Mijn 3e Octavia en 2e Combi

Zoals al eerder gemeld (in 2017) in het voorstellen (https://www.skodaforum.nl/forum/i/mr-viper-stelt-zich-dan-eindelijk-voor.34310) hadden we al voor een 2e octavia gekozen en nu voor de 3e!

Nog een klein stukje historie:
2014: Octavia 2 HB Business Elegance 1.9 TDI (105 PK) uit 2006 in de kleur zwart (136K-230K).
2017: Octavia 3 Combi Ambition Business 1.4 TSI (140 PK) uit 2013 in de kleur zilver grijs (136K-199K).
2021: Octavia 3 FL Combi Style Business 1.4 TSI (150 PK) uit 2017 in de kleur blauw (119K-..).

Onze huidige Octavia 3FL Combi heeft de o.a. volgende opties:
- Columbus 9.2" scherm met DAB+
- Electrisch bedienbaar panoramadak
- Lederen bekleding deels alcantara
- Sportstuur
- KESSY
- Stoelverwarming voor en achter
- Canton geluidssysteem
- Voorruitverwarming
- Parkeersensoren voor en achter
- Parkpilot
- Chromen sierlijsten rondom
- LED verlichting rondom
- 17" Teron lichtmetaal
- Skoda dakdragers (origineel)

Toekomstige aanpassingen o.a. via OBDEleven:
- Mirrordip bij het achteruitrijden
- Rainclosing ivm panorama dak
- Keyless entry uitschakelen ivm diefstal
- Tearwipe voor en achter
en zeer waarschijnlijk nog een trekhaak.

Hierbij nog een foto waar hij op 16" Minoris velgen met winterbanden staat:
 

Bijlagen

  • IMG-20210127-WA0022.jpg
    IMG-20210127-WA0022.jpg
    300,6 KB · Weergaven: 77
Laatst bewerkt:
Weekend dus wat aanpassingen gedaan via OBDEleven:
- Mirrordip rechts bij het achteruitrijden
- Keyless entry uitschakelen i.v.m. diefstal (met zender+ontvanger or repeater)
- Tearwipe
- Bijtankhoeveelheid
- Needle Sweep (waarom ook niet ;))
- Personalisatie via de sleutel
- Stoelverwarming niveau onthouden 10 minuten
- Cornering lampen maximale snelheid naar 50 km/h

Rainclosing i.v.m. panorama dak kan niet, kan in ieder geval de juiste parameters niet vinden.
 
Ik heb alleen keyless entry uitgezet, start en exit werkt nog wel gewoon hoor, ook waren we het niet gewend dus de aanpassing voor ons is er bijna niet. Daarnaast €262,- voor 2 sleutels is voor mij wel te duur voor keyless entry.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
Gebruik je beide sleutels mss? Heb zelf maar 1 protector gekocht voor de sleutel die we gebruiken. Bij de reservesleutel ga ik gewoon de batterij eruit doen en dan werkt de sleutel zowiezo niet.
 
Rain closing heb ik gewoon, met Pano.

Ik ga dan nog maar eens kijken of ik het kan vinden. Ik dacht te hebben gelezen dan het met een RLHS sensor niet mogelijk was en dan ook nog met KESSY.

Rainclosing ivm panorama dak lijkt me wel handig om te hebben bij een onverwacht buitje wanneer het dakje open staat
 
Gebruik je beide sleutels mss? Heb zelf maar 1 protector gekocht voor de sleutel die we gebruiken. Bij de reservesleutel ga ik gewoon de batterij eruit doen en dan werkt de sleutel zowiezo niet.

Ja, beide hebben een eigen sleutel. Anders blijf ik zoeken naar de sleutel omdat de vrouw des huizes die overal laat slingeren
 

leon-cupra

Forumguru
Kzou er niet op betrouwen. Al meerdere keren gelezen (wel andere merken) dat het dak niet toe gaat met gevolg natte stoelen.
 

JeSko

Forumguru
@Mr.Viper

Ik ga @Antera voor je taggen, die weet hier alles van, ik kom na een korte zoektocht namelijk tegen dat rain closing wegbezuinigd is, maar ben niet zeker hoe en op welke modellen net... Kom er maar in Mark :)

Ik kan regensluiting trouwens gewoon op en af zetten in mijn maxidot ( schermpje tussen de klokken ), weet niet of dat ook op andere modellen nog zo is en of het wat uitmaakt.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Ja, beide hebben een eigen sleutel. Anders blijf ik zoeken naar de sleutel omdat de vrouw des huizes die overal laat slingeren
Mijn partner rijdt niet met mijn wagen. Ze weet dat ik secuur ben op mijn wagen en zij is dat niet. Dus ze blijft er wijselijk uit (uiteraard mag ze ermee rijden van mij maar liever niet :D)
 

JeSko

Forumguru
Kzou er niet op betrouwen. Al meerdere keren gelezen (wel andere merken) dat het dak niet toe gaat met gevolg natte stoelen.

Één keer nodig gehad na een plensbui, dak stond nog open, ik dacht eraan en liep naar buiten en alles was netjes aan het dichtgaan, werkte toen echt goed bij mij.
 

leon-cupra

Forumguru
@marwin idd een stuk goedkoper maar ik heb geen zin om de sleutel iedere keer weg te steken in dat zakje.
Heb nu een protector besteld met dubbele autorisatie. Van zodra de wagen gesloten is en je uit de buurt bent van de wagen schakelt de sleutel uit. Schakelt pas in wanneer je twee keer tikt op de sleutel (mag gewoon in je broekzak blijven).
 
Vandaag nogmaals de OBDEleven eraan gehad maar rain closing niet kunnen vinden. Met RLHS kan dit dan blijkbaar toch niet geconfigureerd worden. Zie bijlage

Wel de sonniboys geïnstalleerd, mocht de zon dan toch schijnen hebben de kinderen er minder last van.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210203-183413.jpg
    Screenshot_20210203-183413.jpg
    257,4 KB · Weergaven: 20
Dank jullie wel voor de complimenten... de keuze was op kilometers en bouwjaar maar de kleur en opties heeft hem wel over de streep getrokken!
 
Bovenaan Onderaan