Mijn ervaring van + 100.000 Km Skoda octavia combi II 19 TDI

tist

Actief lid
Effe een update van mijn bolide zie. Nieuw afgeleverd maart 2007 Versie Elegance

Heb nu 109.453 Km afgelegd, en heb weinig problemen gekend, maar ze zijn er wel.

De radio plof geluiden zijn gekend, is al vervangen maar durft al eens uit te vallen.
De zijruit passagierszijde beslist nu en dan zelf om halverwege terug omlaag te gaan als ik ze omhoog wil,
de garage spuit elke keer ik het meld iets in de geleiders maar het euvel komt toch terug.
Mijn deurhendel blijft gewoonlijk openstaan todat ik de deur sluit, ook ietsje olie nodig zeker ?
Het afdekplaatje van de 12V aansluiting achteraan was na een paar maand al afgebroken of losgekomen, ik heb het nog maar wil de moeite niet doen om het terug te laten plaatsen.
Achterklepsluiting is duchtig ingespoten geweest met een soort van olie denk ik, omdat de achterklep vrij dikwijls niet wil sluiten, soms moet ik ze wel 3 keer dichtslaan en dan pas lukt het.
De kofferverlichting werkt eigenlijk nooit als het nodig is, gaat soms wel aan als het niet meer hoeft, ook daarom toen met olie ingespoten o.i.d. maar helpt ook maar een dag of 2 a 3.
3 dagen na de behandeling met die olie of zoiets is door het herhaaldelijk moeten dichtslaan van de achterklep het afdekklepje losgekomen in de de kofferruimte gevlogen, heb ik ook nog maar wil dat er ook niet meer op, daar het vermoedelijk toch terug zal loskomen.
De achterruitsproeier was eens bevroren en na een tijdje met proberen, als de voorste al terug werkten, is de aansluiting in de klep zelf losgekomen, resultaat wisvloeistof in de deur en laadruimte uiteraard.
Heb ik zelf hersteld, was niet zo makkelijk, en beter vastgezet met een strapje, maar het euvel is verleden winter terug gebeurd, ik laat het nu zo, ik gebruik die spoeier niet meer simpel.

Dan de betere punten, het verbruik.
Dat is echt prima, ik kom gemiddeld eigenlijk nooit boven de 5 liter, gemengd gebruik.
Wagen staat altijd buiten ! Nooit binnen. Nergens roest o.i.d. te vinden.
1 Nieuwe band op een +/- 82.000 Km (reserve band ook gebruikt = 2 nieuwe banden eigenlijk) vooraan.
Tot op heden nog steeds de originele banden achteraan.
Tot grote verbazing van de garagehouder zijn mijn remschoenen nog steeds prima, hij vermoed dat ik de rem niet gebruik ! :-)
Airco werkt ook nog steeds prima, de verwarming ook maar ik had liever het semi automatische systeem dat mijn Fabia had, die gaf geen koude lucht als de verwarming het te warm maakte.
Nog nooit een defecte lamp/je gehad.
Dus gezien de km die hij al heeft afgelegd valt dat vrij goed mee, en ja soms rijd ik vrij snel, en toch rustig, anders zou ik niet zoveel weg afleggen met de banden of de remmen :D
Zo als er me nog iets te binnen schiet pas ik het wel aan :pardon:

Update : van in het begin ergerde ik me een beetje aan het gekraak van de armrust links van de bestuurders -deur. Heeft hij nog steeds maar ben het nu "gewoon".
Ik ben niet alleen daar de superb hiervan ook last blijkt te hebben, spijtig maar doet wel een beetje goedkoop aan.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Als ik jouw eerste alinea lees denk ik bij mezelf: jeetje, die man heeft pech en is eigenlijk niet tevreden..

Lees ik de tweede alinea: goh, die heeft plezier van zijn wagen en is er blij mee :pieker:

We zullen er maar vanuit gaan dat hetgeen je mee afsluit hetgeen is dat je over de wagen "voelt" zeker? :D

Bedankt voor je ervaringen te delen alvast, steeds een meerwaarde op het forum!

P.S. de kofferverlichting en slecht werkend kofferslot zou ik aan mekaar linken ;) eventueel overwegen een nieuw slot te plaatsen? dan is het mss opgelost?

tist

Actief lid
Als ik jouw eerste alinea lees denk ik bij mezelf: jeetje, die man heeft pech en is eigenlijk niet tevreden..

Lees ik de tweede alinea: goh, die heeft plezier van zijn wagen en is er blij mee :pieker:

P.S. de kofferverlichting en slecht werkend kofferslot zou ik aan mekaar linken ;) eventueel overwegen een nieuw slot te plaatsen? dan is het mss opgelost?

Ik ben er wel blij mee hoor, de dingen die ik aanhaal zijn eigenlijk kleinigheden, maar mogen wel geweten zijn dacht ik zo.
Aangaande dat slot geef ik je gelijk, dat hoort samen, maar ik ben niet van plan om daarvoor een nieuw te laten plaatsen, een zaklamp is ook makkelijk, en nu en dan meerdere keren dichtslaan lukt ook nog wel.

Wel vind ik dat mijn garagehouder me zelf had kunnen melden dat het probleem daarvan afkomstig was, maar ..... door dat niet te doen indertijd komt dat nu dan wel op mijn kosten hee ...:(
Tel daarbij de huidige waarde van mijn bolide in overname, nee dus.

muurman

Senior Member
Wellicht slot kofferklep stellen ? ipv 3 x dichtgooien helpt het niet door hem even iets aan te drukken?

tist

Actief lid

We zullen er maar vanuit gaan dat hetgeen je mee afsluit hetgeen is dat je over de wagen "voelt" zeker? :D

tist

Actief lid
Heb pas een nieuwe Superb Combi gekocht, m.a.w. zo afkeurend was mijn bericht nu ook niet bedoeld.
Ben nu meer verwend door het rijgedrag en luxe van de Superb natuurlijk :-)

Bovenaan Onderaan