Mijn Candy White Citigo Drive.

Altos

Banned
Bij deze een voorstelronde voor mijn Citigo.
We waren al in het bezit van een O3 en nu is er een Citigo bijgekomen voor erbij.
Wederom goed kunnen slagen bij Leon Wouda van De Waal in Tiel.
Ik had er een Mercedes 190 bij voor de lol en de poets maar deze werd me toch wat duur in onderhoud en blijven rijden omdat er meer kilometers gemaakt gingen worden.
Na een bezoek voor de gezelligheid bij Leon ging het zo eens over een Citigo.
Hij wees me op een voorraad model en toevallig vond ik een witte 5 deurs (ivm de hond) een goede optie.
Ander kleuren konden me niet zo bekoren (weinig keus vind ik) dus dan maar eens wit.
Wel had ik enige eisen: Cruise control, Leder pakket voor het stuur enzo, uitgebreide BC, minimaal 15" LM, Armsteun en Sunset...vele opties zaten er al op door het Drive pakket, de rest heb ik later zelf aangevuld met de armsteun en de Move and Fun.
Er stond in het pand een Up! met mooi zwart Ecoleder van Alba...dat moest ik hebben! Dus ook maar meteen erbij besteld. Ook had ik graag 6 speakers gehad maar dat kon niet achteraf bij de dealer, jammer maar niet zo heel erg.
De levering kon al na een week mits ik een keertje terug kwam voor het leder in te laten bouwen...geen probleem, zo gezegd zo gedaan...tot ik de auto op kwam halen. Er was een foutje gemaakt en er was leder besteld bij een andere firma die ook zwart met witte accenten in hun assortiment hadden. Dit bleken verder alleen overzet hoezen te zijn en hadden ook een pasvorm van een vuilniszak in Adidas motief...ikke niet blij :mad:.
Na verontschuldigingen kwamen er diverse oplossingen op tafel maar ik wilde maar 1 ding...dat Alba leer van de showroom...dit werd dus geregeld en zou een paar weekjes duren voor dit bij hun er in gebouwd werd.
Intussen bleven de hoezen zitten omdat dat minder moeite was dan alles weer eruit halen. Na 3 weken was het moment dan daar...het leder volledig en strak ingebouwd door Alba bij de dealer op locatie, supermooi, strak en netjes afgewerkt! Nu was deze af, eindelijk! Goede pasvorm en fijn materiaal!
De voorste armsteun had ik al origineel mee besteld en zelf ingebouwd dus deze was ook van het to-do lijstje afgevinkt, nu de speakers...na veel twijfelen, gekozen voor Hertz speakers met tweeters om het geheel wat zuiverder te krijgen, misschien nog ooit een subje...maar nu even niet.
Ook de Move & Fun aangeschaft en ook deze doet dagelijks zijn werk als Micro SD kaart lezer en af en toe navigatie...geen issues mee verder, Blutooth wordt wel steeds vaker gebruikt merk ik.
Omdat dit nu al de derde nieuwe auto is die geleverd is met belabberd poetswerk :cry: en bij aanvang al volgestopt is met swirls :facepalm: ben ik ook maar aan de gang gegaan met de gebruikelijke poetsstappen.
Eerst gefoam-ed, toen kleien, licht gepolijst om de swirls en de b stijl weer netjes te krijgen, afgemaakt met EX-P en daarna WetCoat. Alles is nu mooi helder wit, swirl vrij, de glans zie je mooi afronden en het water heeft er weinig vat op...Eindelijk een schone auto! :yeehaa:
De wielen heb ik met PlastiDip volledig zwart gemaakt, de remtrommels zijn zwart gespoten en de voor en achter bumper hebben een sportief tintje gekregen door wat suggestieve PlastDip. Nu rest nog een lichte tint op de voorste zijruiten en dan is het wel goed...tot er meer ideeën komen :D
Mijn stuur heb ik ook lichtelijk aangepast door de rand onder de airbag hoogglans wit te maken met folie...past goed in het interieur en frist wat op.
Bij verder wijzigingen zal ik dit topic aanvullen en alvast bedankt voor de getoonde interesse.:thumbsup:

dirkkroneman

Forumguru
Waar blijven de foto's? Wij willen foto's! Wij willen foto's! :)
Edit: net te snel, mooie auto! Vooral de stoelen zijn erg mooi ;)

Joske

Forumguru
:thumbsup: super hoor!

amai, leuke modificaties heb je daar al gedaan!

de remtrommels gedemonteerd voor het spuiten? (mooi gespoten hoor!)

Altos

Banned
Jazeker Joske,
Was maar 1 schroefje (en de handrem eraf hahaha) eerst primer, daarna 2 lagen lak.

Joske

Forumguru
spiegelkappen ook zwart is mss ook nog wel leuke setting? ;)

Citigo Monte Carlo Edition (maar dan wel Black and White edition)

Bovenaan Onderaan