Mijn nieuwe auto in juli 2011 wordt:......een Lexus CT200h!

SkodaMan

Actief lid
Helaas is er bij Skoda nog geen Octavia of Superb met Hybride techniek te koop of een andere zuinige motor en bak met A-label en 14% bijtelling dus moet ik nog even afzien :winkie: in de Lexus CT200h vanaf juli 2011.

Er is wel een heel zuinige Octavia in de maak maar dat kan nog wel een paar jaar duren.

hemi24

Forumguru
Gefeliciteerd, een prachtig mooie wagen zo'n Lexus 200h!

Hoewel ik begrijp dat 14% bijtelling aantrekkelijk is, vindt ik het nog altijd niet te geloven dat onze regering dit soort auto's op dergelijke wijze subsidieert: oogkleppenpolitiek als je bekijkt wat het aan energie kost om een dergelijke auto te produceren en op verantwoorde wijze te recyclen!!!

Falcon

Donateur
Toch ga ik mij afvragen wanneer je de ruimte en onderstel gaat missen van de occie ;) ... Veel plezier met de Lexus!

sitechris

Donateur
Heb wel eens kort in Prius gereden en ken de combinatie. Ik hoop dat de rest van de Lexus premium is, want motor/automaat combi is dat zeker niet. Loeit als een gek terwijl er weinig gebeurt als je op de teller kijkt. Onprettige combi. Wellicht heeft Lexus dat wat fijngeslepen?

kcj

Actief lid
Mooie auto zo'n Lexus CT200h. Mooie lijn net zoals de Alfa Romeo Giulietta.
Nadeel : prijs boven budget maar wel vollediger uitgerust dan bijvoorbeeld een Audi of BMW van die prijs. Beenruimte achterin is beperkt (ben de Roomster gewoon :-). En hij mag spijtig genoeg geen caravan trekken...

Rallye

Forumguru
Zo zie je maar weer dat smaken (gelukkig) verschillen. Anders werd het maar saai op straat. Ik zie bijvoorbeeld in het geheel geen overeenkomsten tussen de Lexus en een Alfa. De Lexus vind ik (op foto's, want in levende lijve heb ik hem nog nooit gezien) een beetje een vreemde verhouding hebben. Voor mij klopt er iets niet aan het model, maar ik kan er de vinger niet opleggen... hetgeen ik overigens met meer Toyota's heb. De Avensis vind ik bijvoorbeeld erg lelijk, hoewel ik de (in testen afgekraakte) Urban Cruiser wel weer iets vind hebben.

In de testen die ik tot nu toe gelezen heb wordt de nadruk gelegd op het enigzins schizofrene karakter van de auto: motor/bak/besturing op comfort gericht, onderstel erg hard. Zie bijvoorbeeld http://www.topgear.com/uk/car-news/top-gear-drives-the-lexus-ct200h. Ik hoop dat je in de gelegenheid bent om ermee te rijden voor je bestelt, en hoor dan graag je ervaringen.

Rallye

Forumguru
De Autoweek is wat minder kritisch over de CT200h. Toch komt ook daar de stevige vering ("verrassend strak afgeveerd") naar voren, terwijl met de motor/bak-combinatie weer erg comfortabel genoemd wordt. De Autoweek noemt dit echter niet als tegenstelling, zoals de Engelse testen. Ook op de foto's in Autoweek vind ik het uiterlijk weer erg wennen, terwijl daar waarschijnlijk niet eens de 15" velgen (standaard) op staan.

Bovenaan Onderaan