Mijn eerste skoda

Dit is mijn reeds aangekochte Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Greentech Ambition Buniness DSG.
Ik was opzoek naar een praktische ruime auto in verband met 2 kinderen.

Do do list:
- Software aanpassen motor + dsg
- 18 inch Turini velgen ( reeds aangekocht )
- Eventueel spoor-verbreders
- Verlagingsveren
- Emblemen zwart
- Omlijsting voorgrill zwart



Hieronder zaken die al zijn gebeurd:

Updaten navigatie:


Bescherming stoelen:



18 inch turini antraciet


 
Weet iemand trouwens waar ik de kleurcode kan vinden? Niet te vinden bij het reservewiel, dashboardkastje of onder de motorkap. Misschien via het VIN nummer?
 

JPs_OC2

Donateur
Op de sticker in de kofferbak. Links naast het vak voor het reservewiel.

Aanvulling:
Of op de sticker voorin het Serviceplan boekje.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Op de sticker in de kofferbak. Links naast het vak voor het reservewiel.

Dat is al jaren niet meer zo.

Welkom Basti, via kenteken (bij originele NL-auto) of via VIN moet de dealer je de kleurcode kunnen geven. Persoonlijk vind ik de lakstiften met extra blanke lak voor veel kleuren niet goed werken, ik heb bij mijn auto daarom mijn lak laten scannen, en een spuitbus op kleur laten mengen, waarbij de kleur in één keer zo goed mogelijk het origineel benaderd. Bij losse kleurlak en blanke lak, zie je dat zonder blanke lak de kleur te licht is, en met blanke lak te donker (doordat je de blanke lak nooit in de juiste dikte krijgt opgebracht, waardoor de kleur anders wordt).
 
Dat is al jaren niet meer zo.

Welkom Basti, via kenteken (bij originele NL-auto) of via VIN moet de dealer je de kleurcode kunnen geven. Persoonlijk vind ik de lakstiften met extra blanke lak voor veel kleuren niet goed werken, ik heb bij mijn auto daarom mijn lak laten scannen, en een spuitbus op kleur laten mengen, waarbij de kleur in één keer zo goed mogelijk het origineel benaderd. Bij losse kleurlak en blanke lak, zie je dat zonder blanke lak de kleur te licht is, en met blanke lak te donker (doordat je de blanke lak nooit in de juiste dikte krijgt opgebracht, waardoor de kleur anders wordt).

Oke bedankt, het is een geïmporteerde auto uit België. Dus kijken of dat nog iets uitmaakt.
Ik ben opzoek naar de kleurcode in verband met de voor en achter emblemen die ik wil aanschaffen. Aangezien er een verschil bestaat tussen F9X en F9R..
http://www.kopacek.com/Skoda/OCTAVI...nal-Skoda-emblem-painted-in-CRYSTAL-BLACK-F9X

of moet ik deze hebben

http://www.kopacek.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-original-Skoda-MONTE-CARLO-black-emblem
 

Janno

Forumguru
Ik zou zeggen zomer, allseasons zijn een compromis in beide weersomstandigheden. En winters hebben we hier toch niet, dus winterbanden niet nodig, tenzij je op wintersport gaat idd.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan