Mijn Karoq

Garfield62

Actief lid
Dag allemaal,

Na ruim 3 jaar rondgereden te hebben in een VW Golf 7 1.4tsi DSG Highline Variant uit 2013 werd het tijd voor een nieuwe, nouw-ja, nieuw, een andere dan. Niet dat de Golf aan vervanging toe was, zeker niet. Het was, en is, nog steeds een erg fijne auto om mee te rijden. daar niet van. Maar verandering van spijs doet eten, zeggen ze.

Dus op zoek. Het liefst eentje met een wat hogere instap. Niet dat ik al tot die doelgroep behoor, maar gewoon omdat het kan. :jaja:

Mijn (afstreep) lijstje, en altijd leuk om proef te rijden: een T-Cross, een T-Roc, Tiguan en de neefjes Seat Ateca, Skoda Kamiq en Karoq. Wilde geen nieuwe maar ééntje met de kop er af, figuurlijk dan. En met DSG, had ik nu ook en wilde dat niet meer missen. En luxepaard als ik ben met de nodige snufjes, had tenslotte al een Highline waarbij de vorige eigenaar bijna alle opties had aangevinkt, dus...

Dan de proefritten, met de T-Cross R-line beginnen want die vond mijn vrouw erg leuk, was die ook, maar niet met de driecilinder. Op hogere toeren hoor je die typische roffel en daar ben ik niet echt een fan van. Dus geen 1.0 tsi maar een 1.4 of 1.5 moest het worden.

Dus met de T-Roc op pad, de motor beviel al veel beter, auto ook maar de ruimte achterin hield voor ons niet over. En de Tiguan was wel erg groot, lees zwaar.
Dan op familiebezoek, de Seat Ateca 1.4 tsi dsg was in een Excellence uitvoering zeker niet verkeerd, maar kilometerstand en toe te betalen bedrag hielden ons tegen.

Tenslotte de Skoda, mijn vrouw rijdt nog steeds in haar Citigo en tot volle tevredenheid, dat ding mankeert nooit wat en blijft maar gaan. Eén keer per jaar een beurtje en dat is het.
Dus Skoda bezocht, de Kamiq werd het niet, want drie-cilinder en de 1.5 was nog niet overal gebruikt beschikbaar, dus de Karoq dan maar?

Mmmh, Karoq? kweenie, ook groot, maar we kunnen even kijken. Zo gezegd en zo gedaan.
In totaal dus meerdere Karoq's bekeken, uiteraard ook gereden en dat beviel mij eigenlijk steeds beter, zitpositie, motorgeluid, ruimte, dat soort dingen.

Dan de onderhandelingen en uiteindelijk de kogel door de kerk :yeah:

Ik heb nu een Skoda Karoq 1.5TSI in de kleur Moonwhite met DSG en in een Style Business uitvoering. Met wegklapbare trekhaak, 19inch wielen, verwarmde voorruit, Vario-seats en heel veel veiligheidsassistenten die allemaal meerijden, en verder alles wat bij die uitvoering hoort. Ben er superblij mee.:yeehaa:

Valt er dan helemaal niet meer te wensen over? Ja-wel, ik ga waarschijnlijk in de komende periode mijn standkachel missen:bloos: Maarrrr, daar zijn oplossingen voor. ;)

Een foto:
Foto karoq.jpg
 
Bovenaan Onderaan