Mijn S2 2.0 TSI businessline, wegdoen? Wat levert hij op?

RayDelft

Forumguru
Beste lezers,

Al een paar weken tob ik met een dilemma dat me buikpijn bezorgt. Mijn prachtige met alle opties afgeladen S2 2.0 TSI DSG gaat er misschien uit. Althans, binnen het bedrijf waar ik werk, en waar we de auto's in eigendom hebben, is dat gebruikelijk na 4 jaar. Ik heb er pas 75.000 kilometer mee gereden. Een nieuwe met gelijkwaardig uitrustingsniveau is fors aan de prijs. Ik voorspelde het destijds al, dat de prijzen op den duur richting de normale prijzen zouden gaan.
Ik twijfel, zal ik hem aanhouden? Of zal ik gaan voor de verlokkingen voor iets anders.
Destijds heb ik er meen ik iets van 47.000 euro voor betaald. Daar wil ik zeker niet boven gaan zitten, liever ga ik wat naar beneden. Ik denk er zelfs aan "vreemd te gaan" Een V70 die ik vroeger altijd had? Of misschien zelfs een Talisman?
Weliswaar is die laatste ook helemaal afgeladen met opties in de Initiale uitvoering, maar qua ruimte lever ik fors in, en hoe zit het met de betrouwbaarheid? Zou Renault de electronica eindelijk onder de knie hebben?
Ook quaq motorisering en vermogen ga ik er aanzienlijk op achteruit. tegenwoordig zijn het bij die andere merken 1,6 motoren met ca 200 pk, en ik jan er niet aan wennen dat er zoveel vermogen uit zo'n motortje wordt geperst. Blijft dat heel?
Mij Superb is zoals jullie weten destijds op de bijeenkomst in Varseveld een beetje gekieteld door de DSG dokter. Hoewel ik zelden hard rijd en evenmin als een dwaas optrek, ik rijd nog op de 2e set voorbanden, is het enorm leuk te weten dat er een dikke 250 pk onder de kap zit en een acceleratie naar 100 in pakweg een dikke 6 seconden mogelijk is.
het is twijfelen tussen de verlokking van iets (heel) anders of het behouden van mijn Magnetic bruine "beest". En als ik hem al zou verkopen, wat zou ik er dan ongeveer voor kunnen vragen? Is het beter in te ruilen en korting te vragen voor de nieuwe auto? Of is het beter hem particulier te verkopen?

Jullie begrijpen al, als het om auto's gaat speelt niet alleen het verstand, maar ook de emotie. daarom gooi ik mijn luxeprobleem, want dat is het uiteindelijk, graag in de groep.

Dank alvast voor jullie reacties.
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Helaas is er na 4 jaar veel van de 47K verdampt. Ik verwacht bij inruil ergens een bedrag rond de 20K.
Wellicht dat particuliere verkoop meer kan opleveren.
Ik zou de keuze persoonlijk maken voor wat moderners dan de S2. En bij een budget van 47K is er zeker een mooi VAG of ander product te scoren lijkt me. Zeker buiten Skoda om is er veel moois hoor :D:lezen:
 

Eemspoort

Forumguru
Ik vrees dat dit evenveel verschillende reacties oproept dan je zelf aan gedachten hebt. Zo'n keuze is toch heel persoonlijk. Als ik kijk wat je nu hebt, zou ik zeggen: mooi mee blijven rijden. Zeker als je er nog steeds tevreden mee bent.
 

Noord26

Forumguru
In onze recente tocht naar een mogelijke opvolger blijven we tot op heden bij auto's met kleinere motorisering uit komen. Nu hebben we geen automaat, maar als het even mogelijk is in de toekomst wel. Hoog op ons lijstje staat ook een net wat hogere zit. Gezien de slechte ervaringen met de lokale dealer en achterliggende importeur zijn merken met lange garantie periode voor ons de 1e keuze. Onderaan de streep komt daar tot op heden de Kia Niro als meest interessante naar boven drijven (crossover, standaard automaat, hybride, 7 jaar garantie/max 150.000km)..
 
Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
IK denk dat je de 20k niet gaat halen hoor,zeker niet bij inruil! Ik heb mijne ruim een jaar geleden (particulier) verkocht voor bijna 20k met 39000km op de teller. Maar ze zijn sinds dien behoorlijk verder gedaald in waarde, er zijn immers al een facelift geweest en nu de s3 dat doet het voor jou auto niet echt goed,financieel gezien dan.
Ik kreeg na veel babbelen max 17k inruil toen, en kwam vooral door zijn km-stand en zijn uitmuntende staat.
 
Bovenaan Onderaan