flameboyke
Actief lid
Hey iedereen
Na vorige week mijn auto gepolijst te hebben, was ik niet zo tevreden met het resultaat, dus had ik deze week enkele producten van carclean besteld. Meer daarover vind u http://www.skodaforum.nl/forum/i/even-voorstellen.19475/#post-440887
Maar dus gisteren gestart met het testen van mijn aankopen op de auto van mijn vriendin (Kia Soul BJ 2009). Als eerste al maar eens zeggen dat dit geen goeie auto was voor een beginner als ik. Auto is nu 5 jaar oud en werd door mij voor de eerste keer met de hand gewassen. Daarvoor steeds carwash. Dusja er was een hoop vuilte om te verwijderen (wat trouwens niet allemaal gelukt is), en de auto staat vol met swirls en kleine krassen. En wou ook zoveel mogelijk alle stappen volgen en het doen volgens de regels van de kunst. Maarja, daarvoor kwam ik al een kleiset tekort, en deze bleek wel essentieel te zijn.
Dus gisteren vol goede moed begonnen, auto afgespoten, daarna gewassen volgens het twee emmersysteem met PB Super Slick & Suds. Auto terug afgespoeld en afgedroogd. Toen heb ik in mijn ogen foutje gemaakt denk ik? Heb de auto afgekleefd en met PB trimrestorer plastiek delen opnieuw ingewreven, laten intrekken en afnemen. Daarna heb ik de plastiekdelen afgekleefd om erna te kunnen polijsten. Maar na het 2 keer afkleven van de auto had ik het bijna helemaal gehad, heb zeker 2.5u nodig gehad om dit te doen en was het beu en had het bijna opgegeven het hele detailen. Denk dat ik de volgende keer gewoon ga polijsten zonder afkleven en als de hele auto gedaan is dan de plastieken onderdelen doen.
Maar vandaag toch met vernieuwde moed eraan begonnen. Auto volledig gepolijst met PB Professional Polish in stukken (dak in 4 delen, motorkap in 2 delen). Had ook al zeer snel door dat met mijn beperkte aankoop ik de auto niet in nieuwstaat ging terugkrijgen. Swirls en krassen blijven zichtbaar. Oja, mss even terzijde, maar alles is gedaan met de hand, want ben niet in bezit van DAP. Na dit een glaze aangelegd met PB Black hole, alleen heb ik deze vrij direct weer afgenomen, had niet goed gelezen dat je deze eerst nog moest laten 'hazen', maarja na 2u polijsten en direct afnemen zat die routine er dus nog in. De sealant (PB Exp) die ik daarna heb aangebracht heb ik wel mooi laten drogen en wit uitslaan voor ik hem afgenomen heb.
Dit zijn enkele foto's gemaakt na het polijsten/glazen/sealen van de auto .
Daarna heb ik nog wax aangebracht en de ramen gekuist.
Enkele foto's als hij helemaal af is, vooral in de laatste zie je mooi hoe de lak er toch al een stuk weer doorkomt. Dit alles heeft me zo'n dikke 10u gekost. Ben veel wijzer geworden en ben tot de conclusie gekomen dat ik dit nooit meer met de hand ga doen, man, ik ben kapot. Dus mss toch maar eens kijken naar zo'n DAP denk ik en nog vele andere dingen die ik mis, maar voor de eerste keer te zijn ben ik zeer tevreden.
Dit is de damage na 2 daagjes kuisen, al mijn pad's eraan (had er veel te weinig om goed te zijn, dus maar gebruikt tot ze 'op' waren) Ook nog een gewone spons gebruikt, want heb nog maar 1 washmit en wou deze nog niet ruïneren op de velgen en de onderkant van de auto. 9 microvezeldoekjes (2 ervan mijn eigen schuld, op de grond laten vallen). Oja en ongeveer 10€ tape.
Zo dit was het ongeveer wel. Suggesties en aanvullingen zijn steeds welkom!
