Mijn Octavia is total loss...

ppx

Donateur
Net geen 3 jaar oud... Op 13 januari was er een spiksplinternieuwe Mercedes E die mijn weg kruiste (lees: "geen voorrang verleende"), waardoor ik de rechterflank van de Mercedes niet meer kon ontwijken. De Mercedes was total loss (beide achterwielen van as losgebroken) en mijn Octavia, na expertise, idem dito: voorste airbags afgegaan en rechtervoorwiel afgebroken, motorkap ingedrukt... Ik had zelf gelukkig niets.

Vandaag heb ik een nieuwe besteld. Opnieuw een Octavia Combi Elegance, met alle opties die ik op de vorige had, maar nu incl Columbus, MDI en BT voorbereiding, en verwarmde voorzetels. En ipv de ouwe getrouwe 1.9 TDI nu gekozen voor de 2.0 CRTDI 6V. Wachttijd zou tss de 8 en de 10 weken bedragen.

Ik ben benieuwd of er veel verschil is tss de 1.9 TDI en de 2.0 CRTDI in de lage toerentallen... Ik laat weten wat de eerste indrukken zijn, na levering...
 

MarcoO2

Forumguru
Pfff, gelukkig zijn alleen de auto's total loss, en niet jij! En zo te zien ben je er niet op achteruit gegaan... alvast gefeliciteerd met je nieuwe auto! En succes met wachten... ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Die man/vrouw van de Mercedes heeft er nog minder plezier van gehad, moet je maar denken. En gelukkig geen kwetsuren. Hopelijk met je volgende meer geluk!
 

TL@

Forumguru
Nog 1 voor de club.

Jij hebt gelukkig al een andere kunnen bestellen, bij mij op het werk blijft het duren voordat ze hem willen bestellen. Mijn O2 was total loss eind september, rijd al sinds dan rond met een 407. Niet echt een prettige auto.

Je hebt nu toch ook vervangend vervoer gekregen tot je nieuwe Octavia geleverd wordt?
 

ppx

Donateur
@TL: is me gevraagd door mijn dealer maar heb gekozen even de fiets van stal te halen. En heb daardoor trouwens een zeer mooie offerte uit de brand kunnen slepen.

@ Marco O2: vandaar enkele bijkomende opties én de keuze van een 2.0 CRTDI boven de 1.6 CRTDI (moet eerlijk toegeven dat ik uitkeek naar de 1.6 CRTDI DSG7, maar daar moest ik minstens dubbel zo lang op wachten als op een 2.0 CRTDI 6V). Ik had hier op het forum trouwens al gemerkt dat de wachttijden op een O2 met DSG7 opmerkelijk lang zijn tov de manuele transmissies...
 
Bovenaan Onderaan