Mijn Fabia Combi Greenline

Octavia1.6i

Forumguru
Dag allen,

Nu ook hier met mijn eigen Skoda. Een 2010 Skoda Fabia Combi GreenLine. Vorige week opgehaald, met 151.000 op de kilometerstand.

Inmiddels staat daar alweer 2000 extra bij op, en in die kilometers is de auto goed bevallen!

Meer foto's volgen, maar voor nu deze:
x4116c90db9fe8eb662a5b00ab42716379b59be3ca95454ad.jpg.pagespeed.ic.BXV1UiYEnW.webp


Nu nog chiptuning, maar daarvoor wil ik eerst de lopende groupsbuy even voor afwachten.
 
Dag allen,

Nu ook hier met mijn eigen Skoda. Een 2010 Skoda Fabia Combi GreenLine. Vorige week opgehaald, met 151.000 op de kilometerstand.

Inmiddels staat daar alweer 2000 extra bij op, en in die kilometers is de auto goed bevallen!

Meer foto's volgen, maar voor nu deze:
x4116c90db9fe8eb662a5b00ab42716379b59be3ca95454ad.jpg.pagespeed.ic.BXV1UiYEnW.webp


Nu nog chiptuning, maar daarvoor wil ik eerst de lopende groupsbuy even voor afwachten.

Mooie auto...heb net zo een gekocht met een ton minder op de teller. Precies dezelfde kleur ook.
 

Niels83

Forumguru
Mooie auto...heb net zo een gekocht met een ton minder op de teller. Precies dezelfde kleur ook.

Ook van 2010? In dat geval hoop ik dat er NAP bij zat. Want een diesel van 7 jaar oud met 50.000 op de teller vind ik niet perse geloofwaardig. Omslagpunt is minimaal 20.000km per jaar.
 

Octavia1.6i

Forumguru
@Niels83 Hou er rekening mee dat deze auto's wegenbelastingvrij geweest zijn, en toen veel verkocht zijn aan mensen die weinig reden. Opzich zou het kunnen dus.
 
Ook van 2010? In dat geval hoop ik dat er NAP bij zat. Want een diesel van 7 jaar oud met 50.000 op de teller vind ik niet perse geloofwaardig. Omslagpunt is minimaal 20.000km per jaar.

alles zat er bij. Goed ingevuld boekje en rekeningen. Ook de kilometer stand invoer was logisch. Niet iedereen met 2 auto`s rijd veel kilometers....
 

Canon-Eye

Forumguru
Omslagpunt voor "een diesel"? Niet teveel generaliseren, hè...

Want vergeet niet dat in die tijd het omslagpunt juist voor dit specifieke model een stuk lager lag dan voor de gemiddelde diesel van vergelijkbaar formaat, zoals Polo/Golf/Astra en omstreken:
  • relatief goedkope auto wegens BPM-vrije aanschaf, daardoor minder afschrijving en lagere verzekeringspremie;
  • wegenbelastingvrij - daar heb ik met mijn 2011-er ook nog een paar jaar van geprofiteerd.
 

frusty83

Senior Member
Mooie auto, net twee druppels water als mijn Fabia haha.

Maar daar komt verandering in ;) succes met jouw fabia en vooral veilige kilometers.
 

Octavia1.6i

Forumguru
Inmiddels zijn we 4000km verder en is het tijd voor een update.

Vandaag bij Van Vught Tuning geweest. De EGR klep is weggeschreven en ik heb de vermogenschip er in laten zetten. Ben van 84pk naar 102pk gegaan en van 195,1nm naar 237,4nm gegaan. Dik tevreden!

2s1wu3m.png


msenn8.jpg


rXpGDu2.jpg
 
Laatst bewerkt:

frusty83

Senior Member
Nice, ik heb vorige week ook de klep kaal gemaakt, stukken beter :thumbsup:

Nieuwe logo's scoren, knapt de fabia ook zeker van op. Althans dat is mijn mening.
 
Laatst bewerkt:

Octavia1.6i

Forumguru
Ik vond het bereik daar niet sterk genoeg. Had hem eerst in de ruimte achter de radio in het gat gegooid, maar daar vond die helemaal geen signaal. Wellicht in de toekomst dat ding nog eens via de A-stijl en de hemelbekleding langs naar de spiegel doortrekken en daar aan de ruit plakken. Voor nu volstaat dit. Zie je niks van.
 
Bovenaan Onderaan