Na vorige week mijn auto gepolijst te hebben, was ik niet zo tevreden met het resultaat, dus had ik deze week enkele producten van carclean besteld. Meer daarover vind u http://www.skodaforum.nl/forum/i/even-voorstellen.19475/#post-440887
Maar dus gisteren gestart met het testen van mijn aankopen op de auto van mijn vriendin (Kia Soul BJ 2009). Als eerste al maar eens zeggen dat dit geen goeie auto was voor een beginner als ik. Auto is nu 5 jaar oud en werd door mij voor de eerste keer met de hand gewassen. Daarvoor steeds carwash. Dusja er was een hoop vuilte om te verwijderen (wat trouwens niet allemaal gelukt is), en de auto staat vol met swirls en kleine krassen. En wou ook zoveel mogelijk alle stappen volgen en het doen volgens de regels van de kunst. Maarja, daarvoor kwam ik al een kleiset tekort, en deze bleek wel essentieel te zijn.
Dus gisteren vol goede moed begonnen, auto afgespoten, daarna gewassen volgens het twee emmersysteem met PB Super Slick & Suds. Auto terug afgespoeld en afgedroogd. Toen heb ik in mijn ogen foutje gemaakt denk ik? Heb de auto afgekleefd en met PB trimrestorer plastiek delen opnieuw ingewreven, laten intrekken en afnemen. Daarna heb ik de plastiekdelen afgekleefd om erna te kunnen polijsten. Maar na het 2 keer afkleven van de auto had ik het bijna helemaal gehad, heb zeker 2.5u nodig gehad om dit te doen en was het beu en had het bijna opgegeven het hele detailen. Denk dat ik de volgende keer gewoon ga polijsten zonder afkleven en als de hele auto gedaan is dan de plastieken onderdelen doen.
Maar vandaag toch met vernieuwde moed eraan begonnen. Auto volledig gepolijst met PB Professional Polish in stukken (dak in 4 delen, motorkap in 2 delen). Had ook al zeer snel door dat met mijn beperkte aankoop ik de auto niet in nieuwstaat ging terugkrijgen. Swirls en krassen blijven zichtbaar. Oja, mss even terzijde, maar alles is gedaan met de hand, want ben niet in bezit van DAP. Na dit een glaze aangelegd met PB Black hole, alleen heb ik deze vrij direct weer afgenomen, had niet goed gelezen dat je deze eerst nog moest laten 'hazen', maarja na 2u polijsten en direct afnemen zat die routine er dus nog in. De sealant (PB Exp) die ik daarna heb aangebracht heb ik wel mooi laten drogen en wit uitslaan voor ik hem afgenomen heb.
Dit zijn enkele foto's gemaakt na het polijsten/glazen/sealen van de auto .
Daarna heb ik nog wax aangebracht en de ramen gekuist.
Enkele foto's als hij helemaal af is, vooral in de laatste zie je mooi hoe de lak er toch al een stuk weer doorkomt. Dit alles heeft me zo'n dikke 10u gekost. Ben veel wijzer geworden en ben tot de conclusie gekomen dat ik dit nooit meer met de hand ga doen, man, ik ben kapot. Dus mss toch maar eens kijken naar zo'n DAP denk ik en nog vele andere dingen die ik mis, maar voor de eerste keer te zijn ben ik zeer tevreden.
Dit is de damage na 2 daagjes kuisen, al mijn pad's eraan (had er veel te weinig om goed te zijn, dus maar gebruikt tot ze 'op' waren) Ook nog een gewone spons gebruikt, want heb nog maar 1 washmit en wou deze nog niet ruïneren op de velgen en de onderkant van de auto. 9 microvezeldoekjes (2 ervan mijn eigen schuld, op de grond laten vallen). Oja en ongeveer 10€ tape.
Zo dit was het ongeveer wel. Suggesties en aanvullingen zijn steeds welkom!
Laatst bewerkt: