Mijn nieuwe Enyaq en Park Assist

Sinds een week heb ik een nieuwe Enyaq Sportline en inmiddels heb ik al menu's en opties doorgenomen, om twee dingen aan de praat te krijgen:

- de Park Assist, als ik de schakelaar in de knoppenbalk indruk, dan gaat alleen de achtercamera aan, maar volgt er geen zoeken naar een vrije plek, alhoewel ik wel naast een vrije plek sta. Bij mijn Superb werkte dat altijd prima; ook komt er geen icoontje met het stuurtje op het scherm. Staat die optie dan niet actief, of moet ik ergens anders nog iets instellen?
- in het menu bij Spiegels kan ik de optie om spiegels te laten zakken bij achteruit rijden aanvinken, dat gedaan maar de spiegels zakken niet. Ook hier de vraag, mist de optie of nog een andere instelling nodig?

Alvast bedankt en groet,

Gerard
 

Japanese Power

Donateur
Op je tweede vraag. Volgens mij moet de keuzeschakelaar van je spiegelverstelling op een bepaalde stand staan anders werkt het niet. Ik geloof op de spiegel die je wilt laten kantelen. Althans. Zo was het in mijn Kodiaq.
 

hemi24

Forumguru
Klinkt bijna alsof de automatische parkeerfunctie niet aanwezig is; heb je wel de sensoren in de wielkastrand zitten?

Spiegel laten zakken werkt volgens mij alleen als de verstelknop op de rechter spiegel gedraaid is; zou je even moeten proberen…
Edit: @Japanese Power was me al voor met de reactie!
 
Dan heb je zeker ook gelijk even gekeken of de parkeersensoren aanwezig zijn in de randen rond de 4 wielen?
Jazeker, in voor en achterscherm wel allemaal sensoren, maar niets in de wielkastrand, kijk maar.
 

Bijlagen

  • 20230714_174015_laag.jpg
    20230714_174015_laag.jpg
    1.019,1 KB · Weergaven: 47

mauricemauzzz

Actief lid
1690111628329.png

@GerardMei

Hoe ziet jouw knopje tbv Park Assist er uit? (zie foto)
Het knopje met het stuurtje is volgens mij het systeem wat de auto zelf instuurt en het knopje met het pionnetje is het inschakelen van de camera(s) en sensoren.
Als je alleen maar het rechterknopje hebt, dan denk ik dat het automatisch (in)parkeersysteem er niet op zit.

Op een van mijn voorgaande Octavia 3 had ik het zelfsturende systeem ook, maar in de Octavia 4 erna en op mijn huidige Kodiaq zat het niet meer.

Groet Maurice
 
Op het knopje staat P Assist.

Wel bijzonder als het er niet opzit, is zo ongeveer de meest luxe versie en het stond ook niet in de optielijst om apart te bestellen.
Niet dat ik het mis, maar wel opvallend.
Mijn Superb had het wel eerder en die had inderdaad ook het knopje met het stuurtje en de sensoren in de wielkastranden.
 

hemi24

Forumguru
Als er géén sensoren op de zijkant zitten is de optie niet aanwezig.
Bij de Enyaq heb je altijd hetzelfde knopje, die vervolgens het menu in het grote scherm opent.
 
Ik vond ook de 'bingokaart' in mijn wagen, daar staat optie FT0 op en volgens de decoder is dat inderdaad zonder park assist.
 

Bijlagen

  • 20230731_141437_small.jpg
    20230731_141437_small.jpg
    905,5 KB · Weergaven: 62
Bovenaan Onderaan