mijn octavia combi

Ik heb in december 2006 een tweedehanda octavia combi 1.6i 75kw automaat gekocht, en eerlijk, ik zou willen dat ik dit 5 jaar eerder gedaan had.

Ik heb nog nooit zo'n goede, comfortable en betrouwbare auto gehad.

Ik was ook wel toe aan zo'n wagen vooral na het debacle met mijn vorige auto, een VW Bora SDI, deze wagen had niet eens een abonnement op de garage, hij woonde er bijna!

Mijn vader riep jaren terug al dat ik een octavia moest kopen (een vriend van hem heeft er een, en raakt niet uitgejubeld over de wagen) maarja, ik vond t maar een saaie bak, en zo'n stationwagon was toch voor huisvaders (ik ben pas 23)

Maar toen de Bora het wederom voor gezien hield, ben ik toch maar gaan kijken, aangezien ik net een baan dichter bij huis had, kon het een benzine zijn.
Tevens wilde ik een automaat, voor het comfort, maar ook omdat ik t op mijn werk gewend ben met automaten te rijden.

ik kwam uiteindelijk uit bij ING carlease waar ze een jonge octavia hadden staan, ik was na een rit ermee helemaal om.

Ik heb er nu ongeveer 7000 km opzitten waaronder 2 ritten naar Zuid-Frankrijk (iets wat ik met de Bora niet eens aandurfde)
En ben nog steeds dol op de rijeigenschappen.

Enige nadeel, in combinatie met mijn rechtervoet en de automaat, sponsor ik de koninklijke shell iets meer dan ik zou willen, maar verder is het mijn beste wagen ooit.

Ook mijn vader is helemaal weg van de auto, en heeft inmiddels een nieuwe Octavia kombi 2.0 TDI besteld.

Ik hoop nog vele jaren met deze wagen te kunnen rijden, en de volgende, wordt zoals het nu staat wederom een Skoda.
 
Bovenaan Onderaan