Mijn Skoda-app

plas0108

Forumguru
Ik las net op een website dat de Mijn Skoda app gelanceerd is en dat deze werkt met de business modellen. Weet iemand of dit ook met de eerder geproduceerde S3 modellen werkt. De app is de reden dat Smartgate niet in Nederland geleverd wordt. Later dit jaar komt er een module beschikbaar om in te bouwen voor Skoda's vanaf bouwjaar 2010.
 

Xander

Senior Member
Functionaliteit komt enigszins overeen met smartgate. Daarmee worden de ritten ook bewaard en kun je achteraf zien waar je hebt gereden, brandstofverbruik etc. Alleen kun je niet zien waar de auto staat. De Mijn Skoda App heeft daar een simkaartje in de auto voor nodig. Als dat voor 250 euro in te bouwen is, dan valt dat best mee vind ik.

Een beetje off topic, maar ik gebruik nu een cctr800 gps tracker om te zien waar de auto is. Handig als je in een onbekende stad ergens parkeert en vergeet waar de auto staat.
 

plas0108

Forumguru
Net even een chatsessie gehad met Skoda.nl. In de business modellen van de S3 zou de module moeten zitten. Ook in de reeds eerder geproduceerde S3's. Niet dus! Nergens de QR-code om de app te activeren te vinden op/in mijn S3, was er al bang voor. Is natuurlijk pas vanaf het nieuwe modeljaar. Heeft Pon mij toch mooi eerst Smartgate door de neus geboort en nu ook de mijn Skoda App :(.
 
Bedankt voor de info.

Weet jij waar de auto over moet beschikken voor deze feature te kunnen gebruiken?

rsap module? smartgate? columbus sim kaart?

Ik vind het wel vreemd dat skoda eerst een iphone app uitbrengt...
90% van de smartphone markt is een android terwijl maar 10% een IPhone is...
Van uit een marketing en financieel standpunt is het dus beter om eerst te developen voor android, omdat je in één keer 90% van je klanten kan dienen.
Voor apple developen kost je nog eens waarschijnlijk exact het zelf bedrag, maar daar zal je maar 10% kunnen bereiken.

Bovendien zou het mij verwonderen dat mensen met een iphone van 800 euro rijden met een skoda...(eerder met een bmw of audi)
Androids heb je al vanaf 100 euro
 
Functionaliteit komt enigszins overeen met smartgate. Daarmee worden de ritten ook bewaard en kun je achteraf zien waar je hebt gereden, brandstofverbruik etc. Alleen kun je niet zien waar de auto staat. De Mijn Skoda App heeft daar een simkaartje in de auto voor nodig. Als dat voor 250 euro in te bouwen is, dan valt dat best mee vind ik.

Een beetje off topic, maar ik gebruik nu een cctr800 gps tracker om te zien waar de auto is. Handig als je in een onbekende stad ergens parkeert en vergeet waar de auto staat.
Ja maar iedereen heeft een smartphone en daar zijn tig gratis apps voor te krijgen waar je auto staat..
 

s_janssen

Actief lid
Bedankt voor de info.

Weet jij waar de auto over moet beschikken voor deze feature te kunnen gebruiken?

rsap module? smartgate? columbus sim kaart?

Ik vind het wel vreemd dat skoda eerst een iphone app uitbrengt...
90% van de smartphone markt is een android terwijl maar 10% een IPhone is...
Van uit een marketing en financieel standpunt is het dus beter om eerst te developen voor android, omdat je in één keer 90% van je klanten kan dienen.
Voor apple developen kost je nog eens waarschijnlijk exact het zelf bedrag, maar daar zal je maar 10% kunnen bereiken.

Bovendien zou het mij verwonderen dat mensen met een iphone van 800 euro rijden met een skoda...(eerder met een bmw of audi)
Androids heb je al vanaf 100 euro

Ik heb een iPhone 6 plus en toch echt een Skoda Superb besteld. :jaja:
 
Zouden ze die sticker er niet voor de aflevering afgehaald hebben?? Heb net nog even gezocht maar kan echt niks vinden.
 
Ik zeg niet dat ze er niet zijn, maar de kans dat een skoda rijder een iphone heeft is kleiner dan die dat hij een Android zou hebben (zelf moesten er evenveel Androids als Iphones zijn op aarde) dat komt voornamelijk door het type publiek van een Iphone kopers, ze zijn bereid voor wat meer te betalen voor iets exclusief (Skoda valt daar minder onder dan andere merken zoals audi of BMW)

Ik vind het een beetje teleurstellend als een bedrijf eerst uitkomt met een app, dat maximaal 10% van smartphone eigenaars kunnen van genieten...
Voorbeeld: Ik ben de eigenaar van een winkel, ik heb een voordeur en een achterdeur (Ik moet wel 5 minuten stappen van de één deur naar de ander). Aan de achterdeur staan 2 mensen, aan de voordeur staan 20 mensen.
Doe ik dan eerst de achterdeur open of de voordeur? ALs ik de voordeur eerst open, dan heb ik met één enkel actie 10 keer meer mensen geholpen. Als ik de achter deur eerst ga openen, dan ga ik 20 kwade klanten hebben die moeten wachten hebben.
 

valderrama

Senior Member
In ontwikkel land is het al jaren iPhone first. Waarom? Omdat in de App store het meeste wordt omgezet, het dankzij Xcode en de vele API's veel eenvoudiger ontwikkelen is en omdat er veel minder fragmentatie is op het Apple platform. Sowieso werkt een iPhone app ook op een iPad, maar als je voor iPhone ontwikkelt hoef je maar 3 verschillende versies te ontwikkelen. Wil je hetzelfde bereik op het Android platform dan dien je ontzettend veel verschillende versies te ontwikkelen omdat er honderden verschillende toestellen bestaan waar je als ontwikkelaar rekening mee moet houden.

Toen Twitter bijvoorbeeld aantal jaar geleden hun eerste app ontwikkelden moesten ze voor voor iPhone 3 verschillende versies maken. Voor Android, om bereik te kunnen genereren, kozen ze er voor om meer dan 220 verschillende versies te ontwikkelen. En dan praten we over Twitter, met een immens miljoenen bereik waar dus ook een behoorlijk ontwikkelteam achter zit. Ik denk niet dat de mannen van Skoda een team van dezelfde grote op dit appje heeft gezet...

Een andere hele belangrijke reden is de adoptie ratio van nieuwe versies op het Apple platform in vergelijking met Android. Wanneer een nieuwe iOS versie beschikbaar komt zit al heel snel meer dan 70% van de iPhone populatie op die nieuwe versie. Bij Android is dat schrikbarend laag. Hoe hoger de adoptie ratio, des te eenvoudiger om te ontwikkelen, des te beter het qua beveiliging gesteld is, etc...
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het over verkopen van apps, maar skoda verkoopt zijn apps niet, het wil zo veel mogelijk mensen bereiken, dan is developen voor 10% markt een foute beslissing.

Trouwens de omzet is inderdaad 4,5 keer groter bij iphone dan bij android, MAAR android heeft 9 keer meer users, dus heb je nog altijd twee keer meer winst bij android dan bij apple.

Bovendien is he verhaal van developen voor android niet meer helemaal juist, in 2012 en daarvooren was het inderdaad niet eenvoudig om te programmeren voor android, maar sinds 2013 zijn er tools die het even eenvoudig maken om iets te developen voor android als voor Iphone, je mag ook niet vergeten, dat je met android ook veel meer kan doen op programmeergebied. Bij Iphone is bijna alles gelocked.

Je mag niet vergeten dat android 3 jaar jonger is dan iphone , het liep tot 2014 redelijk wat achterstand op, dat is de reden dat twitter het ook toen zo moeilijk had (het was nog niet consistent programmeren), in die tijd had android ook geen grote markt waarde, apple was toen groter.
Het is pas in de loop van 2014 met android 4.4 dat alles begon te veranderen en volwassen te worden, en vanaf dat punt zag je dat developen eenvoudig werd in android en toen begonnen de apps explosief gemaakt te worden voor android, met als resultaat ook explosieve groei van de android markt.

Met android 6 MM kan ik zelf beweren dat android eindelijk na 6 jaar apple ingehaald heeft kwa smartphone features en stabiliteit. Ik ben erg verschoten hoe goed dat die versie is geworden. Ik heb een oude samsung note 3, die vroeger elke dag herladen moest worden, met MM is dat nog maar 1 keer per 4 dagen.
Ik had ook een nexus tablet, (die ik weinig gebruik) maar elke keer ik ze wou gebruiken was de batterij plat (ze ging maar 1 week standby), maar nu met MM, keek ik na 4 weken wat de batterij status was, en ik zat nog aan 80%
Batterijduur is één van de grootste ergernissen mij smartphones en tablets, ik ben zeker dat de groei van android dankzij die batterijwinst weer een grote boost gaat maken
 

valderrama

Senior Member
Het is anno 2016 nog steeds iOS development first.

http://developers.magmic.com/developing-on-ios-vs-android-there-is-one-clear-winner/

https://infinum.co/the-capsized-eig...lopment-is-30-percent-more-expensive-than-ios

http://bgr.com/2016/04/06/ios-9-vs-android-6-0-adoption-6-months-in/

Zoals al aangegeven, de adoption rate is zeer belangrijk. iOS 9 bijvoorbeeld versus Android v? 6 maanden na release: 79% tegenover 4,6%. Fragmentatie op het Android platform is nog steeds enorm. Niet enkel softwarematig maar ook hardwarematig vanwege de enorme hoeveelheid verschillende toestellen van allerlei verschillende fabrikanten.

Dat Android een merendeel van de markt in handen heeft is juist. Maar hoeveel % is daar van het 'luxere' segment waar de iPhones in zitten? Zoals bekend maakt Apple geen budget hardware. We hebben het hier ook over een companion app die moet samenwerken met een optie waar weinig mensen voor zullen kiezen die primair in de duurdere modellen beschikbaar was. De toegevoegde waarde is niet bijzonder hoog dus die optie zal niet vaak worden gekozen. Autotechnisch gezien zit je dan in een duurder/luxer segment. Zou het niet kunnen zijn dat ook de VAG groep hier uit zijn conclusies heeft getrokken?
 
Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
:ot:Euh wat heeft de adoption rate en welk OS je op je telefoon draait te maken met de werking danwel beschikbaarheid van deze App? Dat lijkt mij een separaat topic waardig.
 
Bovenaan Onderaan