Middels VCDS updaten, voor/nadelen

Hey allemaal. Ik mag binnenkort mijn nieuwe S3 in ontvangst nemen. Ik heb wat mooie opties zien langskomen die door VCDS aanpassingen te doen zijn.

Wat zijn nu de algemene voordelen (die snap ik opzich eigenlijk dus wel), en nadelen van aanpassingen aan VCDS?

Specifiek geïnteresseerd in impact op garantie, op effect bij updates vanuit Skoda, eventuele andere punten om rekening mee te houden.

Doen dealers dit soort aanpassingen op verzoek ook?

Aanpassing die ik op het oog heb;
-rechts inhalen op ACC (lekker bij afritten enzo)
- onthouden driver profile laatste stand
- stoelverwarming stand en niet-auto-off
- raambediening

dank alvast!
 

Tees

Donateur
Garantie: strikt genomen vervalt deze niet bij VCDS aanpassingen, tenzij ze gerelateerd kunnen worden aan de aanpassing, maar Pon kan (als ze ernaar zoeken) wel zien dat er aanpassingen gedaan zijn en zal daar dan gegarandeerd moeilijk over doen.
Updates zijn geen probleem. Dealers doen dit over het algemeen niet, vaak zeggen ze dat ze t niet kunnen, maar meestal willen ze gewoon niet.

Als je e.e.a. aangepast wil hebben, dan is @Antera hier de aangewezen man voor, er zijn er nog een paar hier die het voor je willen doen als je ze lief aankijkt.
 

ertromp

Forumguru
Garantie zal strikt genomen vervallen bij VCDS aanpassingen. De auto is nl. met andere specificaties uit de fabriek gekomen. Het is de dealer/garage die het kan zien als zij verbinding heeft middels ODIS met de fabriek en de originele software zou gaan vergelijken met de software/setting na VCDS aanpassingen.
Persoonlijk zou ik me daar niet druk over maken want er zal geen garage zijn die bij het reguliere onderhoud daar moeilijk over zal gaan doen omdat de wijzigingen dan toch niet naar voren komen en er zijn garages die wellicht zelf wat aanpassingen doen of een persoon inschakelen die VCDS kennis heeft.
 

Antera

Donateur
Dat klopt er zijn dealers die het stiekem doen :-). Pon het merkt zouden er fikse gevolgen kunnen zijn melden meerdere dealer.

En coderen is wat niet weet wat niet deert
 
Bovenaan Onderaan