Mijn (toekomstige) auto

AvB

Senior Member
Onlangs een Fabia II RS besteld, in de kleur Race Blue:

Skoda Fabia RS.jpg

Zo ongeveer in deze uitvoering, maar dan met Black Pack en Sunset (én met paddels).
Besteld medio juli, gaat in de eerste week van oktober in productie, dus nog zo'n twee maandjes wachten!

Ik rijd nu in een Subaru Impreza WRX 2006, maar die heb ik niet ingeruild (blijf ik houden).
Wat dan wel? De Fabia van mijn vrouw!

AvB

Senior Member
Ik wil eigenlijk mijn Impreza wat "sparen", zodat ie nog héél lang mee kan.
Dus zal ik zelf vaak de RS meenemen en alleen bij slecht weer - mijn vrouw fietst graag - "overdragen".

Falcon

Donateur
"mijn vrouw fiets graag" - Ik denk niet lang meer.. als die eenmaal de Fabia RS heeft geproeft ;)

AvB

Senior Member
Update: hij gaat in productie in week 39 (= laatste week september), dus toch weer een weekje eerder!

AvB

Senior Member
Gisteren "slecht nieuws" gehad, de productie is 'zomaar' verplaats naar week 47.

Dus dat wordt wachten met afleveren tot 2 januari 2012...

Of misschien dat er toch weer goed nieuws komt...

Wordt vervolgd!

AvB

Senior Member
Ik heb nog een mailtje gestuurd naar de Skoda Klantenservice waarin ik heb aangegeven dat ik nu begrijp wat bedoeld wordt met "Verrassend Skoda"...

Ik kreeg daarop het volgende antwoord:

Škoda neemt als uitgangspunt van haar voorraadpolitiek zo veel mogelijk de wens van de klant.

Enerzijds heeft de dealer in het algemeen een goede handelsvoorraad om u in staat te stellen diverse uitvoeringen te vergelijken en hij kan hiermee de klant, die grote waarde hecht aan een snelle levering, meestal snel een courante uitvoering leveren.

Wereldwijd is de vraag naar Škoda sterk toegenomen welke direct van invloed is op de levertijd van uw auto.
Natuurlijk zijn wij blij dat zoveel mensen kiezen voor Škoda, maar dit enorme succes zorgt ook voor vertraging in de levering.
Onze fabrikant Škoda Auto heeft aan Nederland veel extra productie toegekend maar deze is nog niet toereikend.
Op dit moment wordt door Škoda Auto hard gewerkt aan uitbreiding van de productiecapaciteit om de levering van uw auto te bespoedigen.
Vanzelfsprekend zullen wij uw dealer direct informeren wanneer er meer zekerheid is over de levering van uw Škoda.
Uiteraard beseffen wij zeer goed dat de levering van uw auto uiteindelijk de basis is voor een duurzame klantrelatie met u.
Daar blijven we hard aan werken!

Gezien het feit dat uw Škoda dealer de leverancier van uw auto is, is hij uw eerste aanspreekpunt om uw vraag met betrekking tot de levering van uw Škoda mee te bespreken.

Uw dealer is in het bezit van een komm-nummer waarmee hij bij onze afdeling logistiek kan informeren, indien de informatie aanwezig is, hoe het met de levering van uw auto is gesteld en waarom deze eventueel uitgesteld is.

Wij willen u dan ook vragen contact op te nemen met uw Škoda dealer.

Op mijn reactie daarop: "Ik blijf het in ieder geval vreemd vinden dat de productie in eerste instantie in week 39 is gepland en dan vervolgens 'zomaar' met 8 weken wordt verlengd (en wie weet nog verder). Er zullen best redenen voor zijn, maar die zijn mij niet duidelijk. Hoe dan ook: verrassend Skoda.", heb ik nog geen antwoord gekregen.

AvB

Senior Member
Vandaag telefoontje gehad van mijn dealer: het is nu productieweek 44 geworden, toch weer 3 weken "winst" geboekt...

Antera

Donateur
En zo veranderd het met de dag lijkt het wel. Kwestie van geduld hebben. heb hier al weer verhalen gehoord van een maatje van me die een nieuwe polo GTi had besteld en er van de en op de andere dag ineens 4 maanden langer op moet wachten. Sorry meneer kunnen we niks aan doen

AvB

Senior Member
Heb van mijn dealer begrepen dat het te maken zou hebben met het 'mondjesmaat' aanleveren van de DSG7. Dat verklaart misschien ook de lange levertijd van een Polo GTI.

Antera

Donateur
ja en dat is me toch een straf die Scooby.

Maar bij de dealer wisten ze niet waarom het ineens zo lang ging duren. :ahum:

AvB

Senior Member
Week 44, dus ze zijn 'm aan 't maken...

Plaatje gevonden van hoe hij er ongeveer uit zal gaan zien:

Fabia Race Blue + Black Pack.jpg

Close-up van de winterbanden (nog effe in de doos):

Gigaro zwart.jpg

Als ie er is, volgen de 'echte' foto's.

Nog even geduld...

AvB

Senior Member
Vandaag gehoord dat ie afgelopen maandag is geproduceerd (tóch geen maandagmorgenauto, hoop ik) en nu "op transport" naar Nederland staat...

Waarschijnlijk staat ie dan na het weekend bij de dealer.

Wordt vervolgd!

Bovenaan Onderaan