Mijn nieuwe Superb Combi

SergeH

Lid
Zoals ik eerder al had gepost heb ik mijn Superb Combi besteld op 24-12-2011 en heb ik hem gisteren 30-03-2012 opgehaald. Belofte maakt schuld dus hier een paar foto's van mijn nieuwe auto.
IMG_2448.JPG IMG_2460.JPG IMG_2462.JPG IMG_2467.JPG IMG_2468.JPG

Nog even de kenmerken meegeven :

Model : Skoda Superb Combi Elegance 2.0 crtdi 140pk
Kleur : Magnetic Brown Onyx
Bekleding : Zwart Leder

Opties :
DSG-automaat
Panoramisch open dak
Verwarmde zetels voor- en achteraan
Geventileerde zetels vooraan
Afneembare trekhaak
Verwarmde voorruit
Verwarmde voorruit sproeiers
Navigatie Columbus
DVD-voorbereiding
Keyless Entry Start & Exit System "Kessy"
Hondenren
Rubberen matjes voor in de auto
Rubberen mat voor de kofferruimte
Elektrisch openen van de achterklep
Lichtmetalen 17" Trifid velgen
Parking Assistance System
Verduisterde Ruiten Achteraan

Dat zal het zowat zijn ;) :yeah:

RayDelft

Forumguru
WOW Gefeliciteerd. Ik heb dezelfde uitrusting gekozen, in dezelfde kleur maar die wordt naar verwachting in week 18 afgeleverd.
Ik kan haast niet wachten! De mijne is eveneens een Combi Elegance en in de businessline uitvoering. (2.0 TSI DSG 6) Idem glazen dak, kessy, Columbus, park assist, en scheidingsnet (is dat wat u bedoelt met hondenren?) en ook een electrische achterklep. Ik heb voor het Ivorylederpakket gekozen. Ik ben erg benieuwd naar de rubber mat (vanwege mijn honden). Blijven de rails vrij? Heeft u daar een onderdeelnummer van?
Voorts ben ik erg benieuwd naar uw verdere indrukken op termijn. Veel plezier met uw prachtige auto!

Bakkertje

Forumguru
Dat is wel een erg mooie en complete Superb! :rockon:
Kleine vraag waarvoor zijn de openingen in de bestuurders stoel? Is dat voor de geventileerde stoelen?

Heel veel veilige en plezierige km-ers!

SergeH

Lid
Hoi Raydelft,

Jij hebt de Benzine uitvoering, ik dacht (hier in België althans) dat de DSG dan 7 versnellingen bevat. De Diesel is inderdaad een DSG-6. Sorry met het scheidingsnet bedoel ik idd de metalen hondenren. Ik vind het Ivory leder ook super prachtig. Op het autosalon in Brussel stond er zo ene. Alleen zag het leder gewoonweg blauw van de mensen die er met hun jeans in hadden gezeten. Daarom heb ik gekozen voor het zwarte leder. De rails in de koffer blijven vrij met de rubber mat. Zie link : http://www.shop.skoda.be/images/upload/articles/14015.jpg. Prijs 46,49 Euro. Als je een bak neem voor in de koffer dan zijn de rails bedekt maar die bak bevat gleuven om de alu dwarsbalk er in te schuiven. Kost wel vrij duur vind ik. Zie link : http://www.shop.skoda.be/images/upload/articles/14016.jpg. Prijs 233,74 Euro. (Dit zijn de prijzen in België). Trouwens je vind op de Belgische skoda site een link naar de shop voor originele skoda onderdelen. http://www.skoda.be . Groetjes, Serge

