregen plus een link naar een bedrijf die een nette gebruikte had liggen. Gebeld, besteld en vandaag ontvangen.

De O3 is weer compleeterder...of zoiets....;)

upload_2021-7-1_17-37-26.png

upload_2021-7-1_17-38-18.png
 
Vandaag weer een "doorn in het oog" aangepakt :jaja:

Het bekende verdwenen chroom..
Bekijk bijlage 89286

Knop en cap vervangen. Was verrassend gemakkelijk.
Bekijk bijlage 89287
Hee. Waar hebbie die vandaan? Dat staat bij mij ook nog op de lijst.
Ooit een poging ondernomen; hele pook zou vervangen moeten. Besteld bij in CZ, bleek de verkeerde. Hoop gezeik en na maanden zeuren mn geld gehad..

Verder lekker bezig zie ik; nog ff een afdekplaat voor onderop de motorkap erbij bestellen.. die zit standaard wel op de diesels maar niet op de benzines gemonteerd.
 

JPs_OC2

Donateur
Hee. Waar hebbie die vandaan? Dat staat bij mij ook nog op de lijst.
Ooit een poging ondernomen; hele pook zou vervangen moeten. Besteld bij in CZ, bleek de verkeerde. Hoop gezeik en na maanden zeuren mn geld gehad..

Besteld bij Skoda-Parts.com, ook in CZ. Vragen wel de hoofdprijs qua verzenden maar ik heb de cap samen besteld met de Golus velgen en nog wat andere dingetjes dus dan vallen de verzendkosten weer mee.
Zie alleen net wel dat ze wat duurder zijn geworden.

Cap: https://www.skoda-parts.com/spare-part/5e0713146a-gearshift-lever-plaquette-skoda-39720.html
Knob: https://www.skoda-parts.com/spare-part/5e0713147-press-stud-skoda-39849.html

Verder lekker bezig zie ik; nog ff een afdekplaat voor onderop de motorkap erbij bestellen..

Thx ;) en inderdaad, een afdekking voor onder de motorkap is ook geen gek idee. Is nu nog wel een erg groot "bloot" oppervlak...
Bij het lijstje met wensen/upgrades/nice-to-have's gezet :jaja:
 

JPs_OC2

Donateur
If it ain't broke, don't fix it. Mee eens, maar toch...;)
Vandaag de firmware van de Columbus voorzien van versie 0411. De Software Management foutcode in 5F Multimedia er meteen met behulp van YouTube en OBD11 uitgehaald.
Echt verschil met de vorige versie, 0390, heb ik (nog) niet kunnen ontdekken. Als ik de commentaren zo links en rechts lees gaat dat waarschijnlijk ook niet gebeuren. Whatever....de auto weer ff verder kennen.

Ook meteen de kaarten van de navigatie op de laatste stand gebracht met de allernieuwste versie, 2021/2022.

Als laatste een super-irritant rammeltje verholpen. Het welbekende meetrillende frame van de knoppen van de raambediening....
Werd steeds duidelijker te horen bij de lage tonen in de muziek tijdens een lange rit, om knettergek :banghead:van te worden. Waar komt 't vandaan!? Overal op drukken en uiteindelijk bij het bedieningspaneel uitgekomen. Tijdens een stop ff op het forum gekeken en vervolgens het paneel eruit gelepeld.
De oplossing komt thuis wel en weer verder gereden :D.

Plakvilt, wat knipkunst (gelukkig cum laude afgestudeerd aan de kleuterschool :deuk:), getest en inderdaad > opgelost.

upload_2021-7-21_21-47-54.png
 
Bovenaan Onderaan