Mijn eerste Skoda besteld !!

Vanaf de introductie in December 2006 was ik al helemaal weg van de Roomster , helaas lag de auto in die tijd boven mijn budget en bestelde ik een nieuwe Seat Cordoba .
Hierin heb ik 3 jaar met veel plezier probleemloos rondgereden maar omdat mijn dochters groter worden én omdat ik een ruimtevretende hobby heb had ik iets nodig met meer ruimte....
De Ibiza ST vond ik een prachtig model en maakte veel kans om de Cordoba op te gaan volgen . Het liep anders : het prachtige design heeft als nadeel dat het dak boven de achterbank al naar beneden afloopt waardoor mijn oudste dochter (1,75 m ) bijna klem zit tegen het dak en dat zit dus voor geen meter ! Op dus naar de Skodadealer die de Fabia combi Greenline had staan : belastingvrij rijden leek me wel wat maar wat een aanfluiting...ik hou wel van een beetje rijplezier en wat doorrijden maar dan is dat toch écht niks : onderin lijkt het wel een oud wijf en zit er dus ook niks geen kracht in , vanaf zo'n 2000 toeren komt er een beest los en is ie best vlot maar als je dan het verbruik ziet op de boordcomputer dan is dat niet al te gunstig....Toen ik de Greenline weer terugbracht en mijn verhaal deed kreeg ik een TSI mee....da's andere koek... kracht vanaf onderin en heerlijk stil ! Alleen dat model die Fabia Combi , nee niet écht mijn type..vreemd het eerste model vond ik zo gaaf....
Nog wat bij andere merken rondgekeken : Clio estate , 207 SW , i30 CW maar ik kon niet slagen !
Toen nog maar eens naar de Skoda dealer waar een Roomster klaar voor aflevering stond...wat is ie nog steeds mooi , zeker na die facelift . Dit moest hem worden !
Ruimte die ik zoek met een motortje wat ik heerlijk vond lopen in een model wat ik nog steeds fantastisch vind !
Dus uit de folder besteld op 11. 11 een Roomster 1,2 TSI 63 KW Ambition , levering begin Januari 2011 . De kleur wordt Candy White , heb ik 'm in het wild nog niet zo zien rijden maar ben verleid door de prachtige uitvoering op de website .
Ik heb er enorm veel zin in om in deze prachtige Skoda te gaan rijden !

@White Roomster

Van Harte en veel rijplezier met de Roomster

Jan
Yeti 1.8
voorheen Fabia Combi 1.4 - Seat Ibiza 1.2

Hetzer

Forumguru
welkom, hier op het forum , eindelijk weer een Roomster erbij, veel plezier met je aanwinst en veel plezier hier op het forum.

Multi1100

Actief lid
@White Roomster; van harte gefeliciteerd! Er zijn op dit forum mensen die je uit de doeken kunnen doen hoe spannend het wachten is!
En over dat fluiten en verbruik van die GL's lopen ook draadjes...

Bothje

Heel gewoon lid
Welkom.

Iedereen kan weer lekker ruim in je wagen zitten......

En, mooie donkere velgen eronder?

wimv

Actief lid
Hier krijg je geen spijt van; ze noemen em niet voor niks de rijdende huiskamer.... En wit, ja...schitterend !! Mijn vorige auto (Fabia II) was ook een witte. Geen dag spijt van gehad.

De velgen die er onder komen zijn de "Comet" LMV 's - niet donker dus..., vond ik er heel mooi bij passen .
Standaard banden worden vervangen door 4 seizoenenbanden zodat ik niet meer ieder half jaar moet gaan wisselen . Eigenlijk wou ik mijn Cordoba '08 velgen met winterbanden voor deze auto meenemen maar volgens de dealer kan dit niet...op diverse sites staat juist dat de velgen identiek zijn ??

Captain Hook

Forumguru
Ik heb 'm nu sinds kort, mijn Roomster 1.2 TSI DSG Scout, maar ben er zeer content mee. Zeker de prijs/prestatieverhouding is helemaal toppie! En wat een ruimte. Soms denk ik wel eens, die auto is groter van binnen, dan aan de buitenkant! :super:

EdK

Forumguru
Ten eerste gefeliciteerd met je keuze.
Over kleuren kunnen we discuseren maar blijft een persoonlijke keuze.
Rij nu 3,5 jaar in de RR 1,4 zonder toevoegingen en zeker 3,5 jaar geen enkele spijt hiervan gehad.
Maar het vele kunstof aan de zijkant ook bij niet scout model heeft mij er doen afzien om voor de 2e RR te gaan.
En nu met de 1,2TSI motor zal de wagen zeker een zuiniger en nog vriendelijker rijgedrag gaan krijgen.
Tsja en mbt spullen meenemen, je verwijderd de stoelen en je schuift er bv een koelkast zonder problemen zo in.
Maar ook met meerdere personen, een ieder blijft gewoon zijn hoofd en beenruimte behouden en hoeft er weinig tot niets voor in te leveren.