RayDelft

Forumguru
Beste Szarkan, Beste Serge,
Dank voor je antwoord. De 2.0 TSI benzine is een DSG 6 Misschien dat de 1,8 een DSG 7 is maar dat weet ik niet precies.. Altijd weer leuk om het verschil tussen het Belgische en Nederlandse taalgebruik te zien. (Hondenren, versus scheidingsnet) Jammer is alleen dat het Groot Nederlands Dictee, een jaarlijkse competitie vaak door Belgen wordt gewonnen:xyxthumbs: die kennelijk beter zijn in de Nederlandse taal dan wij Hollanders. Door de weeks draag ik weinig jeans, en in het weekeinde alleen hele oude vanwege het werken in de tuin dus het jeansprobleem zal wel meevallen. Ik zal de dealer vragen de rubberen matten onmiddellijk te bestellen. U schreef ook over de rubberen matten in de auto. Dat is misschien ook een goed idee. Door de Ivory uitvoering vrees ik wel dat alles erg snel vuil wordt met kinderen in de auto. Mijn vorige auto, een was een Volvo XC 70 (Huidige een Espace) met licht leder en lichte matten/bekleding en die Volvo bleef toch aardig schoon. De vloermatten maakte ik schoon (vertaling "kuisde ik ") door ze een paar keer per jaar met een hogedruk reiniger schoon te spuiten. Wonderlijk genoeg konden de matten die mishandeling goed weerstaan. Ik heb nu een Superb Businessline uitvoering besteld. Ik weet niet of die in Belgie ook bestaat, vanwege de verschillen in belastingwetgeving. De Businessline is de meest complete uitvoering. Eigenlijk zit nagenoeg alles er al op en aan. De enkele extra's die toch nog als optie konden worden aangekruisd heb ik mee besteld. Alles behalve , voor zover ik weet, een trekhaak, zit er op. In elk geval wat ik graag wil heb ik besteld. Ik verheug me bijzonder op mijn Skoda., temeer omdat ik niet heb proef gereden, en hem vanaf papier heb besteld. Eigenlijk heb ik geen idee wat ik heb gekocht maar ik heb er vertrouwen in. Ik verheug me op de eerste avond. Ik zit dan vrijwel zeker in mijn Skoda om het instructieboekje door te nemen en alle "Toeters en Bellen" uit te proberen. Ik ben heel benieuwd naar uw ontdekkingen, en met mij vast en zeker (In Belgie zeggen ze geloof ik :""zeker en vast". ) meer lezers. Ik hoop op een verslag van u over de eerste ervaringen en ontdekkingen van uw Skoda. Waarvoor mijn dank!

SergeH

Lid
Beste Szarkan, Beste Serge,
Dank voor je antwoord. De 2.0 TSI benzine is een DSG 6 Misschien dat de 1,8 een DSG 7 is maar dat weet ik niet precies.. Altijd weer leuk om het verschil tussen het Belgische en Nederlandse taalgebruik te zien. (Hondenren, versus scheidingsnet) Jammer is alleen dat het Groot Nederlands Dictee, een jaarlijkse competitie vaak door Belgen wordt gewonnen:xyxthumbs: die kennelijk beter zijn in de Nederlandse taal dan wij Hollanders. Door de weeks draag ik weinig jeans, en in het weekeinde alleen hele oude vanwege het werken in de tuin dus het jeansprobleem zal wel meevallen. Ik zal de dealer vragen de rubberen matten onmiddellijk te bestellen. U schreef ook over de rubberen matten in de auto. Dat is misschien ook een goed idee. Door de Ivory uitvoering vrees ik wel dat alles erg snel vuil wordt met kinderen in de auto. Mijn vorige auto, een was een Volvo XC 70 (Huidige een Espace) met licht leder en lichte matten/bekleding en die Volvo bleef toch aardig schoon. De vloermatten maakte ik schoon (vertaling "kuisde ik ") door ze een paar keer per jaar met een hogedruk reiniger schoon te spuiten. Wonderlijk genoeg konden de matten die mishandeling goed weerstaan. Ik heb nu een Superb Businessline uitvoering besteld. Ik weet niet of die in Belgie ook bestaat, vanwege de verschillen in belastingwetgeving. De Businessline is de meest complete uitvoering. Eigenlijk zit nagenoeg alles er al op en aan. De enkele extra's die toch nog als optie konden worden aangekruisd heb ik mee besteld. Alles behalve , voor zover ik weet, een trekhaak, zit er op. In elk geval wat ik graag wil heb ik besteld. Ik verheug me bijzonder op mijn Skoda., temeer omdat ik niet heb proef gereden, en hem vanaf papier heb besteld. Eigenlijk heb ik geen idee wat ik heb gekocht maar ik heb er vertrouwen in. Ik verheug me op de eerste avond. Ik zit dan vrijwel zeker in mijn Skoda om het instructieboekje door te nemen en alle "Toeters en Bellen" uit te proberen. Ik ben heel benieuwd naar uw ontdekkingen, en met mij vast en zeker (In Belgie zeggen ze geloof ik :""zeker en vast". ) meer lezers. Ik hoop op een verslag van u over de eerste ervaringen en ontdekkingen van uw Skoda. Waarvoor mijn dank!

