Mijn Skoda Octavia III Amb.BL 2.0 TDI

ocatavia2015

Actief lid
Eindelijk is er hij er dan mijn nieuwe leaseauto; Skoda Octavia III 2.0 TDI Ambition Buss.Line

Opties:
- Metallic lak Black Magic
- Plus Pack
- Bi-Xenon , AFS & LED
- 18" Alaris LM velgen
- RS Dakspoiler
- RS grille lijst
- Eibach Prokit

De eerste ervaringen zijn echt super, wat rijdt de motor soepel en altijd voldoende koppel. De eibach verlagingsveren doen hun werk goed; comfortabel bij rustig rijden maar snaar strak in de bochten bij wat snelheid en bovenals hij staat mooi op z'n pootjes! Interieur voelt degelijk en stevig en de stoelen (plus pack; half leder/stof) zitten ook prima (ook op lange ritten; ben 1.80m). En manman wat een kofferbak, blijf me erover verbazen.

De afs van de bi-xenon verlichting werkt ook echt bizar goed, je ziet in ochten het licht met je meegaan in de bochten!

De meeste complimenten krijg ik n og wel over de velgen; 18"Alaris..manman wat staan ze mooi onder de octavia en in combinatie metr de eibach prokit.

Enige min-min-minpunt (ja ik erger me er nu al dood aan) is de laaaaangzame amundsen navigatie. Hoe kunnen zo'n auto maken en zo'n systeem erin zetten. Duurt bij opstarten 20-30 seconden voordat navigatie is "geladen" en ik bestemming kan invoeren.

Ben wel echt blij met de zwarte RS grille lijst (zelf verwisseld in half uurtje), maakt hem minder braaf en de voorzijde oogt veel agressiever en wat ik zelf mooi vindt de LED dagrijverlichting komt zo veel mooier tot zijn recht zonder die glimmende lijst ertussen.

Al met al super blij met mijn nieuwe "kantoor"..!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Bijlagen

• sf1.jpg
    sf1.jpg
    104,7 KB · Weergaven: 73
  • sf2.jpg
    sf2.jpg
    123,7 KB · Weergaven: 74
  • sf3.jpg
    sf3.jpg
    126,5 KB · Weergaven: 71
  • sf4.jpg
    sf4.jpg
    70,9 KB · Weergaven: 78

Cordoba

Forumguru
Aparte keuze: aan de voorkant is alle chroom verdwenen, maar in het zijaanzicht volop chroom/alu (raamlijsten, dakrails, velgen). Ik vind het wel iets hebben, maar vraag me ook af hoe de achterkant eruit ziet.

ocatavia2015

Actief lid
@Cordoba voorkant en achterzijd zijn helemaal zwart (dus ook geen type aanduidingen aan achterzijde) aan zijkant zie je alleen chromen lijst ramen en zilveren dakrails.

Cordoba

Forumguru
Ik zie toch ook aluminiumkleurige velgen aan de zijkant? Maar de achterkant is dus ook helemaal zwart, dat was inderdaad wat ik bedoelde.

Skoda-MAN

Forumguru
Gefeliciteerd met je hele mooie auto, veel veilige km gewenst :thumbsup:
Wat mij opviel met de navigatie :als je hem stilzet met het systeem op navigatie scherm aan dat je dan de volgende ochtend niet zo lang hoeft te wachten voordat je de bestemming in kan voeren.
Het helpt ook om maar 1 route te laten zien (er zijn 3 optionele routes) , bij mij staat hij op economische route en dat gaat redelijk vlot.
Verder is het een kwestie van op tijd de deur uit gaan. :yeah:

ocatavia2015

Actief lid
@Skoda-MAN ik heb hem altijd op navigatie staan en idd ook berekenend op 1 route. Maar dan nog verbaas ik me erover dat tomtom systeem in mijn oude renault megane zooo veel sneller was. Gelukkig maakt al het andere van de auto het weer goed

Bovenaan Onderaan