Mijn Skoda Octavia

Hallo forumleden,

Ik mocht een nieuwe lease-auto bestellen.
We (mijn vrouw en ik) hebben 4.5 jaar naar volle tevredenheid een Seat Toledo 1.9TDI (nieuw model = 2005) gehad.

Rondgekeken naar iets nieuws: Seat Altea XL, Seat Toledo, Renault (Grand) Scenic, Ford Focus Station, Peugeot 308SW tot ik bij de Skoda dealer rond ging kijken.
De Octavia...een erg complete auto voor relatief weinig geld.

Na wat rondkijken en uitzoekwerk besloten om de Octavia Combi Businessline Elegance te kiezen, met de nieuwe 1.6TDI CR motor. Een motor met dezelfde prestaties als de oude 1.9TDI.

Inmiddels hebben we de auto nu ruim 3 maanden en ben nog altijd erg tevreden. Op de teller staat al meer dan 16.000km, komt naast woon-werk ook door wat tripjes naar oa. Dresden, Berlijn, Brugge, Parijs. Kortom ook al aardig wat lange afstanden mee gereden en ik moet zeggen, ook dat bevalt goed.

Waar ik minder tevreden over ben, maar dat komt misschien door de lange vorstperiode, is het verbruik van de ruitensproeivloeistof. Dat gaat erg snel. Wellicht komt dat ook doordat de koplampen nu ook besproeid worden, dat heb ik ook nog nooit eerder gehad.

Maar dat ene 'kleine' minpuntje mag onze pret voor deze auto niet wegnemen. Het is een mooie, leuke, fijnrijdende auto waar we de komende jaren veel plezier van zullen beleven.

Gegroet,
Ralph
 
Bovenaan Onderaan