Mijn 1e kilometers in de nieuwe Octavia

Klaasje

Forumguru
Gisteren het genoegen gehad om te rijden in de nieuwe Octavia Elegance Business Edition.

Wat een geweldig auto.

Ik mocht geen foto's maken, want vandaag is pas officieele release :-)

Nieuwe columbus ook geweldig. Scherm 5mm dike, HD, DVD, SD zitten nu in het
dashbord kastje. Is wel lastig als je CD zou willen wisselen, maar ja meestal staat muziek toch op je HD

In Columbus kun je nu ook "swipen" naar andere functie.
Maxidot display is nu volledig in kleur en zeer veel functies instelbaar.

Het zelf inparkeren was ook leuk. Verleidelijk om tijdens inparkeren niet je stuur vast te pakken, want je hebt toch het gevoel om te corrigeren, maar is niet nodig. Parkeerd netjes in het vak

Kofferpak ging nu ook automatisch open (is extra optie) dus je hoeft niet meer met stempelveren en zo te werken.

Dit was een schakelmodel, maar mijn keuze blijft toch DSG. Deze hebben ze nog niet in de 1.2 tsi uitvoering, maar komt
week 32 in het motoren gamma.
Nu ben je gedwongen een 1.8 tsi te nemen als je DSG wilt (of 1.6 tdi)

Ik wilde gewoon ff mijn enthousiasme met jullie delen over dit nieuwe model.

Ik zou echt vandaag bij de dealer een proefritje gaan plannen als ik jullie was :-)

paulus474

Senior Member
Nieuwe columbus ook geweldig. Scherm 5mm dike, HD, DVD, SD zitten nu in het
dashbord kastje.

Kofferpak ging nu ook automatisch open (is extra optie) dus je hoeft niet meer met stempelveren en zo te werken.
Misschien minder inbraakgevoelig nu?
Die optie staat niet op de optielijst, wel?
Had jouw versie ook een 4-spaaks stuurwiel? (3-spaaks lijkt geen optie te zijn bij de BL-uitvoeringen...).

Darkside

Forumguru
Volgens mij zijn er demo autos met meer opties dan er nu worden aangeboden.
Verkeersbord herkenning en DCC(of ACC) is er nog niet maar komen wel.

En vind het jammer dat het 3 spaaks stuur niet te kiezen is (zoals het lijkt) heb nu het 4 spaaks stuur en wil wel wat anders ;)

hemi24

Forumguru
Volgens mij heeft heel Europa dezelfde twee modellen gekregen: een zilvergrijze Elegance voor en een bruine Ambition. Zo staan ze namelijk ook bij onze oosterburen bij de dealers...

Klaasje

Forumguru
in dit geval een zwarte en zilvergrijze.
Elegance businessline met als extra optie voorruitverwarming, donker getinte achterramen, stoelverwarming achterin

Bijna helemaal compleet

oh ja hij had een 4 spaaks stuurwiel

Darkside

Forumguru
Hoe staat het met het windgeruis en het af rol geluid vd banden? Iets wat bij de O2 een puntje was....

Klaasje

Forumguru
Ik heb niet op de autoweg gereden, maar bebouwde kom heb ik geen geruis kunnen constateren.

wat trouwens ook leuk was, is dat je de sleutel gewoon in je broekzak kon houden.
Je pakt deurhendel en maakt auto open.

Je loopt 1 mtr van auto weg en deur is op slot.
Vrouwke kreeg hem niet open.

ik weet niet hoe het werkt als er nog iemand in de auto zit en je loopt er vandaan.

Ook een manier om ff vanje vrouwke af te zijn :-)

Canon-Eye

Forumguru
Je loopt 1 mtr van auto weg en deur is op slot.
Vrouwke kreeg hem niet open.
Je bedoelt, terwijl ze nog in de auto zat?

Dat lijkt me uit veiligheidsoverwegingen een uiterst ongewenste situatie. Ik zou absoluut nooit in een auto opgesloten willen zitten waar ik niet uit kan, ook niet als er gevaar dreigt (uitbreken van brand o.i.d.)!

Darkside

Forumguru
Hamm raar. Dacht dat je bij kessy altijd met je vinger langs de hendel moest gaan om hem op slot te doen. Dit ITT Renault waarbij je idd weg kunt lopen.

hemi24

Forumguru
Hamm raar. Dacht dat je bij kessy altijd met je vinger langs de hendel moest gaan om hem op slot te doen. Dit ITT Renault waarbij je idd weg kunt lopen.

En dat laatste is zoooooo irritant bij de Renault: een stap te ver bij de auto vandaan en hij is op slot voordat je bij de kofferklep bent... Blijft knipperen en piepen dat 'ie op slot gaat en weer open.

Darkside

Forumguru
Heb geen ervaring met beide. Maar lijkt mij juist handig dat je alleen weg hoeft te lopen.
Zal het wel merken als de tijd er is voor een nieuwe auto. Nog slechts 100k te gaan ;)

CDK

Forumguru
is een heel mooi systeem dat "kessy" werkt prima! heb het ook op mijn S2
@ Canon Eye, auto is van binnenuit altijd te openen, dus dat is geen enkel probleem

greetz Corné

Ik heb gister mijn 1e km's gemaakt in de OctaviaIII. Ik had specifiek gevraagd om de 1.6TDI DSG, omdat ik deze vorige week ook besteld heb. In Nieuwkoop (Auto Maas) hebben ze er 1 staan, in de elegance business uitvoering. Ik heb de auto een uurtje meegehad, en ik moet zeggen, dat hij wel echt lekker rijd. (even afwachten hoe dat is met 18", maar oke, voordeel van de twijfel). mooie auto, goede wegligging, veel ruimte. Ik ben zelf blij dat ik voor Brilliant Silver heb gekozen, want ik vind 'm zwart niet echt staan (en zeker niet al hebben ze bij de dealer de ramen dusdanig geblindeerd, zie foto's). Ik heb ook wat foto's gemaakt van de auto, voor de liefhebbers. IMG-20130329-WA0017.jpg IMG-20130329-WA0016.jpg IMG-20130329-WA0015.jpg IMG-20130329-WA0014.jpg IMG-20130329-WA0013.jpg

Luke

Forumguru
Jaja, netjes. Mooie auto. Ik ben eens benieuwd of je met je nieuwe octavia 3 in het briljant zilver ook die strepen hebt vooraan op de motorkap door de vorm van de grille zoals ik die heb bij mijn octavia combi 2. Bij de nieuwe octavia is de grille precies iets meer verzonken tov de motorkap. Hopelijk beperkt dat de aanslag van water en vuil op de motorkap vlak boven de grille.

hemi24

Forumguru
@ Luke: In dat geval: vaker wassen of minder hard rijden...

Jammer dat de kleur folei niet zo mooi past bij het zwart van de O3; slechte keus van de dealer geweest!

Bovenaan Onderaan