Michel's O2

Michelv.

Forumguru
Hierbij mijn auto maar eens ff voorstellen, het is een Octavia 2 elegance uit 2006 met een 2.0Ltr TDI(BKD).
Eind october vorig jaar gekocht in Nuenen, zelf met VCDS een log gemaakt om te bekijken of alle waarde's van de motor goed zijn. Daar is uit gekomen dat de turbodruk niet helemaal ok was, toen heb ik besloten om een aankoop keuring te laten doen door Vagtechniek daar die in ook in Nuenen zitten.
Daar werd voorgesteld dat met het reinigen van de turbo alles weer goed zou zijn(turbo regelde niet goed af door vervuiling), Turbo dus na het ophalen van de auto gelijk laten reinigen door Vagtechniek en gelijk maar laten chippen. En ik mag zeggen, rijdt prettig:thumbsup:

Foto-YAANLIPQ-D.jpg

Foto-JG6Z4CM7-D.jpg

Foto-OAZTNIMQ-D.jpg

Foto-KMBDOS8Z-D.jpg

Foto-8OFI86UD-D.jpg

Laatst bewerkt:

Michelv.

Forumguru
Ik hou wel van een beetje knutselen en projectjes;

De bestuurders stoel had redelijk wat beschadigingen en stukken kaal leer, ik ben redelijk veel te vinden op een detailforum en daar na de proefrit nagevraagd wat er aan het leer te doen is. Van alle kanten werd er Colourlock aangeraden, dus spullen besteld(lederverf op kleur laten maken) en aan de slag gegaan.

De spullen;

Foto-WTRXTWMT-D.jpg

Van;

Foto-BWDVCGSY-D.jpg

Naar;

Foto-A4H8RDLK-D.jpg

en van;

Foto-8ZTH7CKR-D.jpg

Naar;

Foto-WGU3A8JO-D.jpg

Helaas geen foto's gemaakt van de gehele stoelen toen ik ermee bezig was, al met al een weekend bezig geweest maar het resultaat mag er zijn.

Michelv.

Forumguru
Nadat ik hem gekocht had, gelijk hier op het forum lid geworden. In het te koop topic stond een Amundsen te koop, en omdat er in de O2 een Stream zat gelijk de Amundsen gekocht en omdat ik alles zoveel mogelijk origineel wil hebben en er nog geen carkit in de auto zat ook gelijk een originele carkit gekocht.

Na een tijdje begon de Maxidot vreemde verschijnselen te tonen, na veel op het net gezocht te hebben nog niet echt een oplossing gevonden. Toen op Ebay een aanbieder gevonden die een los Maxidot display'tje te koop had, tevens had hij ook een Nieuwe Can-Gateway te koop dus die ook gelijk gekocht omdat ik de Amundsen niet kon coderen met VCDS, en na het plaatsen van de nieuwe Can-Gateway kon ik de navi coderen.

Hierbij even de link naar het topic over de Maxidotproblemen;

http://www.skodaforum.nl/board/f32/maxidotproblemen-oplossen-20807.html

reeseend

Forumguru
mijn complimenten voor het resultaat van het claenen van je interieur.
Het ziet er weer netjes uit:xyxthumbs:

Michelv.

Forumguru
Hier op het forum nog wat leuke dingen gezien die mij wel leuk leken.
Dus Voetverlichting gekocht en ingebouwd.

Foto-KJUDJJC8-D.jpg

Foto-XZSBKFCJ-D.jpg

Foto-JC6KNJCA-D.jpg

Foto-CDQMFFND-D.jpg

Helaas branden ze alleen bij het openen van een deur, oplossing is het vervangen van de boordnetmodule door een 3C8 module.

Dus een 3C8 module gekocht, nu blijven ze branden tijdens het rijden en zijn ze gedimd met het stelwieltje van de verlichting. Met deze module kan je ook de bochtenverlichting(via mistlamp) activeren en ik ging er ook vanuit dat ik dan de CH/LH over de mistlampen kan sturen, maar dit kan helaas alleen bij de Facelift modellen.

Michelv.

Forumguru
Hier nog even wat foto's van de wisseling;

Foto-MKQSK3RV-D.jpg

Foto-N6D3MNZ6-D.jpg

Foto-X4WRJQCC-D.jpg

Alleen het coderen van de nieuwe module met VCDS kostte nog wel wat moeite:cool:, maar ja, ben er nog niet helemaal in thuis.

Net voor de winter op marktplaats een leuke set winterbanden gekocht voor niet al te veel, een set pas gespoten velgen met nieuwe winterbanden

Foto-VB4O4QW7-D.jpg

zo dan .. jij ben goed bezig geweest michelv.
ziet er mooi uit.
ik heb ook 1 plek op me bestuurders stoel.
was dat nou moeilijk om te fixen, ik heb overigens gewoon zwart dus hoef niet te mengen hoop ik.?
ik zie aardig wat colourlock spullen heb je dat dan allemaal nodig dan?
greets internetboarder

Michelv.

