mijn eerste nieuwe auto

Trucker

Actief lid
Het was een heugelijke dag 26-6 want toen hebben we onze allereerste nieuwe auto besteld en dat is toch wel een heel spannend moment.
Na jaren van hele oude gebakjes gereden te hebben gingen we langzamerhand steeds jonger rijden,onze huidige auto is een Nissan Almera Tino uit 2003 die we a.s augustus 1 jaar in ons bezit hebben.
Het hoge benzine verbruik alsmede olieverbruik van de Tino hebben ons doen besluiten om hem toch binnen 1 jaar in te ruilen voor een Skoda fabia greenline ,alleen de hoge zit van de Tino zullen we missen.
Ik denk dat we een hele goede keus hebben gemaakt met de Fabia wat een prachtige wagen zo compleet en mooi afgewerkt ,we hebben er zin in [mijn vrouw word nu al gek van mij met het gepraat over de skoda na 1 week al]

corsaar

Senior Member
Gefeliciteerd met de nieuwe auto,

Zo zijn velen onder ons begonnen met tweede hansjes.
Ik ook met een auto van 500 gulden "lol"
Goed dat je de stap genomen heb kan je veel geld besparen.
Sterkte met het wachten op je eerste nieuwe auto.

Wasmachineman

Forumguru
Mijn vrouw wordt nu niet meer gek van dit forum, dat stadium is al weer voorbij! Zij ziet ook dat ik soms een waardevolle bijdrage hier heb...:grin:

Trucker

Actief lid
Sinds we de nissan ingeruild hebben lijkt het wel of ik allemaal nieuwe rare geluidjes hoor die me nog nooit opgevallen waren of word ik nu al gek.
Ben al begonnen met aftellen de eerste 1 1/2 week zit er al op, hoelang nog?

Trucker

Actief lid
Vandaag een email van onze dealer gekregen. De auto is besteld in week 26 en de produktie is gepland in week 41 , maar dat kan nog uitlopen .

ripper

Nieuw lid
Hallo ik heb m,n 406 ingeruild en een fabia 12 tdi gl besteld nu is bij de 406 de koppeling (duklager en groep stuk)ik mag in de 406 rijden tot de gl geleverd wordt.Jaren zonder noemenswaardige stukken en nu dit.Gaat weer geld kosten.Vette pech.

Trucker

Actief lid
Zal je net zien , is jammer van het geld .Ik moet de mijne ook nog laten keuren in augustus , ik hoop dat hij zonder problemen erdoor komt.

Trucker

Actief lid
Vandaag bij de dealer geweest en toch de optie lijst wat completer gemaakt.
Ik heb nu alle opties behalve de nav , is nu wel een hele volle auto geworden.

corsaar

Senior Member
Nou wel heel erg veel opties, voor die prijs had je wel een
octavia kunnen bestellen, ik vind dit niet zuinig meer!

FredV

Banned
De GL die we nu hebben besteld, was niet onze 1ste nieuwe. Maar wel een lastige keus.
Nu rijden we Renault Scenic, heerlijk hoog en t is een comfortabele reiswagen.
We gingen voor de Yeti, en zagen de GL.
Eerder al naar de Polo BM gekeken, maar die bood toch te weinig. En 't model Yeti trok ons toch wel aan.
We hielden wel van aparte modellen: o.a. Renault R14, Mitubishi Galant, Citroen Picasso, en daarna de Scenic. En daar paste de Yeti wel bij.
Maar de ruimte hebben we niet zo meer nodig en de Scenic is ook niet zo erg zuinig.
Bovendien, met mn VUT heb ik ook financieel behoorlijk moeten inleveren en mn pensioenfonds kan de inflatiecorrectie al niet betalen, laat staan nog wat meer dan dat.
Dus was de keus wat makkelijker: de Fabia Combi GL.
Het mes snijdt aan 2 kanten: toch veel ruimte (voor de hond) en milieutechnisch en financieel aantrekkelijk.
En nu maar wachten...

Trucker

Actief lid
Yes vanmiddag even gekeken bij de dealer auto staat
klaar hij word alleen maandag nog gepoetst.

Rosinfield

† In Memoriam
Mooi Trucker! Gepoetst? Glimt je zo al tegemoet! Veel plezier maandag en laat de motor niet afslaan voor het stoplicht!

Trucker

Actief lid
Yes vanmiddag even gekeken bij de dealer auto staat
klaar hij word alleen maandag nog gepoetst.

Foto-ZL3IPXKT-D.jpg

Foto-LC43GNIM-D.jpg

Bovenaan Onderaan