Mijn octavia opgehaald!

Eindelijk :cheer:afgelopen vrijdag men Octavia gaan ophalen. een 1.6 tdi en zwart metallic. rijdt overheerlijk, ben er echt uber tevreden van :D

ik stond ook versteld van de kwaliteit van de luidsprekers en radio/media speler. ver boven men verwachtingen, beetje overkill zelfs. maar beter teveel dan te weinig.

paar pics

Bijlagen

• P070210_16.11.jpg
    P070210_16.11.jpg
    95,2 KB · Weergaven: 113
  • P070210_16.12.jpg
    P070210_16.12.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 123
  • P070210_16.14.jpg
    P070210_16.14.jpg
    91,8 KB · Weergaven: 163

verglas

Nieuw lid
Mooi hoor...!!!! Ik mag die van mij morgen om 15:00 uur gaan ophalen.. Ik denk dat ik vanavond maar extra vroeg naar bed ga, dan is het eerder donderdag.. Ben ook zeer benieuwd naar de geluidskwaliteit, ben nogal een muziekliefhebber, dus goed geluid is best belangrijk..!!

Vacaro

Senior Member
Id mooie auto, welke radio stat daar in, deze precies nog ni gezien, scherm indeling lijkt mij leuk.

cvegreen

Forumguru
Mooi , heel mooi , wat een vette bak zeg . Die radio is inderdaad iets moois om te zien en zo te lezen speelt hij nog eens mooi ook. Wat moet een mens nog meer dan he.

het is de amundsen nav. ik weet niet of er verschillende types in zijn. maar het doet erg zen best wel!! wat een bass weergave, niet normaal. ik ken gasten met een sub in de koffer die ik naar huis speel, zonder zever!! vrienden van me stonden echt verbaasd te kijken. "dat is toch geen standaard installatie" vragen ze dan :-) ik ben nu zelf geen johnny of zo, maar vind het wel eens fijn om een goeie track af te spelen tegen een fijn volume.

verder heb ik een sdhc memory card gaan halen, en daar gewoon al men muziek opgezet. zo simpel, wordt erg snel geladen en je kan geen uren, geen dagen, maar weken muziek meenemen zonder cd's te switchen. de cd speler gebruik ik nu enkel voor de navigatie.

deze werkt ook heel fijn vindt ik, met een duidelijk 3d aanzicht. hij is wel wat trager in het berekenen van een route dan een tomtom of zo. maar das niet echt enorm storend. eens berekend werkt ie vlot en snel.

ben erg blij dat ik de amundsen erbij heb genomen, niet enkel om van die ergerlijke zuignap en kabel van af te zijn van de tomtom, maar het interieur wordt er ook wel een stuk mooier op. ziet er plots zoveel chiquer uit.

zalige auto althans!

oh ja, het is ineens een touchscreen ook! vond ik erg geinig toen ik het merktte!:489:

Bijlagen

• P070210_16.14_[01].jpg
    P070210_16.14_[01].jpg
    94,7 KB · Weergaven: 79
kga straks eens zien om verschillende standen van de amundsen te trekken voor degenen die het willen zien.

het enige dat ik nog ga veranderen zijn de velgen. nu staan er wieldoppen op die eigenlijk nog niet zo lelijk zijn. ze verbergen veel van de zwarte velg die erachter zit. maar ik zou graag van de zomer een degelijke sjieke velg eronder willen plaatsen. dat maakt hem dan echt af!

Luke

Forumguru
Leuke wagen! Veel plezier ermee.
Wat me ook opviel in de garage toen ik 'm ben gaan bestellen, was dat je met de gewone radio (de Swing) in de opties zelfs de middentonen kunt aanpassen.
Meestal kan je bassen en hoge tonen regelen maar zelden de middentonen.
Was een leuke verrassing. Ik ben blij dat ik vier extra luidsprekers vanachter heb aangevinkt als optie :laugh:

G

Guest1

@ Luke: Is de Swing radio goed? Ben erg benieuwd. Rij nu nog een ford focus met een jvc radio en de standaard ford speakers. Erg goed geluid. Maar heb dus een octavia in bestelling staan waar de Swing in zit. Heb idd wel de 4 extra speakers aangevinkt.

Oh jah ontopic: erg mooie bak sqeeuk, van harte! Mooie kleur ook!

Luke

Forumguru
Tja, voor een basic geluidssysteem is het toch dik in orde, lijkt me! Getest in de garage en ik vond het heel erg mooi klinken! En dus de uitgebreide afstelmogelijkheden vielen me ook op.
Ik weet niet in hoeverre het geluidssysteem uit de Amundsen verschilt in dat van de Swing, maar ook Sqeek was daarover heel enthousiast :-)
Ik heb nu wel een Alpine autoradio in mijn huidige wagen, maar slechts met boxen vooraan, dus het zal sowieso een verbetering zijn. :680:
...En hoelanger ik erover nadenk en hoe meer ik erover lees, hoe vervelender ik het wachten begin te vinden!! :icon_smile_dead:

Luke

Forumguru
Wel vind ik het een beetje sjacherig dat je alweer 35euri moet betalen voor dat kabeltje voor Ipod als je de MDI als optie hebt genomen...
Trouwens, het kabeltje voor USB moet je daarbovenop ook nog eens betalen als je dat ook wil. Ik vraag me af of je met die USB -poort niet ook de Ipod kan aansluiten.
Immers, je krijgt om songs up te loaden vanaf je PC toch ook standaard een kabeltje meegeleverd bij de Ipod met aan 1kant een USB-poort en langs de andere kant je Ipodstekker..?

verglas

Nieuw lid
Gisteren mijn Octavia Combi Greenline Businessline opgehaald..!! Wow.... wat een geweldige bak..!! zal van het weekend eens een paar foto's plaatsen.. :489:

hjk82

Nieuw lid
Na 3 weken kan ik zeggen dat de Swing radio erg goed is. Wij hebben ook de 4 extra luidsprekers. Het klinkt geweldig en glashelder. De bass is ook goed aanwezig. Ligt er natuurlijk ook aan hoe het ingesteld is.

erikkie

Senior Member
lekker muziekje, krijg in mijn octavia ook admundsen en heb ook die extra speakers aangevinkt, ben benieuwd of het idd zo goed klinkt :)
Heb nu een leon uit 2003 met seat sound system met 8 speakers en dat klinkt ook best redelijk

verglas

Nieuw lid
Nou, deze week bijna de eerste deuk in mijn 3 weken oude Octavia.... Stond te wachten bij een T-splitsing, rijdt de auto voor mij opeens achteruit in plaats van vooruit..... :shocked:
Dat scheelde hooguit een centimeter........

Bovenaan Onderaan