Goedemorgen Raydelft,

Je moet echt eens op de Belgische site van skoda gaan, daar kan je een configuratie maken van je auto. Dit kan niet op andere officiële skoda sites (dacht ik). Dus heb ik dit even gedaan en je hebt idd gelijk. Bij ons heb je 3 TSI uitvoeringen, nl de 1.4tsi, de 1.8tsi en de 2.0tsi. De 1.8tsi heeft dus zoals jij vermlde een DSG-7 en de 2.0 heeft een DSG-6. Zoals ik reeds zei vind ik het Ivory leder ook enorm prachtig maar het onderhoud hield me tegen. Ik draag in mijn vrije tijd bijna altijd jeans dus .... ;). Hier in België heb je drie uitvoeringen van de Superb, dat is de "Classic" (instap model), de Ambiente (al behoorlijk uitgerust) en de Elegance versie (de duurste maar meest complete). De Businessline bestaat hier niet. By the way, ik begrijp jou wel hoor, of het nu "vast en zeker" of "zeker en vast" is daar lig ik niet van wakker en of België nu regelmatig de "Het Grote Nederlandse Dictee" wint nog veel minder (alhoewel hihi). Het is idd altijd leuk om dialecten of verschillen in taal te horen. Ivm dat scheidingsnet was ook een foutje van mij. Te enthousiast om snel mijn nieuwe auto met jullie te delen. ;) Allez Salu (bij jullie Doeg of zo iets) ik hou jullie zeker op de hoogte van mijn eerste ervaringen. PS : Je zal zeker geen spijt krijgen van deze auto ook al heb je hem niet test gereden. Nog een prettige zondag.

darkprojectx

Forumguru
Prachtige auto! Vooral het dak is gewoon weg amazing! Je zou er snachts voor op een veldje buiten de stad parkeren om de sterren te zien! *memo to myself, foto idee!*

sitechris

Donateur
Schitterende auto, ik was ook erg onder de indruk van panoramadak. Kan dat ook helemaal open? Dan heb je onderhand een cabrio!

RayDelft

Forumguru
Op mijn huidige Espace heb ik ook zo'n dak. Ik heb het destijds besteld omdat het voor 1 euro als actie te krijgen was. Zelf had ik het niet persé gewild. Nu ik het eenmaal heb vind ik het geweldig. De toch al grote auto lijkt nog groter. Al dat licht is heel prettig. Kinderen achterin vinden het ook mooi, en vallen op lange ritten, naar boven kijkend gemakkelijk in slaap. Is ook een voordeel! Het binnendak heb ik alleen 's zomers tijdens het parkeren dicht. Voor de rest is het binnendak altijd open, en geeft het geen problemen met te veel warmte of licht. Vandaar dat ik op mijn komende SuperB ook zo'n dak heb besteld. Het is als met veel opties op een auto, als je het eenmaal hebt gehad, wil je de volgende auto's niet meer zonder.

Gefeliciteerd prachtige en complete auto, de mijn Superb Combi Elegance komt hopelijk binnen een 1 of 2 weken, besteld op 31/01/2012.
Heb voor m'n hond wel gekozen voor een rubberen koffer schaal antislip met opstaanderand , dit omdat honden veel haar verliezen en ook veel zand en modder mee in de koffer brengen en dan blijven de gleuven schoon.(73.50€)
Nog veel plezier met je auto en misschien zien we elkaar nog wel eens, we zijn tenslotte bijna buren. ;)

Bovenaan Onderaan