Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
En een Smartphone of camera filmt niet continu, een bewakingscamera wel.
Dat hoeft niet, kan mijn camera voor en achter zo instellen dat als er beweging word gedetecteerd er pas opgenomen word.
Maar ik kan zonder problemen wel de camera's aan hebben.
Achter heb ik hem alleen op mijn erf afgesteld en voor pakte ik de voortuin en de parkeerplek waar me wagen staat.
Maar de beelden zijn later ruimer gezet en pak voor nu 3 wagens en de voortuinen van me overburen met hun wagen.
En zij kunnen ook als gast inloggen op mijn recorder om beelden terug te kijken van de camera voor ! En daar heeft de buurman ook onlangs weer gebruik van gemaakt nadat men het nodig vond om zijn voorraam in te slaan van zijn wagen !
 

JeSko

Forumguru
Dat klopt, maar in BE mag het niet, ook geen camera die aangaat bij beweging. Je mag hier de straat niet filmen zonder speciale toestemming, en die krijg je niet zomaar. Kan wel zijn dat het in NL allemaal wat anders, soepeler is? Wij kennen ook mensen met een handelszaak met camerabewaking, die mogen hun camera's niet langer gebruiken want ze filmen het straatbeeld.
 

brepus13

Forumguru
Even geheel offtopic, ik dacht echt even dat er weer een hele actieve Belg op het forum bij was gekomen.... blijkt hij gewoon zijn naam te hebben veranderd :laugh:

verwarring alom :maakmegek:
 

JeSko

Forumguru
Ergerlijk, ik krijg het lampje er met geen mogelijkheid uit, nog meer kracht zetten en het gaat sowieso fout, de boel was nu al aan het kraken. 20200528_145204.jpg
 

JeSko

Forumguru
Aan het rubbertje ligt het iig niet, dat is goed soepel. Kwartslag links draaien sorteert geen effect, ook niet met voorzichtige druk van een tang, of moet bij mijn model gewoon de gehele sokkel + lamp worden vervangen? Dat lijk mij in deze waarschijnlijker. Video's op YouTube tonen ook allen dat de volledige fiting word vervangen, nooit alleen de lamp, wat ik heb gaat dus niet werken?

Zoiets als dit?

Screenshot_20200528-153009_Samsung Internet.jpg
 
Laatst bewerkt:

Timmer

Donateur
Als da voor u mistlicht is, denk ik dat het met sokkel vervangen dient te worden. Dit was zo op mijn a4, passat en golf.
 

JeSko

Forumguru
Inderdaad @Timmer , ook wat ik al dacht, ga zo stillekesaan stoppen met die Ali rommel te kopen, niets werkt zoals het hoort. Ga zoeken naar een witte mistlamp met sokkel, moet daarom niet eens led zijn, als het maar netjes aansluit bij mijn Xenon.
 

Timmer

Donateur
Ik bestel eigenlijk (bijna) alles bij APC, van gereedschap tot onderdelen. kheb daar ook mijn kortingen op sommige stukken.

bij ali bestel ik niks meer wat functioneel moet zijn (lampen, leds, wipers,...) enkel nog cosmetische 'rommel' :tongue:
 

brepus13

Forumguru
Wat je in je hand hebt is een complete H8 lamp en die past gewoon in je mistlamp? Je draait hem erin met een kwartslag en drukt dan de kabel er weer op.
 

brepus13

Forumguru
Inderdaad @Timmer , ook wat ik al dacht, ga zo stillekesaan stoppen met die Ali rommel te kopen, niets werkt zoals het hoort........
Het ligt niet altijd aan het product maar ook dikwijls aan de gebruiker...

Een H8 lamp proberen te slopen omdat je de lamp Alleen wil vervangen en dan roepen dat Ali slecht is... :banghead:
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Degene die ik in mijn hand heb is inderdaad een complete mistlamp, dus lamp + sokkel, maar ik heb de foute besteld denk ik, kan enkel met sokkel vervangen worden zie ik nu. En ja ik weet dat ik niet de handigste ben, dank om dat er nog eens in te wrijven:thumbsup:
 

brepus13

Forumguru
Dus je hebt geen H8 besteld maar een losse lamp (H7 ofzo?) die je vervolgens in de unit van de H8 lamp probeerde te krijgen? dat gaat inderdaad niet lukken.

Ik heb zelf voor mijn S2 er ook Ali xenon look H8 lampen in gehad en die kosten wel 1€ per stuk geloof ik.

Vwb klussen aan de auto, alles valt en staat met voorbereiding. Het meeste tijd gaat ook meestal zitten in uitzoeken wat er nodig is en hoe iets moet.

zie het dus niet als mislukte aankoop maar zie het als leergeld....

succes met het vinden van passende lampen :-)
 

JeSko

Forumguru
Ik gok dat het daar fout is gegaan inderdaad maar ik vind het originele order niet meer terug, de H7 past wellicht op de S2 pré FL? Dan zal ik wellicht die voor de niet facelift gekocht hebben?

En die gingen wel zonder problemen? Die xenon look van Ali?

Ja klopt, het is mijn eigen schuld uiteraard dat ik wederom fout bestel, dan sta je zowiezo al nergens.
 

brepus13

Forumguru
Ja natuurlijk past een lamp gewoon prima als je de goede fitting besteld :pardon:

H7 gebruikt men doorgaans voor je normale verlichting. Besteed een ochtendje op Google en je zult zien dat er veel verschillende soorten lampen en bijbehorende fittingen zijn.

edit: als je lampen besteld via Ali moet je meestal aangeven welke fitting je wil. Als je hier goed kiest kan er weinig fout gaan. Ik heb ze op 2 auto’s gebruikt en nooit problemen mee gehad of storingen.
 

Joti

Senior Member
Inderdaad leergeld, heb ook wel eens staan kloten met H8 lampen bij een HB4. Om nog maar te zwijgen over de ba15s - bau15s - p21w - py21w etc...

Ik ben wel benieuwd wanneer je lampen vindt die het goede lichtbeeld bij de Xenon geven, ik moet ook nog steeds de mistlampen/corner lights aanpakken.
 

brepus13

Forumguru
Ik bedenk me net dat ik nog een setje led H8 onderweg heb om te testen in de Octavia. De xenonlook is grappig maar natuurlijk niet echt wit.
 

JeSko

Forumguru
@Joti

Als ik wat heb drop ik het resultaat en lampje zeker hier.

@brepus13

LED wil ik eigenlijk vooraan niet langer aan omdat dat feller gaat zijn dan mijn Xenon, en ik wil het wat gelijk hebben in zoverre dat mogelijk is. Degene die ik nu tevergeefs heb besteld is wel LED, maar dat zou wellicht te erg vloeken ten opzichte van de Xenon. Vandaar nu maar op zoek naar een witte halogeen variant H8. Dan zou het moeten lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan