Status
Niet open voor verdere reacties.

brepus13

Forumguru
Plastidip vult niet op. Ik heb afgelopen zomer 2 setjes velgen voor mijn fiat 500 helemaal glad geschuurd en toen in de plastidip. Als je met de juiste temperatuur spuit krijg je ze echt heel mooi strak weer! Je kan bij grove schade redelijk grof beginnen met korrel 240 ofzo ik ging zelf tot korrel 600 dacht ik. Je kunt natuurlijk ook nog doorgaan tot 1000 of 1500. Ik vond het persoonlijk na 600 glad genoeg voor plastidip. Let wel op, als je weer een stoeprand pakt doet het nog meer zeer als je ze net helemaal strak hebt!
 

Isolano

Actief lid
Is vrij gemakkelijk weer heel netjes te krijgen, de band terug laten drukken (bandendemontageapparaat alleen de buitenzijde terug), schuren, mocht het net te diep zitten kun je nog iets weghalen met een lamellenschijfje op de slijptol.
dan afplakken waar de lak weg is, gronden en zonder afplakken in de kleur en blanke lak.
Band oppompen en klaar is klaartje. :)
Heb dit heel veel gedaan in de begintijd dat ik voor mezelf was begonnen, meest voor jonge inruilers van regionale dealers.

IMG_1255.JPG IMG_1263.JPG IMG_1262.JPG
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Verhuizen is niet echt een optie, ook gewoon geen zin in in al dat gedoe, dat ik de auto niet binnenkrijg is ook het enige echte nadeel van dit huis dusja. Komt nog eens bij dat de huizen waar ik woon die zo'n garage en oprit hebben onbetaalbaar zijn voor ons. En neen gewone banden die wel gelijk zitten met de velg en niet getrokken liggen, deze waren nu al 600 Euro, meer wilde ik er absoluut niet aan uitgeven, dit zijn de duurste banden die ik ooit gekocht heb.

@brepus13

Thanx voor de tip, zodra na mijn vroege shift maar eens zo'n schuurpapiertjes halen om op te schuren, heb er heel de nacht van wakker gelegen niet normaal :fool: dus het moet weg. Dan dit weekend plasti dippen in de garage van men kameraad als dat al mogelijk is.

@Isolano

Netjes gedaan zeg! Echter denk ik niet dat bij mij de band er af moet, de beschadiging zit niet echt daar waar je niet aankunt.
 

JeSko

Forumguru
Lakstiftje is binnen, maandag besteld vandaag in huis, handig om wat steenslag bij te werken. Dit weekend hopelijk de velgen al eens aanpakken, maar dat zal van het weer af hangen, wat sowieso gaat gebeuren dit weekend is de wagen en velgen behandelen met Monello non Ferro, gaat veel vliegroest afkomen gok ik zo. 20200205_172015_copy_2016x1512.jpg 20200205_172010_copy_2016x1512.jpg
 

JeSko

Forumguru
Vandaag aan de winkel wandelt me een man voorbij met zijn gezin, ik laad rustig de boodschappen in, waarop de man vraagt: excuseer, dat is wel een hele grote koffer, veel groter als die van onze station (Leon ST)"

Nog een immens Skoda voordeel, wat een zee van ruimte, bomvolle winkelkar? Geen probleem, zo lust ie er wel twee, en met wat improvisatie zelfs 2'5 - 3. :jaja:

20200205_152345_copy_1512x2016.jpg 20200205_153720_copy_2016x1512.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
En toch vindt mijn madam dat haar koffer in de S3 nog een stukje groter mag zijn :arghh:
Is voor haar een mobiele voorraadkast :deuk:
 

brepus13

Forumguru
Tipje vwb je lakstift. Met een kwastje werken is waardeloos. Om steenslag gaatjes mooi op te vullen gebruik een saté prikker oid zodat je steeds een beetje bij kan tippen en het gaatje als het ware langzaam kan vullen. Met een kwastje krijg je dat nooit zo netjes.

het fijnste waren door mij bestelde lakstiften op kleur (online ) waarop een heel smal metalen uiteinde zat. Werkt echt super fijn.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Nog groter? Het is nu al bijna een lijkwagen zon SuperB. Maar euh, jullie hebben dus een S3 en een O3RS? Nice zeg:jaja: haha inderdaad, al ga ik dat toch maar alleen doen, want onze kleine Picasso is nogal expressief met zijn verf :deuk:

@brepus13

Thanx voor de tip, saté prikkers heb ik wel liggen dus het zal daar mee moeten vrees ik, want mijn lakstift is inderdaad zo'n waardeloos kwastje.
 

larsy

Forumguru
Ja is een hele goede tip van brepus13
Heb het zo ook altijd gedaan (tandenstoker dan)
En dan kun je minimaal aanbrengen
En dus niet op de bestaande lak knoeien
 

JeSko

Forumguru
1582626571922_copy_861x1148.png


Dit is nu echt iets wat ik niet meer zou kunnen missen in mijn auto, voor velen van geen nut, maar de ruimte en sfeer die je met een Pano dak creëert is echt fenomenaal! Laat de zon maar binnen!:yeah:
 

brepus13

Forumguru
Totdat ie gaat lekken.... :nailbiting:

Bij andere merken wel pano dak gehad maar bij Skoda tot nu toe bewust vermeden.
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Ja klopt heb ik jammer genoeg al vaak verhalen over gelezen, al lijkt dat van mij tot nu toe echt goed dicht, auto staat altijd buiten en nog niks van gemerkt. Maar goed, rubbers slijten natuurlijk...
 

brepus13

Forumguru
Ach, je leest op internet (bij alles) over het algemeen alleen zaken als het fout gaat. Er rijden ook veel mensen rond zonder klachten :-)
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Klopt meestal lees je er wat van als het negatief is, enkel echte auto liefhebbers zoals het gemiddelde Skoda forum lid zal ook de vele positieve ervaringen delen met de rest.
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn broer is mechanieker bij skoda/vw, hij heeft er al veeeeel vervangen. Hij moet het ook niet hebben.
Belangrijk is om de afwateringsgootjes goed te onderhouden zodat deze zeker niet verstopt geraken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan