Ik heb nog een mailtje gestuurd naar de Skoda Klantenservice waarin ik heb aangegeven dat ik nu begrijp wat bedoeld wordt met "Verrassend Skoda"...
Ik kreeg daarop het volgende antwoord:
Škoda neemt als uitgangspunt van haar voorraadpolitiek zo veel mogelijk de wens van de klant.
Enerzijds heeft de dealer in het algemeen een goede handelsvoorraad om u in staat te stellen diverse uitvoeringen te vergelijken en hij kan hiermee de klant, die grote waarde hecht aan een snelle levering, meestal snel een courante uitvoering leveren.
Wereldwijd is de vraag naar Škoda sterk toegenomen welke direct van invloed is op de levertijd van uw auto.
Natuurlijk zijn wij blij dat zoveel mensen kiezen voor Škoda, maar dit enorme succes zorgt ook voor vertraging in de levering.
Onze fabrikant Škoda Auto heeft aan Nederland veel extra productie toegekend maar deze is nog niet toereikend.
Op dit moment wordt door Škoda Auto hard gewerkt aan uitbreiding van de productiecapaciteit om de levering van uw auto te bespoedigen.
Vanzelfsprekend zullen wij uw dealer direct informeren wanneer er meer zekerheid is over de levering van uw Škoda.
Uiteraard beseffen wij zeer goed dat de levering van uw auto uiteindelijk de basis is voor een duurzame klantrelatie met u.
Daar blijven we hard aan werken!
Gezien het feit dat uw Škoda dealer de leverancier van uw auto is, is hij uw eerste aanspreekpunt om uw vraag met betrekking tot de levering van uw Škoda mee te bespreken.
Uw dealer is in het bezit van een komm-nummer waarmee hij bij onze afdeling logistiek kan informeren, indien de informatie aanwezig is, hoe het met de levering van uw auto is gesteld en waarom deze eventueel uitgesteld is.
Wij willen u dan ook vragen contact op te nemen met uw Škoda dealer.
Op mijn reactie daarop: "Ik blijf het in ieder geval vreemd vinden dat de productie in eerste instantie in week 39 is gepland en dan vervolgens 'zomaar' met 8 weken wordt verlengd (en wie weet nog verder). Er zullen best redenen voor zijn, maar die zijn mij niet duidelijk. Hoe dan ook: verrassend Skoda.", heb ik nog geen antwoord gekregen.