mijn skoda fabia 2

Fabia II Sport

Actief lid
In jouw profiel staat dit:

En de waarschuwings lampje/signaal zat er op ... had ik niet besteld

slaat dit op het lampje/signaal voor de veiligheidsgordel aan beide kanten???

Correct als er 1 niet de gordel om heeft gaat het lampje branden en klinkt er een signaal ... deze optie had ik niet besteld maar zat er wel op .. :489:
 

joergarms

Senior Member
De gordelverklikker is tegenwoordig verplicht naar mijn weten en behoort dus tot de standaarduitrusting.
 

EdK

Forumguru
Het lampje gaat inderdaad meteen branden zodra de sleutel in het contact zit en de gordel niet om is !!
Maar het signaal begint pas te pingellen als je harder dan 20 km per uur rijdt !!
Zolang je onder die 20 km per uur rijd blijft het pingeltje gewoon uit !!
 
M.a.w. onder de 20 km/u kan je rustig zonder gordel rijden ...... ? ! ? Onzin

Ik vind het een prettige veiligheidsvoorziening.
Vroeger deed ik mijn riem pas om als ik de straat uit was, maar nu doe ik hem direct om nadat ik ben ingestapt.

Safety first !
 

Desperado

Forumguru
Zo leer je het toch ook op rijles.....:ahum:
Eerst gordel om, dan starten.
Toch nog iets onthouden van die lessen....
 

Fabia

† In Memoriam
Ik weet niet anders, mijn vader was daar heel streng in. Eerst iedereen de gordel om en dan pas rijden. Het is zo erg dat ik me gewoon naakt voel als ik 'm niet om heb. En geen flauwe grappen graag;)
 

Gieliovd

Forumguru
Ik weet niet anders, mijn vader was daar heel streng in. Eerst iedereen de gordel om en dan pas rijden. Het is zo erg dat ik me gewoon naakt voel als ik 'm niet om heb. En geen flauwe grappen graag;)
;)

Same here, als ik hem niet om heb dan voelt het gewoon vreemd. Ik rij wel eens 20 meter van parkeerplekje naar het pad ofzo om wat in te laden, en dan moet ik er helemaal aan denken geen gordel om te doen, en dat voelt vreemd haha.

Of ben ik nou gewoon vreemd :crazy:
 

Gieliovd

Forumguru
Het lampje gaat inderdaad meteen branden zodra de sleutel in het contact zit en de gordel niet om is !!
Maar het signaal begint pas te pingellen als je harder dan 20 km per uur rijdt !!
Zolang je onder die 20 km per uur rijd blijft het pingeltje gewoon uit !!
Neuh neuh, ik wil de wagen nog wel eens starten en dan even de telefoon in de houder doen ofzo, maar dan wordt ik meteen vergezeld door een leuke TUUUUT TUUUUT TUUUUT hoor!

Misschien begint hij als je gaat rijden boven de 20 km/h wel weer hoor, dat weet ik niet.
 

Fabia

† In Memoriam
Over TUUUT TUUT gesproken, ik werd in mijn Elegance daar wel eens gek van. De auto piepte echt bij alles, leuk hoor maar op den duur wordt je daar wel gek van. Ik vind het nu zo heerlijk rustig in mijn Equipe+. Niks piept er meer.
 
Bovenaan Onderaan