Amundsen MIB-Amundsen updaten met OSX

RoelF

Forumguru
Als je de navigatie van de MIB Amundsen gaat updaten volgens de handleiding op de Navteq-website op een Apple computer (OSX besturingsysteem), dan is het goed mogelijk dat de navigatie wel werkt, maar je geen straatnamen meer ziet in het scherm.

IMG_0913.JPG

Dit wordt veroorzaakt door OSX. Deze maakt namelijk extra bestanden aan op de SD-kaart en dat vind de navi niet fijn. Je kunt dit probleem vermijden door de update op een Windows computer uit te voeren, maar als je geen Windows computer kunt gebruiken is het ook mogelijk om deze extra bestanden met de Apple computer te verwijderen.

Op eigen risico natuurlijk, ik laat je alleen zien hoe het kan :)

1. Zorg dat de SD-kaart in de computer zit en schrijfbaar is.
2. Open een terminal.
3. Geef eerst dit commando om de extra bestanden te vinden, om zeker te zijn dat je goed zit.
Code:
find \Volumes\NAAMLOOS -name '._*' -type -f
* Vervang NAAMLOOS voor het label van jouw SD-kaart. Als het resultaat er ongeveer uit ziet als deze afbeelding hier onder zit je goed. (alle regels moet 'markets' bevatten. Zie je totaal andere bestanden, ga dan niet verder! maar controleer of je wel echt op de SD-kaart zit)​

find.png

4. Geef dit commando on de extra bestanden te verwijderen.
Code:
find \Volumes\NAAMLOOS -name '._*' -type -f -delete

delete.png

EN... klaar. De straatnamen zullen weer aanwezig zijn in de navi.

IMG_0914.JPG
 

henriz

Forumguru
Toen ik bovenstaande las dacht ik: zou dit ook helpen bij het MP3 bestandsfout probleem?
Dus SD kaartje 1 uit de Octavia in mijn kaartlezer en jawel! Geen _bestanden meer waar je voorbij moet scrollen. Albums spelen nu meteen af i.p.v. na een lange pauze. :yeehaa:
Dank je wel @RoelF
 
Bovenaan Onderaan