Waar ik in begin alleen aan moest wennen was dat de wielbasis achter grote is dan voor en als je dus scherp een bocht indraaid wil je achterwiel nog wel eens een stoeprand meenemen.
Dus met LM velgen zorg dat je banden een velgrandbeschermer hebben, bespaard je een boel ergenis mbt beschadigde velgen

Maar spijt zal je zeker niet gaan krijgen van deze keuze, en er zijn mensen die hem niet mooi vinden, maar je zal gaan merken dat er toch nog veel mensen komen kijken en vragen over de functionaliteit van de RR
En blijkt gewoon dat veel mensen hem toch zeker wel zien zitten.

Succes met het wachten en veel rijplezier vast gewenst voor de toekomst

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en eindelijk weer een RR rijder erbij. Ik rij sinds een paar weken in een 1.2HTP grijze Roomster. Net zoals jij ben ik al vanaf het begin weg van een RR maar was die te duur voor me. Maar een paar weken geleden liep ik opeens tegen deze RR aan en heb daar mijn rode FII 1.2 HTP op ingeruild. Ben reuze benieuwd naar de foto van je witte RR. Je ziet ze zelden in die kleur.

Begin deze week kreeg ik een mailtje van de dealer dat mijn Roomster is binnengekomen , morgen ben ik een dagje vrij en ga dan natuurlijk even kijken:923: Hij blijft nog wel even tot week 1- 2011 in de showroom staan .
In de tussentijd worden de standaard banden nog vervangen door Allweather exemplaren .

Ik heb er enorm veel zin in om straks ook eindelijk Skoda Roomster te gaan rijden !

EdK

Forumguru
Zou niet gaan kijken !
Waarom niet ? wel dan wil je hem toch nog dit jaar hebben.
Maar gelijk heb je , en vergeet je camera niet mee te nemen !

SDC16126.jpg

Dit is 'm dan , is 't geen plaatje ?
Ik heb nog maar één keer een witte gezien in Duitsland , zeldzame kleur denk ik ??
Levering wordt 6 Januari .

TL@

Forumguru
Vind het ook een mooie auto. Veel beter dan de Fabia combi vind ik.
Vind de eerste Fabia wel mooi maar de tweede oogt om de 1 of andere reden niet goed.

De Roomster vind ik ook al van het begin leuk (voor een Ludospace)

Gisteren was het eindelijk zover : ik mocht de Roomster in ontvangst nemen .
Ik heb er nu dik 100 km in gereden en ben alleen nog maar enthousiaster geworden : wat een lekker ding !!
Vooral de lekker hoge zit , de wegligging , het comfort en de enorm stille motor vallen op...moet mezelf nog wel even inhouden want wat wil dat motortje graag prestaties leveren .
Na een (prima bevallen !) Seat Cordoba 1,2 3 pitter is dit écht een verademing want die was juist erg stug geveerd , lawaaiiger en wat sportiever - zeker onderin de toeren beter bij de les dan deze TSI .
Allweather banden waren trouwens niet te krijgen in de maat voor de Roomster ( behalve dan van een onbekend Chinees merk / die troep hoef ik niet) . Ik heb nu dus een set originele stalen velgen met Goodyear winterbanden - natuurlijk wél voorzien van mooie zwarte(!) wieldoppen want zonder vind ik zó armoedig staan...

Complimenten trouwens voor de mensen van Skoda Rijk in Goes voor de perfecte aflevering !

@White Roomster

Na een (prima bevallen !) Seat Cordoba 1,2 3 pitter is dit écht een verademing want die was juist erg stug geveerd , lawaaiiger en wat sportiever - zeker onderin de toeren beter bij de les dan deze TSI .

Volgens mij Klopt dit niet!! De 1.2.Tsi is onderin de Toeren Juist Beter bij de les dan de 1.2 3-pitter !! Heb zelf ook een Seat Ibiza 3-pitter gehad.

Jan
Yeti 1.8 TSI - Dunlop Winterbanden Lmv 16 inch

De Roomster is natuurlijk nog hardstikke vers dus dat kan natuurlijk nog veranderen....de 1,2 HTP staat bekend om zijn relatief hoge koppel bij lage toerentallen wat mij bij die Seat dan ook altijd in positieve zin is opgevallen .
Met de TSI is het tot nu toe alsof hij eerst over een soortje drempel moet komen , zo'n 1500 toeren waarna hij lekker op gang komt - gewicht en stroomlijn zijn natuurlijk ook wel minder gunstig !

Bovenaan Onderaan