Mijn skoda levensverhaal

elephtera

Forumguru
Ik zag dit topic, en het leek me toch wel zo aardig om mezelf voor te stellen.

Ik ben Jasper, 26 jaar, woonachtig in Zwolle
Momenteel rijdt ik een Auris huurauto, en heb ik hiervoor een Prius gereden. Ik was er helemaal gek op, maar bij de nieuwe werkgever geen Toyota meer, alleen nog maar VAG. En dan kom je al snel bij Skoda uit. Veel waar voor je geld.
Met hulp van de informatie op dit forum heb ik momenteel een bestelling staan voor een Octavia III EBL. En omdat ik hier toch wel berichten wilde plaatsen heb ik me aangemeld.
Inmiddels wordt ons Skoda gevoel zo sterk dat we ook overwegen om de prive auto (Swift uit 94) te vervangen door een mooie Octavia.

Ik hoop op dit forum te leren over de octavia en daarnaast te kunnen genieten van anderen met hun skoda's. Want een ding is me wel duidelijk. Wat een heerlijke auto's!
 

ertromp

Forumguru
Een Skoda is zeker geen verkeerde keuze. Goede prijs kwaliteit verhouding. Dit is mijn 3e Octavia en ben er nog steeds content mee. Houd ons op de hoogte en post tzt wat foto's (van beide aanwinsten natuurlijk mocht het met de 2e auto zover komen)
 

Blacky

Forumguru
Hallo Jasper. Welkom, je zal veel plezier gaan beleven aan je O3, en nog veel lees plezier. Ben zelf bezig met mijn 2e Octavia.
 

CDK

Forumguru
Hoi Jasper, van harte welkom op dit prachtige forum :)
mooie en goede keuze zo'n O3, denk dat je heel snel gewend bent en je Toyota snel vergeten ;)

greetz Corné
 
Goedenavond!
Ik kijk al een tijdje rond hier, en dacht het word tijd om me eens voor te stellen!
Ik ben Ronald, 29 jaar en woonachtig in het mooie Twentse Oldenzaal.
Na heel wat auto's 'versleten' te hebben, waaronder vele vag auto's (Volkswagen en Seat) rij ik nu sinds 4 weken in mijn eerste Skoda, een Fabia I 1.4 16v Elegance met 138000 km op de klok. En tot nu toe bevalt het me uitstekend! Ik hoop er nog jaren plezier van te hebben, en hier op het forum nuttige tips op te doen wanneer het nodig is.
 

dirkkroneman

Forumguru
Welkom! Veel plezier hier op het forum en straks uiteraard ook met je Skoda ;) Je woont in ieder geval lekker dichtbij!
 

dirkkroneman

Forumguru
Goedenavond!
Ik kijk al een tijdje rond hier, en dacht het word tijd om me eens voor te stellen!
Ik ben Ronald, 29 jaar en woonachtig in het mooie Twentse Oldenzaal.
Na heel wat auto's 'versleten' te hebben, waaronder vele vag auto's (Volkswagen en Seat) rij ik nu sinds 4 weken in mijn eerste Skoda, een Fabia I 1.4 16v Elegance met 138000 km op de klok. En tot nu toe bevalt het me uitstekend! Ik hoop er nog jaren plezier van te hebben, en hier op het forum nuttige tips op te doen wanneer het nodig is.
Tip: open even je eigen topic ipv je voor te stellen in iemand anders zijn topic ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

dirkkroneman

Forumguru
Geeft helemaal niks, we zijn er toch (op de wereld) om elkaar te helpen daar waar kan. Daar verbaas ik mij nog steeds over, hoe weinig mensen over hebben voor elkaar. Bijvoorbeeld met ruimte geven aan elkaar in het verkeer. Het is maar een hele kleine moeite maar een groot gebaar..
 

elephtera

Forumguru
Tjsa, wat doe je als je 6 jaar later alweer toe bent aan een nieuwe Skoda. Een nieuw topic of het oude topic een kick geven... Dat laatste dus.

Inmiddels wonen we niet meer in Zwolle maar in Bathmen (bij Deventer). Mijn vrouw en ik hebben 2 kinderen gekregen, en we zijn nog steeds fan van Skoda.
We hebben 6 jaar geleden inderdaad onze Swift vervangen door een Fabia 1 combi. leuke auto, kwam niet van plek maar mijn vrouw was er gek op. Omdat ik 2 jaar geleden dicht bij huis ging werken viel de noodzaak voor een 2e auto weg, en toen er vanuit de dealer werd aangegeven dat er plusminus 1500 euro aan onderhoud nodig was voor de apk hebben we de fabia weg gedaan.

De Octavia 3 EBL hebben we rond die periode prive over genomen. De auto beviel gewoon ontzettend goed en had op een gekke piep (https://www.skodaforum.nl/forum/i/storend-piepend-geluid-airco.38317/) na eigenlijk geen problemen. Met het overnemen hebben we nog geluk gehad, want de dag voordat hij van ons zou worden ging de waterpomp stuk en hebben we nog op kosten van de LM een nieuwe pomp en distributieriem gekregen. Die is dus met 120k al vervangen, wat ons weer scheelt want dan hoeft het pas weer rond de 300k. (Of eerder omdat de waterpomp kennelijk maar 100k mee gaat...)
Verder gingen beide xenonlampen bij 50k stuk (Binnen 2 weken van elkaar). Zonde, en de dealer verbaasde zich er ook over. Wij verbaasden ons vooral over de prijs voor een nieuwe xenonlamp.

Inmiddels ben ik weer van werkgever gewisseld en mocht ik een nieuwe auto uitkiezen. Als voorloop auto rijdt ik momenteel een O3FL ambition. Een prima auto, maar ik reed liever in de prive O3 omdat die veel meer "snufjes" heeft. Dat maakte voor mij ook duidelijk dat de nieuwe lease auto eentje moest worden met veel snufjes. En daarmee kom je qua prijs/kwaliteit toch weer bij Skoda uit.
Omdat we 2 kinderen hebben, en ik me herinner hoe fijn het was dat mijn ouders een 7 zitter hadden (vooral met kinderfeestjes) zijn we voor een Kodiaq 7 zits gegaan die we prachtig hebben kunnen aankleden (https://www.skodaforum.nl/forum/i/h...-levertijden-topic.32166/page-297#post-815931)

Als de kodiaq binnen is gaan we ook eens kijken naar een OBDEleven stick om gewoon wat te spelen met de O3 en misschien met de Kodiaq. Voor de O3 overwegen we ook nog steeds om die te laten tunen. Maar of dat er ooit van komt...
 

VAG-man

Forumguru
Veel plezier met je Kodiaq Jasper.
Nou ben ik toch benieuwd hoeveel die 2 xenonlampen hebben gekost. Meer dan een paar tientjes per lamp zou het niet geweest zijn.
 
Bovenaan Onderaan