Forumguru
Niet allemaal, dit heb ik gekocht om ook al het leer goed schoon te maken en te beschermen.
Op de foto leerreiniger mild en sterk, lederbenzine, lederfresh(de leerverf zeg maar), lederprotector, lederverzegeling, GLD-stift, lederplamuur(op Kleur), schuurpad en de borstel.

Zwart is een standaard kleur dus hoeft niet aangemaakt te worden en hebben ze op voorraad(zal ook voor de plamuur gelden ga ik vanuit).

Voor het verven moet het leder goed schoongemaakt worden, dan ontvet met de benzine en dan verven met de verf, aanbrengen met het sponsje, dit zo lang herhalen tot de beschadiging op kleur is.
Na het verven dient het leder verzegeld te worden met de verzegeling en dan als laatste de protector.

De plamuur en de GLD-stift heb ik niet gebruikt, dit heb je nodig als er grote beschadigingen zijn of gaten.

Op de Colourlock website kan je heel veel filmpjes zien hoe het in zijn werk gaat.

CDK

Forumguru
mooie foto's van een mooie Octavia, gaaf interieur ook met dat rode leder!
je bent lekker bezig geweest zeg met je restauratie van het leder en je aanpassingen!

greetz Corné

Michelv.

Forumguru
Later een set Koni's FSD gevonden op marktplaats voor een zeer leuke prijs en die eronder gezet.

Foto-ZHPOUXU3-D.jpg

Foto-MGW7UPCJ-D.jpg

Had ook foto's gemaakt van het monteren maar waar die zijn gebleven?

Rijd iig een stuk beter dan de schokkers die eronder zaten maar die waarschijnlijk ook wel aardig "op"waren

koni's zijn goed toch, is ie nu ook wat lager of gaan er ook nog andere veren onder?
ik zal je tips over het leer onthouden.
wacht nu wel op je eindresultaat foto's, wielen dempers veren lampies helemaal clean:xyxthumbs:
greets

Michelv.

Forumguru
Je hoort wat tegenstrijdige berichten over de FSD, maar ik ben er tevreden mee, er zal altijd beter zijn maar daar heb ik het geld niet voor over. Doe ik liever andere dingen mee:laugh:

Er zaten al MAD veren onder dus dat heb ik zo gelaten, eerst volgende verandering wordt een afneembare trekhaak.

Michelv.

Forumguru
Vandaag aan de Plastidip geweest, logo op de voorzijde was erg verweerd dus die vervangen en gelijk het chromen deel geplastidipt.

Foto-WLKMIJYW-D.jpg

Foto-HZRSFEW3-D.jpg

En vandaag een van mijn volgende projecten binnen gekregen.

Foto-BKG4RGND-D.jpg

Nu alleen nog even een nieuw afdekframe kopen maar die prijs viel me wat tegen, dus nog maar even op zoek naar een goedkopere optie :tongue:

Lijkt wel Photoshop de grille maar is gezichtsbedrog.

netjes:xyxthumbs:
is het ook nog gelukt met je airco unit?
die framepjes zijn best prijzig ja, moest ook een nieuwe nadat meneer inbreker klaar was:shocked:
greets

Michelv.

Forumguru
Nog niet, de stealer vraagt er 110 euries voor, nu heb ik een Tjech gemaild voor wat zijn verzendkosten zijn(frame is daar 60) dus dat scheelt wel wat.

Terwijl voor de Amundsen en het "oude" climapaneel het frame maar een tientje kostte dus dat verschil is wel groot:icon_smile_dead:

kijk wel dat je de goeie heb, weet niet wat voor radio je heb.?
ik had eerst een verkeerde voor mijn pioneer ,heb er nu 1 die voor een rns 510 is met een afwerk binnenkant zeg maar voor mijn pinoneer die andere sloot niet goed aan(grote lelijke kieren naast mijn radio) dwz het grote frame rondom met het binnenframe voor je radio, geloof dat mijn radio dealer rond de 70 eurie kwijt was die andere idd 110.
succes

Michelv.

Forumguru
Vandaag een afneembare trekhaak gemonteerd, een Westfalia. Nieuw op Ebay gekocht.

Kaal kontje;

Foto-XE74TTPZ-D.jpg

Weer aan het opbouwen;

Foto-AGKOOYN8-D.jpg

Electra in de kofferbak;

Foto-7NT6XY6Z-D.jpg

Omdat ik ook van plan ben om de PDC naar OPS om te bouwen gelijk 2 Can-draden naar voren gebracht samen met de bedrading van de trekhaak, Bedrading van de trekhaak aangesloten op de zekeringkast en de BCM-module en gecodeerd met VCDS. Weer een optie erbij;)

Laatst bewerkt:

Michelv.

Forumguru
Vandaag de upgrade van PDC naar OPS gedaan, de 2 Can-draden aangesloten aan de Can-Gateway en de PDC-module vervangen voor een OPS-module.
Bij de aansluitingen op de module wat draadjes omgezet en/of bij elkaar gebonden en tot slot nog wat coderingen met Vcds en weer een update achter de rug:)

Foto-O7QUM3VA-D.jpg

Foto-XAZZMXXW-D.jpg

En werkend;

Foto-PDPD3FDM-D.jpg

Bovenaan Onderaan